تبلیغات
.: Cars-All makes. All models:. - مطالب فروردین 1392
 
 
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازدیدكننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و به ما را در بهتر شدن كیفیت مطالب یاری کنید.
 
 
پرگونتا ، آخرین لامبورگینی تمام ایتالیایی
نوشته شده در جمعه 30 فروردین 1392
ساعت : 19:34
نویسنده : آریامهر گرگندی

این مدل پرتوتایپ یکی از نادرترین خودروهای  لامبورگینی است که قرار است توسط مالک فرانسویش با قیمتی حدود 2.1 میلیون دلار در یک حراجی به فروش برسد . پرگونتا در اسپانیایی به معنای سوال است این خودرو به طور قطع بخش مهمی از تاریخچه لامبورگینی را تشکیل می دهد و سوال های زیادی را در ذهن علاقمندان ایجاد خواهد کرد .

1998-lamborghini-pregunta-prototype_100424783_l

این خودرو در سال 1998 و پیش از این که آئودی مالک لامبورگینی شود توسط یک استودیوی ایتالیایی با نام  Heuliez-Torino طراحی شد . در زمان تولد این گاو نادر ، لامبورگینی یکی از آشفته ترین دوران فعالیتش را سپری می کرد . به سال 1994 برمی گردیم زمانی که کرایسلر مالک وقت لامبورگینی، شرکت را به گروه مگاتک فروخت . اما این پیوند بیش از یک سال دوام نداشت و مالکیت لامبورگینی را تامی سوهارتو پسر رئیس جمهور سابق اندونزی برعهده گرفت . سال 1998 دوباره این برند معتبر برای فروش گذاشته شد و این بار آئودی قدم پیش گذاشت .

بسیاری اعتقاد دارند که پرگونتا آخرین سوپراسپرت تمام ایتالیایی لامبورگینی است . این خودرو در دو نمایشگاه پاریس 1998 و ژنو 1999 در معرض دید عموم قرار گرفته است .

پرگونتا برروی شاسی لامبورگینی دیابلو سوار شده است اما در مقایسه با دیابلو سبک تر است .  این مدل پرتوتایپ از موتوری V12 با قدرت 520 اسب بخار بهره می برد که حداکثر سرعت 333 کیلومتر بر ساعت را برای این گاو منحصربفرد به ارمغان آورده است .

در طراحی این خودرو از محصولات هوافضا و خودروهای فرمول 1 الهام گرفته شده است . همچنین از تکنولوژی های مدرنی همچون فیبرکربن ، روشنایی فیبر نوری و دوربین دید عقب به جای آیینه های جانبی استفاده شده است .

از پرگونتا تنها یک دستگاه در دنیا موجود است

 



ایران در رتبهٔ هجدهم خودروسازی سال 2012 دنیا
نوشته شده در جمعه 30 فروردین 1392
ساعت : 19:05
نویسنده : آریامهر گرگندی

بر اساس جدیدترین گزارش انجمن جهانی خودروسازان که به معرفی بزرگ‌ترین خودروسازان جهان در سال 2012 پرداخته است، ایران با تولید 989 هزار و 110 دستگاه انواع خودرو در جایگاه هجدهم دنیا قرار گرفت که نشان از سقوط 5 پله ای ما در تولید خودرو نسبت به سال 2011 دارد.

DSC_0028

این آمار حاصل تولید در دو بخش سواری و تجاری است که ایران در سال 2012 به نقل از این مرکز، 848 هزار دستگاه سواری و 141 هزار و 110 دستگاه تجاری تولید کرده است. همچنین به صورت تفکیک شده ایران در سال 2012 از نظر تولید خودروهای سواری در رده هفدهم و از نظر تولید خودروهای تجاری در رده نوزدهم جهان قرار گرفت.

ضمن این که سهم ایران از تولید جهانی خودرو، سال گذشته به حدود 1/1 درصد رسید. ایران در قاره آسیا نیز رتبه هشتم بزرگ‌ترین خودروسازان را بدست آورد.

این در حالی است که به نسبت سال 2011، کارخانجات داخل با کاهش 40 درصدی تولیدات مواجه شدند. ایران در سال 2011 موفق به کسب رده سیزدهمی بزرگترین خودروسازان جهان شده بود. کاهش 40 درصدی تولید خودرو در ایران در حالی در سال 2012 رخ داد که در همین سال تولید جهانی خودرو با رشد 5.3 درصدی نسبت به سال 2011 به 84 میلیون و 141 هزار و 209 دستگاه رسید.

