تبلیغات
.: Cars-All makes. All models:. - اسب چموش نیسان، روگ
 
 
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازدیدكننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و به ما را در بهتر شدن كیفیت مطالب یاری کنید.
 
 

اسب چموش نیسان، روگ ۲۰۱۴

چیزی که درباره نیسان روگ (Rogue) باید گفت، این است که با یک خودروی فروتن سر و کار خواهیم داشت. ماشینی که نمی‌خواهد با خودروهایی مانند مزدا CX-5 یا با ظاهری مانند جیپ چروکی مقایسه شود. در کلاس این خودرو، آرامش و وقار خاصی موج می‌زند. نیسان به هیچ‌وجه نخواسته که در نسل روگ های خود دیوانه‌بازی دربیاورد و هدفش ساخت یک کراس‌آور مجهز با ظاهری زیبا بوده که هم کارا و به صرف باشد و هم قیمت مناسبی داشته باشد. از این‌رو، فرمول ساخت نسل اول را که منجر به موفقیت فوق‌العاده آن شده بود را کنار نگذاشته و در کنارش، تکنولوژی‌های مدرنی به آن افزوده است.

2014 Nissan Rogue SL AWD

2014 Nissan Rogue SL AWD


در حالی که دیگر کراس‌آورهای کوچک از ساختارهای خودروهای کوچک استفاده می‌کنند، نیسان برای روگ، از پلتفرمی کاملاً جدید استفاده کرده که اتفاقاً یک طرح جهانی است. شرکت طراحی و ساخت CMF با مشارکت خودروساز فرانسوی، رنو، این پلتفرم را برای خودروهای سرتاسر جهان تولید خواهد کرد. نیسان روگ یک مدل خودروی جهانی است که به عنوان دوقلوی نیسان ایکس-تریل در بازارهای جهان شناخته خواهد شد.
2014 Nissan Rogue SL AWD

2014 Nissan Rogue SL AWD


ظاهر چاق و خپل مدل قبلی روگ، در مدل جدید ظاهر مناسبی پیدا کرده است و طراحی زیبای آن به نوعی در بین محصولات نیسان خودنمایی می‌کند. این خودرو با طول ۴/۶۳ متری خود، حتی یک اینچ هم از مدل ۲۰۱۳ کوتاه‌تر است؛ و این در حالی است که فاصله محور چرخ‌ها نیز بیش از نیم اینچ افزایش یافته است. مدل جدید دارای عرض بیشتری است (۱/۸۴ متر به جای ۱/۸ متر قبلی) و ارتفاع آن نیز افزایش یافته است (۱/۷۱۵ متر به جای ۱/۶۸ قبلی).
تمام مدل‌های روگ نیسان به صورت استاندارد، لامپ‌های LED در عقب و جلو دارند؛ همچنین چرخ‌های ۱۷ اینچی زیبا و تایرهایی که برای تمام شرایط مناسب هستند. به طور کلی، نیسان روگ، طراحی بیرونی به مراتب بهتری نسبت به مدل قبلی داشته است.
موتوری که برای پیشرانه نیسان روگ ۲۰۱۴ در دسترس خواهد بود، QR25DE با گنجایش ۲/۵ لیتر و چهار سیلندر است که برای ایجاد قدرت ۱۷۰ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۳۷/۲۷ نیوتن‌متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه استفاده می‌شود. این نیرومحرکه از طرق سیستم اکسترونیک نیسان برای تغییر پیوسته سرعت، اعمال می‌شود؛ سیستمی که شاید که بهترین CVT در بازار باشد. این سیستم به مصرف بهینه سوخت مدل جدید روگ، کمک شایانی می‌کند. نیسان روگ ۲۰۱۴، طبق اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، در هر ۱۰۰ کیلومتر، در شهر ۶/۶۷ لیتر و در بزرگراه ۵/۲۵ لیتر مصرف می‌کند که یکی از به‌ترین‌ها در کلاس خود می‌باشد. این در حالی است که برای مدل قبلی مصرف سوخت ۷/۵۳ لیتر در شهر و ۶/۱۹ لیتر در بزرگراه شاهد بوده‌ایم. البته در تستی که به این منظور انجام شد، مصرف سوخت مدل جدید برای مدل جدید، ۶/۹۳ لیتر در شهر و ۵/۴۲ لیتر در بزرگراه، مشاهده شد.
2014 Nissan Rogue SV AWD

