تبلیغات
.: Cars-All makes. All models:. - اتومبیل زیبا و البته عجیب و غریب کونیخ زگ ! + تصاویر
 
 
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازدیدكننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و به ما را در بهتر شدن كیفیت مطالب یاری کنید.
 
 

سال 2008 کمپانی کونیخ زگ مدل بسیار استثنایی CCXR را با الهام از مدل CCX معرفی کرد که هدفش رویا رویی با رقیبانی آماده و پرقدرت همچون بوگاتی ویرون است.
 
سال 2008 کمپانی کونیخ زگ مدل بسیار استثنایی  CCXR را با الهام از مدل CCX معرفی کرد که هدفش رویا رویی با رقیبانی آماده و پرقدرت همچون بوگاتی ویرون است. با نگاهی به مشخصات فنی این خودروی استثنایی می توان پی به توانایی های بسیار بالای مهندسی در کمپانی کمپانی کونیخ زگ برد. سری جدید کونیخ زگ با بهره جستن از یک موتور 8
سیلندربه چنان گشتاور و قدرتی دست پیدا کرده است که بوگاتی ویرون به کمک  موتور 16 سیلندر خود یارای مقابله با آن را ندارد و این یعنی شکستی تلخ برای مسئولان بوگاتی که در رویای این بودند که سالها بی رقیب باقی خواهند ماند.این موتور همچون مدل  CCX تماما از آلومینیم ساخته شده است ،  که 5 لیتر حجم دارد و دارای یک سوپر شارژ قدرتمند است که با این تفاسیر قدرت خودرو به رقم فوق العاده 1018 اسب بخار در دور موتور 7000 دور در دقیقه رسیده است.گشتاور خودرو نیز به 1060 نیوتن متر رسیده است که در دور 5600 به دست می آید.

به  گفته ی مسئولان کونیخ زگ حداکثر سرعت این خودرو به بیش از 417 کیلومتر بر ساعت می رسد یعنی شکستی سخت برای بوگاتی که حداکثر سرعتی برابر 407 کیلومتر بر ساعت دارد. شاید بتوان تنها برتری فنی بوگاتی براین خودرو را شتاب 0 تا 100 دانست زیرا بوگاتی شتاب 0 تا 100 را در زمان 5/2 ثانیه ولی  کونیخ زگ درزمان 9/2 ثانیه طی می کند. برای کاهش وزن و همچنین بالابردن راندمان موتور ، تمامی قطعات موتور از جمله سرسیلندر و بلوکه ی موتور از فلز آلومینیم ساخته شده اند..هر سیلندر این خودرو نیز از 4 سوپاپ بر روی سر سیلندر سود می برد که ضریب سوخت را به 2/9 به 1 می رساند. یکی از سیستم هایی که برای خنک سازی پیستون های آلومینیمی  مد نظر قرار گرفته است ، سیستم خنک سازی با روغن به صورت پاششی می باشد که نقش به سزایی در خنک سازی پیستون دارد.برای خروج بهتر دود از موتور و برای سبک شدن مجموعه ی انتقال دود که شامل: مانیفولد ، مخزن اگزوز ( خفه کن اگزوز) ، لوله های اگزوز و همچنین سر اگزوز می شود ،  قطعات از آلومینیم ساخته شده اند که برای زیبا سازی مجموعه از روکش کروم استفاده شده است.