اما پس از ایران نگاهی کلی به سایر کشورها می اندازیم. بر اساس گزارش انجمن جهانی خودروسازان، چین در سال 2012 با تولید 19 میلیون و 271 هزار و 808 دستگاه عنوان بزرگترین خودروسازان جهان را بدست آورد. آمریکا و ژاپن نیز به ترتیب با تولید 10 میلیون و 328 هزار و 884 دستگاه و 9 میلیون و 942 هزار و 711 دستگاه رده های دوم و سوم را بدست آوردند. همچنین کشورهای آلمان، کره جنوبی، هند، برزیل، مکزیک، تایلند و کانادا نیز از نظر تولید خودرو در سال 2012 رده های چهارم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

سال گذشته مصر با نرخ کاهشی 30.9 درصد و اوکراین با نرخ کاهشی 27.1 درصد نیز از این نظر در رده های بعد از ایران قرار گرفتند. این در حالی است که بیشترین رشد تولید خودرو مربوط به کشورهای تایلند، اسلواکی و اندونزی به ترتیب با 70.3، 40.7 و 27.1 درصد بود.

در منطقه خاورمیانه ترکیه با تولید یک میلیون و 72 هزار و 339 دستگاه عنوان بزرگترین خودروساز منطقه را به خود اختصاص داد و ایران دوم شد.

با وجود کاهش 40 درصدی تولید، ایران در سال 2012 از نظر تولید خودرو بالاتر از کشورهایی مانند اسلواکی، آرژانتین، ایتالیا، رومانی، لهستان و مالزی قرار گرفت.

 



رونمایی از سواری بستورن B50
نوشته شده در جمعه 30 فروردین 1392
ساعت : 19:04
نویسنده : آریامهر گرگندی

رونمایی از سواری بستورن B50

گروه بهمن از مهر ماه سال 91 مونتاژ خودروهای سدان بستورن (Besturn B50) را آغاز خواهد کرد. سدانهای بستورن از سال 2006 بر اساس پلتفرم مزداهای قدیمی و در کلاس اندازه متوسط توسط فاو موتور چین ساخته می شوند. مدل B50 بر اساس مزدا 6 قدیم و در سال 2009 معرفی شد. اما قسمتهای فنی آن از فولکس واگن جتا دریافت گردیده اند. حتی در چین این خودرو بنام فولکس واگن بستورن هم شناخته می شود!

faw besturn b50 2012

faw besturn b50 2012

موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری SOHC با 8 سوپاپ می تواند 102 اسب بخار نیرو و 145 نیوتن متر گشتاور تولید کند که نشان از تکنولوژی قدیمی این موتور دارد. مصرف سوخت متوسط این خودرو 7.5 لیتر برای نوع گیربکس دستی و 8.2 لیتر برای نوع گیربکس اتوماتیک است. جالب اینکه این موتور فاقد استانداردهای آلودگی یورو 4 است و باید دید که گروه بهمن برای این مساله چه تمهیدی اندیشیده است.

اولین فیس لیفت های بستورن بی 50 در سال 2011 با تغییرات در چراغها، جلوپنجره و لوگوی خودرو صورت گرفت و لوگوی فاو دوباره روی آن قرار داده شد. نصب 4 کیسه ایمنی هوا یا ایربگ هم یکی از مزایای ایمنی این خودرو است.

Besturn B50 2012

FAW Besturn B50

FAW Besturn B50

FAW Besturn B50

FAW Besturn B50 Rear

FAW Besturn B50

FAW Besturn B50

FAW Besturn B50

FAW Besturn B50 Interior

FAW Besturn B50

FAW Besturn B50 Interior

FAW Besturn B50

قیمت بستورن B50 در چین بین 92 هزار تا 125 هزار یوان (14 تا 19 هزار دلار) است . در ایران سدان B50 در دو مدل گیربکس 5 سرعته دستی با قیمتی حدود 25 تا 30 میلیون و 6 سرعته دنده اتومات با قیمتی بین 30 تا 35 میلیون تومان عرضه خواهند شد.