2014 Nissan Rogue SV AWD


نیسان می‌گوید که موتور چهار سیلندر روگ، تکامل‌یافته موتورهای سری QR25DE است، با این وجود، می‌توان همین موتور را در مدل آلتیما سدان نیز دید. البته قدرت موتور هم تا حدودی کم است؛ این موضوع به خصوص در خارج از جاده و در تپه‌ها بیشتر مشخص می‌شود … شاید ۱۵ یا ۲۰ اسب‌بخار اضافه‌تر، می‌توانست در این شرایط راهگشا باشد. ولی در عین حال، تغییر آهسته و پیوسته سرعت و تنظیم دور موتور، باعث می‌شود که مشکل چندانی را در سواری با این خودرو، احساس نکنیم. همچنین سیستم کنترل فعال رانندگی ARC نیسان نیز ترمزها و تغییرات گشتاور را کنترل می‌کند تا کمترین حرکات و لرزش‌ها را در داخل کابین شاهد باشیم.
2014 Nissan Rogue SV AWD

2014 Nissan Rogue SV AWD


بخش‌های مختلف خودرو کار خود را به خوبی انجام می‌دهند، به طوری که گاهی راننده نیز کاملاً متوجه آن‌ها نمی‌شود. سیستم تعلیق خودرو، در عین حال که باعث می‌شود، خشونت روکش خیابان را حس کنیم، امّا در عین حال، یک حس چسبندگی کامل به کف خیابان را منتقل می‌کند. ترمز نیز به صورت خطی عمل می‌کند و پدال ترمز، کنترل مناسبی را برای راننده ایجاد می‌کند. بر این اساس، می‌توان به راحتی در خیابان‌های شهر مانور داد و راحت و آسوده در اتوبان به رانندگی پرداخت.
2014 Nissan Rogue SL Interior

2014 Nissan Rogue SL Interior


در طرح داخلی نیز ظرافت خارق‌العاده‌ای به کار برده شده است. همچنین صندلی‌های «جاذبه صفر» نیسان در مدل روگ، احساس راحتی زیادی به آن داده‌اند و خستگی نشستن پس از مدت زیاد بر آن‌ها، معنایی ندارد. همانند مدل‌های SL نیسان، صفحه نمایش ۷ اینچی در وسط خودنمایی می‌کند که دارای امکاناتی مانند سیستم ارتباطی نیسان، رادیو، ارتباط با فیسبوک، دفتر مسافرتی SiriusXM، جستجوی آنلاین در گوگل و پاندورا است. همچنین نمای بیرونی نیسان نیز در دسترس خواهد بود که یکی از ابزارهای مناسب برای یک پارک بدون دردسر است.
کاربردهای زیادی برای روگ ۲۰۱۴ در نظر گرفته شده است. یکی از این کاربردها استفاده از ردیف صندلی سوم است که می تواند آن را با پت فایندر 7 نفره ۳۱ هزار دلاری در رقابت قرار دهد. در این حالت، ظرفیت روگ به ۷ مسافر افزایش خواهد یافت. امّا باید توجه داشت که پس از آن، سرنشینان حالت راحت سابق را نخواهند داشت (۹۶/۳ سانتیمتر فضای پا در صندلی‌های ردیف دوم). با این حال اگر ردیف سوم صندلی‌ها نیز انتخاب شود، باز هم از فضای کلی ۱/۹۸ متر مکعبی داخل نیسان روگ، چیزی کم نمی‌شود. همچنین نیسان برای محل قرارگیری وسایل سیستمی جالب با قابلیت جمع شدن و پنهان شدن، تدارک دیده است.
نیسان روگ 2014

نیسان روگ 2014


قیمت نیسان روگ به صورت پایه از ۲۲ هزار و ۴۹۰ دلار برای مدل‌های دیفرانسیل جلو آغاز شده و تا ۲۹ هزار و ۴۲۰ دلار نیز برای مدل‌های دو دیفرانسیل که برای بررسی استفاده گردید، می‌رسد. روگ بعد از آلتیما، اهمیت زیادی برای نیسان دارد و دومین خودروی پرفروش نیسان است.
نیسان روگ 2014

نیسان روگ 2014


مشخصات:
  • موتور: ۲/۵ لیتری I4
  • قدرت: ۱۷۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۳۷/۲۷ نیوتن‌متر در۴۴۰۰ دور در دقیقه
  • گیربکس: CVT
  • کنترل فرمان: ، دو دیفرانسیل
  • وزن کلی: ۱۶۳۵ کیلوگرم
  • ظرفیت سرنشین: ۲+۳
  • گنجایش اتاق: ۱/۹۸ مترمکعب
  • مصرف سوخت: ۶/۹۳ لیتر در شهر و ۵/۴۲ لیتر در بزرگراه
  • بهترین قیمت: ۲۲۴۹۰ دلار
  • قیمت نمونه تست شده: ۳۲۲۷۰ دلار
 
 
 
 
این صفحه را به اشتراک بگذارید
ابزار وبلاگایران وبمسترتولزابزار به اشتراک گذاری مطالب
تمام حقوق این وب سایت و مطالب آن متعلق به آریامهر گرگندی میباشد