ین خودرو در عین اینکه بسیار پر قدرت است دارای کنترل راحتی می باشد که باید مدیون آیرودینامیک بسیار بالا و فرمان تمام هیدرولیک آن دانست.فرمان خودرو در سرعتهای بالا سفت شده و از حالت نرمی آن کاسته می شود، تا در سرعتهای بالا نرمی فرمان باعث انحراف خودرو نشود.تعداد دور قفل تا قفل فرمان 7/2 دور می باشد و مسافت لازم برای دور زدن 360 درجه ای این خودرو در دایره فرضی 11 متر است. وقتی حداکثر سرعت اتومبیلی بیش از 400 کیلومتر در ساعت است باید برای نگه داشتن این موشک از ترمزهای پر قدرت استفاده کرد. به همین منظور متخصصان کونیخ زگ به کمک کمپانی برمبو که متخصص طراحی و ساخت ترمزهای فوق العاده قوی است مجموعه یی کم نظیر و قدرتمند برای این خودرو تدارک دیده است.سازندگان این خودرو در چرخ های جلو ازترمز دیسکی سرامیکی به قطر 380 میلیمتر ، پهنای 34 میلیمتر و 8 پیستون استفاده کرده اند.در عقب نیز دیسک سرامیکی با قطر 362 میلیمتر ، پهنای 32 میلیمتر و 6 پیستون وظیفه ی کاهش سرعت چرخ ها را بر عهده دارند.در یک آزمایش برای اندازه گیری خط  ترمز ، این خودرو توانست با به جا گذاشتن خط ترمزی به میزان 32 متر سرعت خودرو را از 100 به 0 کیلومتر برساند.لازم به ذکر است این ترمزها از سیستم تنظیم و تقسیم نیروی ترمز استفاده می کند.از لحاظ سیستم و قدرت ترمز باید گفت سازندگان از ترمز خودروهای فرمول1 الهام گرفته اند.در زیر خودرو برای چسبندگی بهتر در سرعت های بالا از رینگهای 9 پره که به صورت کامل از فیبر کربن ساخته شده اند و وزنی در مجموع حدود 3 کیلوگرم دارند استفاده شده است.اندازه ی این رینگ ها که به رنگ نقره می باشند در جلو 19 و در عقب 20 اینچ می باشد. تایرهای نصب شده بر روی این رینگ ها ساخت شرکت میشلن و از سری مسابقه ای پایلوت اسپرت 2 می باشند.اندازه تایرها نیز در جلو 35/255 و در عقب 30/335 می باشد.در سیستم انتقال قدرت از کلاچ پر قدرت با دو صفحه کلاچ به قطر 240 میلیمتر استفاده شده است.

سازندگان این خودرو در ساخت بدنه از فیبر کربن استفاده کرده اند.که علاوه بر کاهش وزن خودرو به 1280 کیلوگرم  ، باعث استحکام خودرو در سرعت های بسیار بالا نیز می شود. شاسی این خودرو نیز به صورت شبکه ای و از جنس آلومینیوم ساخته شده است که وزن بسیار پایینی دارد.در قسمت طراحی بدنه به دلیل اینکه مدل سی سی ایکس دارای استحکام بالایی بود ، به همین دلیل تغییرزیادی در بدنه دیده نمی شود ، فقط بال یا کایت عقب برای چسبندگی بهتر خودرو به این مجموعه اضافه شده است و قسمتهای بیشتری از بدنه از فیبر کربن ساخته شده است.

نام :  Koenigsegg CCRX Edition

کلاس :  سوپر اسپرت

آرایش پلت فرم : موتور عقب – دیفرانسیل عقب

موتور :  8 سیلندر سوپر شارژ ( V8 Super Charged )

حجم موتور :   4800  سی سی

قدرت :    1018 اسب بخار                

گشتاور :   Nm 1060 در 5600 دور در دقیقه

وزن : 1280 کیلو گرم

ابعاد : ( طول * عرض * ارتفاع )    4293 * 1996 * 1114 میلی متر

گیربکس :  6 دنده دستی

حداکثر سرعت :  417 کیلومتر در ساعت

شتاب 0- 100 :   2.9 ثانیه

شتاب 0- 200 :  8.75 ثانیه

شتاب 0- 200- 0 : 13.55 ثانیه

شتاب 0- 300- 0 :  27.8 ثانیه

مخزن سوخت : 70 لیتر

مصرف سوخت : 22 لیتر در 100 کیلومتر
سایز رینگها : جلو 19 اینچ، عقب 20 اینچ

سایز تایرهای جلو: 255 با دیواره 35

سایز تایرهای عقب : 335 با دیواره 30

برنامه تولید :  2008 ( 6 دستگاه )

قیمت جهانی : 2,175,000 دلار


 
 
 
 
این صفحه را به اشتراک بگذارید
ابزار وبلاگایران وبمسترتولزابزار به اشتراک گذاری مطالب
تمام حقوق این وب سایت و مطالب آن متعلق به آریامهر گرگندی میباشد