FAW Besturn B50

FAW Besturn B50

FAW Besturn B50

FAW Besturn B50

FAW Besturn B50

FAW Besturn B50


شرکت فاو با ساخت بیش از 2.3 میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته و دارا بودن بیش از 132 هزار پرسنل توانسته در بین چهار خودروساز اول چین جای بگیرد.

 



پیتون فرزند سمند ولی شبیه بنز و BMW!
نوشته شده در جمعه 30 فروردین 1392
ساعت : 13:25
نویسنده : آریامهر گرگندی

پیتون فرزند سمند ولی شبیه بنز و BMW!

یک بار دیگر به عکس پیتون نگاه کنید. پیتون را به چه اتومبیلی شبیه می بینید؟ شاید جواب شما این باشد که مثلا جلو پنجره اش کمی نزدیک به فلان مدل بنز یا بی ام دبلیو باشد اما جواب ایمان مقصودی کاملا شما را غافلگیر خواهد کرد ...
همشهری جوان: حدود یک سال پیش بود که مجله طراحی خودرو تصمیم گرفت مسابقه ای بین علاقمندان طراحی خودرو برگزار کند. مشکل این بودکه این مسابقه پیش از این توسط چند مجله تخصصی اتومبیل دیگر هم برگزار شده بود و کار نو و خلاقانه ای نبود. برای همین تصمیم بر این شدکه در پایان مسابقه تیم برگزاری و داوری، خودشان خودرو مورد مسابقه را طراحی کرده و مدل یک به یک و کانسپت آن را بسازند تا هم آموزشی برای شرکت کنندگان باشد و هم صنعت خودروسازی برای سال های آینده مدل جمع و جور و آبرومندی برای ساخت یک خودروی کاملا ایرانی داشته باشد.


پیتون فرزند سمند ولی شبیه بنز و bmw! - آکا

توافقات اولیه و تخمین هزینه ها و پیدا کردن حامیان مالی و مسائل پیش از تولید انجام شد و پس از طراحی اولیه که دو هفته زمان برد، گروه «ساخت و مدل سازی» تشکیل شد.

گروهی متشکل از بهترین گرافیست ها، متخصصان رنگ و مهندسان برق به سرپرستی ایمان مقصودی! گروهی که به لحاظ فنی مشکلی برای طراحی نداشتند و کارها را در زمان مقرر و پیش بینی شده پیش می بردند اما مشکلات غیرقابل پیش بینی ای مثل نوسانات بازار ارز گه گاه سرعت روند پروژه را کند می کرد ولی در نهایت این گروه جوان، برای اولین بار در ایران بدون حمایت های دولتی نمونه یک به یک و کانسپت اتومبیل را ساختند که کاملا مطابق با سطح سلیقه جهانی و قابل رقابت و عرضه در بسیاری از بازارهای خارج کشور است؛ اتفاقی که در سال حمایت از تولید ملی به دل خیلی ها نشست.

پیتون فرزند سمند ولی شبیه بنز و bmw! - آکا

خودروهای آینده از نگاه یک ایرانی

اینها نمونه برخی کانسپت های طراحی شده توسط ایمان مقصودی است که در دوران دانشجویی برای مسابقات بین المللی آمریکا، فرانسه، انگلستان طراحی کرده و جایزه نفر اول را برنده شده.



پیتون چه ویژگی هایی دارد؟

یک بار دیگر به عکس پیتون نگاه کنید. پیتون را به چه اتومبیلی شبیه می بینید؟ شاید جواب شما این باشد که مثلا جلو پنجره اش کمی نزدیک به فلان مدل بنز یا بی ام دبلیو باشد اما جواب ایمان مقصودی کاملا شما را غافلگیر خواهد کرد «این خودرو تماما روی بدنه و ابعاد سمند طراحی شده است و بدنه عینا بدنه سمند است!» نکته ای که حتی بعد از گفتنشهم شاید باورتان نشود اما حقیقت این است که ایمان مقصودی طراح و مدیر پروژه پیتون، برای طراحی این خودرو تمام محدودیت های تولید را در نظر گرفته و پیتون را براساس امکانات شرکت های داخلی و تماما روی بدنه و ابعاد سمند طراحی کرده است «اگر شرکت های خودروسازی ما بخواهند اتومبیلی هم سطح سلیقه جهانی طراحی و تولید کنند، طراحان ایرانی این توانایی را دارند اما مشکل جایی است که خودروساز ما حواسش به تنوع سلیقه ها نیست یا برایشان اهمیتی ندارد که مردم به خصوص جوان ها چه ماشینی با چه طراحی و رنگی سوار می شوند.»

 این را ایمان مقصودی می گوید که مثل خیلی از طراحان دیگر دل پردردی از صاحبان صنعت دارد «بعد از طراحی پیتون خیلی ها به من زنگ زدندکه بدانند طرحم را چند می فروشم اما من به همه آنها گفتم به خاطر حمایت از تولیدملی، حاضرم طرح خودروی پیتون را به صورت رایگان به یکی از کارخانجات خودروسازی واگذار کنم تا آنها از روی این طرح یک خودروی کاملا ملی بسازند.»

پیتون فرزند سمند ولی شبیه بنز و bmw! - آکا



کانسپت کانسپت که می گی چی هست؟

بگذارید قبل از اینکه برویم سراغ نامگذاری پیتون درباره کانسپت هم کمی توضیح دهیم. طراحی کانسپت با چیزی که به فارسی طراحی مفهومی ترجمه اش کرده اند، یعنی طرح یا مدلی که هنوز به مرحله تولیدواقعی یا تولیدانبوه نرسیده باشد. بیشتر طرح هایی که در نمایشگاه ها و مسابقات خارجی ازشان به عنوان کانسپت نام می برند، خودروها یا محصولاتی هستند که حالا حالاها امکانات تولید انبوه آنها نیست یا تولیدشان به صرفه نیست و خیلی هایشان طرح های آینده هستند و تخمین می زنند که مثلا 20 سال دیگر خودروها به این شکل درمی آیند. برای همین طرح ها بسیار خلاقانه و عجیب و دور از ذهن هستنداما پیتون از آنجایی که از ابتدا برای ساخت و تولید انبوه و با هدف مشخص طراحی شده بود خیلی طراحی خاص و دور از ذهنی ندارند اما چون هنوز به مرحله تولید نرسیده است، به آن کانسپت پیتون می گویند.



70 میلیون هزینه تمام شده


پیتون به صورت کاملا خصوصی طراحی شده و تمامی هزینه ها را ایمان مقصودی و اسپانسرهای طرح پرداخت کرده اند.



2 هفته طراحی اولیه

برای ایمان که سال ها طراحی خودرو کرده است طراحی اولیه زمان زیادی نبرد و در کمتر از دو هفته به نتیجه دلخواه در طرح اولیه رسید.



25 سال، میانگین سنی اعضای گروه

به غیر از ایمان مقصودی که 31 سال دارد، مابقی اعضای تیم طراحی همگی یا دانشجو بودند و یا 27-26 سال سن داشته اند.

پیتون فرزند سمند ولی شبیه بنز و bmw! - آکا



18 نفر اعضای تیم

اعضای این تیم برای ورود به پروژه پیتون از فیلترهای مختلفی مثل داشتن سابقه کار تیمی و اخلاق حرفه ای و تیمی رد شدند؛ از نظر مقصودی او و تیمش کاری به جز وظیفه شان انجام نمی دهند. «دلیلی ندارد بعد از پایان کار اگر نتیجه خوب بود. خودمان را بگیریم یا پز بدهیم که ما پیتون را ساختیم. مگر جراح ها بعد از هر عمل جراحی پز می دهند؟» برای همین او اصرار داشته که اعضای تیمش با اخلاق و ظرفیت باشند و بعد از پایان پروژه هم همینی باشند که هستند.



8 ماه کار


تمامی مراحل ایده پردازی و ساخت پیتون کلا 8 ماه طول کشید.



اسم گذاری پیتون


هنوز مدلسازی در مراحل اولیه بود که یکی از بچه ها در تاریکی شب چراغ قوه موبایلش را روشن می کند و می گذارد جای چراغ و چشم های ماشین که تا آن موقع اسمی نداشته مثل چشم های مار می درخشد و همه گروه آن را به مار تشبیه می کنند. ایمان مقصودی هم در بین اسم مارها جست و جو می کند و از افعی و کبرا و بعضی مارهای دیگر که قبلا برای مدل های مختلفی از اتومبیل ها نامگذاری شده اند می گذرد و به پیتون می رسد. چون ویژگی عضلانی بودن مار پیتون بسیار شبیه به ظاهر خودروی طراحی شده است که ظاهری نسبتا عضلانی و قوی و نیرومند دارد. بعد از این نامگذاری هم لوگوی متناسب با شخصیت پیتون طراحی شد.



طراحی برای خانواده های جوان


شاید اگر کارها و کانسپت های قبلی ایمان را ببینید، این طراحی را برداشتن یک گام به عقب تصور کنید؛ چرا که پیتون صرفا یک خودروی سدان و خانوادگی با چهار چرخ و چهار درب نسبتا معمولی است و این در صورتی است که خودروهای قبلی طراحی شده توسط ایمان مقصودی، بالدار و سه چرخ و بعضا شبیه سفینه بوده اند و یک سوپر اسپرت جوانانه کمترین انتظاری بود که خیلی ها از پیتون داشته اند اما همین عجیب و غریب نبودن و ساده بودن هم کاملا با برنامه بوده و دلایل خاص خودش را دارد: «ما شاهد یک روند کاملا متضاد در زمینه طراحی و تولید اتومبیل در طی چند سال گذشته بودیم. از طرفی دائما خودروهای کسالت آور و نه چندان به روز تولید و راهی خیابان ها می کنیم و از طرفی طراحان جوانمان دارند پشت سر هم ماشین های بسیار زیبا و به روز طراحی می کنند و جوایز مسابقات جهانی را می برند. بنابراین اگر می بینیدکه پیتون خانوادگی طراحی شده و آن ایده های مدرن طرح های قبلی را ندارد، صرفا به این دلیل است که ما محدودیت های صنعت خودروسازی خودمان را در تولید در نظر گرفته ایم و تلاش کرده ایم خودرویی طراحی کنیم که بشود در داخل ایران آن را تولید کرد.»

پیتون فرزند سمند ولی شبیه بنز و bmw! - آکا



طراح جوان خودروی پیتون کیست؟


در آرزوی تولید خودروی فضایی ایرانی

ایمان مقصودی با وجود مخالفت های خانواده وارد رشته طراحی صنعتی می شود و در کنار تحصیل در دانشگاه هدف اصلی اش، یعنی طراحی اتومبیل را دنبال می کند. او در دوران دانشجویی با دریافت چند جایزه از مسابقات معتبر بین المللی طراحی صنعتی و طراحی خودرو طرح های خلاقانه و عجیب و غریب و فضایی اش در بخش کانسپت توجه بسیاری از شرکت های خودروسازی اروپایی و آمریکایی را به خود جلب می کند و چندین پیشنهاد کاری به دستش می رسد که به خاطر مشکل سربازی نمی تواند همکاری خود را با آنها ادامه دهد. طی گذراندن سربازی در ایران خودرو، طرح اولیه دنا را می زند که بعد از رفتنش از ایران خودرو با ایجاد تغییراتی تولید می شود.

پیتون فرزند سمند ولی شبیه بنز و bmw! - آکا

ایمان بعد طراحی موفق دنا و کسب جوایز مختلف بین المللی، یک جایی از مسابقه دادن و جایزه گرفتن خسته می شود «به خودم گفتم حالا این همه هم جایزه گرفتی. که چی؟» بعد از این پرسش اساسی، مقصودی استودیو طراحی خودش را تشکیل می دهد و کارش را با طراحی های کاربردی و طراحی محصول آغاز می کند. دیگر هم علاقه چندانی برای کار در کمپانی های خارجی نشان نمی دهد و سعی می کند برای آرزوها و رویاهای خودش تلاش کند؛ مثل طراحی و ساخت یک ماشین کاملا فضایی و البته 100 درصد ایرانی!



مراحل ساخت پیتون چگونه گذشت؟

پیتون زنده شد

بعد از طراحی اولیه، مقصودی شروع به تکمیل تیم مدلسازی می کند اما اکثر دوستانش وقتی می فهمند در این پروژه از پول خبری نخواهد بود و حتی شاید مجبور باشند از جیبشان هزینه کنند، جا می زنند و نیروهای جوان تر را به او معرفی می کنند.

دانشجوهای جوان طراحی و مدلسازی و گرافیک هم که منتظر چنین فرصتی بودند تا استعدادها و توانایی های خودشان را بروز دهند، از این پیشنهاد استقبال می کنند و هشت ماه شبانه روز خود را در کارگاه ساخت پیتون در کرج می گذرانند تا با وجود همه مشکلات، پیتون را طبق زمانبندی از پیش تعیین شده به سرانجام برسانند.

پیتون فرزند سمند ولی شبیه بنز و bmw! - آکا

مرحله اول: طراحی دستی

پیتون در ابتدای طراحی جسورتر و خشن تر و جوانانه تر بود اما با در نظر گرفتن محدودیت های ساخت به طرحی محافظه کارانه تبدیل شد.

مرحله دوم مدلسازی

اینجا خودرو به صورت یکپارچه با یونولیت مدلسازی می شود. در این مرحله خطوط پیرامونی خودرو با تغییراتی میلیمتری مواجه می شوند و کمی بالا پایین می شوند تا شخصیت پیتون به حس مورد نظر گروه نزدیکتر بشود.

مرحله سوم توجه به جزئیات

مرحله بعدی روی کار آمدن فایبر گلاس است. در این مرحله قرینه سازی دوباره انجام می شود و خط هایی که محو شده اند از نو ایجاد می شوند و جزییات هم کم کم به کار اضافه می شود.

مرحله چهارم صافکاری

پیتون برای اینکه به مرحله نقاشی و رنگ برسد چندین بار صافکاری می شود. در این مرحله است که تقریبا جزییات کامل شده و ماشین شکل نهایی را به خود می گیرد.

مرحله آخر رنگ کاری


در این مرحله با زدن رنگ انگار پیتون جان می گیرد. دیگر جایی برای تغییر دادن باقی نمانده است اما دقیقا تا لحظه قبل از رونمایی جزییات زیادی به کار اضافه می شود تا به زیبایی آن کمک کند.

 



بنز افسانه به واقعیت پیوست!
نوشته شده در جمعه 30 فروردین 1392
ساعت : 13:17
نویسنده : آریامهر گرگندی

بنز افسانه به واقعیت پیوست!

مرسدس‌بنز تصمیم گرفت تا نسخه بهینه‌سازی شده و قوی‌تری از SLS را با نام SLS AMG GT به بازار عرضه کند. SLS GT نیز در دو نوع کوپه و رودستر تولید می‌شود و در حالت پایه، حدود 16 هزار دلار از مدل معمولی گران‌تر است.
هفت صبح: تقریبا می‌توان گفت همه علاقه‌مندان خودروهای کلاسیک و به خصوص طرفداران مرسدس‌بنز، مدل افسانه‌ای 300SL Gullwing را به عنوان شاهکاری جاودان و فراموش‌نشدنی در تاریخ صنعت خودروسازی می‌شناسند.

 اتومبیلی زیبا و جذاب که در سال 1954 معرفی شد و از لحاظ طراحی و فناوری بسیار پیشرفته‌تر از اتومبیل‌های عصر خود به نظر می‌رسید. 300SL گالوینگ در همان بدو ورود، رکوردهای مختلفی را به اسم خود ثبت کرد و یکی از سریع‌ترین خودروهای آن زمان به حساب می‌آمد.

 عمده جذابیت این خودرو، مربوط به طراحی کاپوت طویل و فرم درهای گالوینگ آن است که به سمت بالا باز می‌شوند و این مکانیزم تا آن زمان توسط هیچ خودروساز دیگری به کار گرفته نشده بود اما داستان از آنجا آغاز می‌شود که کمپانی مرسدس‌بنز تصمیم گرفت، سوپر اسپورتی مدرن را بر اساس مدل 300SL گالوینگ طراحی کرده تا بار دیگر خاطرات جنجالی این خودروی افسانه‌ای را تازه کند. نتیجه ‌این تفکر تولد مدلی منحصربه‌فرد  به نام SLS AMG بود که همت آقای گوردون واگنر (طراح ارشد مرسدس بنز) خلق و در نوامبر سال 2009 به بازار عرضه شد.

sls amg gt، افسانه به واقعیت پیوست! - آکا

 این خودرو، تلفیقی شگفت‌انگیز از فناوری روز مرسدس‌بنز را همراه با اصالت‌های 300 گالوینگ به نمایش می‌گذارد و قلب پرتوان AMG با انبوهی از فناوری‌های پیشرفته درون آن می‌تپد. البته SLS نیز مانند هر اتومبیل دیگری، بی‌عیب و نقص نیست و از این جهت، مرسدس‌بنز تصمیم گرفت تا نسخه بهینه‌سازی شده و قوی‌تری از SLS را با نام  SLS AMG GT  به بازار عرضه کند. SLS GT نیز در دو نوع کوپه و رودستر تولید می‌شود و در حالت پایه، حدود 16 هزار دلار از مدل معمولی گران‌تر است.

طراحی ظاهری

با نگرش کلی به بدنه SLS، می‌توان فاکتورهای طراحی 300SL گالوینگ را نیز در آن مشاهده کرد زیرا باز شدن درها به سمت بالا، جلو پنجره عریض که لوگوی مرسدس‌بنز در میان آن نقش بسته است، وجود آبشش‌هایی که روی کاپوت و در پشت گلگیرهای جلو قرار دارند و همچنین کاپوت کشیده‌ای که طول آن نزدیک به دو متر می‌رسد؛ فاکتورهایی هستند که در طراحی 300 گالوینگ نیز به چشم می‌خوردند، با این تفاوت که در طراحی SLS AMG به لطف به کارگیری متعدد از خطوط شارپ و توجه بسیار به مسائل آیرودینامیک، چهره‌ای اسپورت‌تر و استایلی جذاب و  مدرن پدید آمده است.

فرم کاسه چراغ‌های جلو، نسبتا ساده و محافظه‌کارانه است و روشن شدن لامپ‌های LED روشنایی در روز آنها، زیبایی خاصی را برای نمای جلوی SLS به ارمغان می‌آورد. در نمای جانبی، پره‌های براق و آبکاری شده روی آبشش‌ها توجه شما را به خود جلب می‌کنند که نوشته 6.3 AMG نیز در میان آنها خودنمایی می‌کند و این پره‌ها در موازات با خط فرورفتگی روی درهای خودرو، تصویری از بال‌های بسته یک پرنده شکاری را در ذهن بیننده تداعی می‌کند. رینگ‌های پنج پره دوبل AMG یکی دیگر از زیبایی‌های نمای جانبی SLS هستند که امکان سفارش مدل 10 پره استیل یا مشکی‌رنگ نیز برای آن وجود دارد اما در نمای عقب SLS، علاوه بر فرم جذاب سراگزوزهای ذوزنقه‌ای‌شکل، طراحی بسیار زیبای چراغ‌ها جلب توجه می‌کند.

sls amg gt، افسانه به واقعیت پیوست! - آکا

این کاسه چراغ‌ها متشکل از فضایی تیره‌رنگ هستند که نوار قرمز LED از میان آنها عبور کرده است. اسپویلر متحرک نیز هماهنگی خوبی را با پیش آمدگی انتهای صندوق عقب به وجود آورده است که با فشار دادن یک دکمه از داخل کابین، بالا یا پایین می‌رود (البته ‌این اسپویلر در سرعت‌های بالا به صورت اتوماتیک بالا می‌رود). ضمنا SLS GT نیز از لحاظ ظاهری، کاملا مشابه با مدل معمولی است.



کابین و تجهیزات داخلی

درب SLS AMG با دستگیره‌ای که در قسمت میانی پایین آن قرار دارد، به سمت بالا باز می‌شود و بعد از آن می‌توانید وارد کابین شوید. اهرم تعویض دنده در SLS AMG که E-Select نام دارد، شبیه اهرم کنترل گاز در هواپیما بوده و شکل دریچه‌های تهویه مطبوع نیز شما را به یاد موتورهای جت می‌اندازد که با این تفاسیر تا حدی می‌توان ادعای مرسدس‌بنز را مبنی بر الهام گرفتن از علوم هوافضا برای طراحی کابین SLS پذیرفت.

sls amg gt، افسانه به واقعیت پیوست! - آکا

صندلی‌های این خودرو نیز مانند دیگر مدل‌های مرسدس بنز، راحت و البته اسپورت و عضلانی بوده و مجهز به سیستم گرمکن و همچنین تنظیم برقی چند‌گانه با حافظه هستند. ضمنا برای پوشش داخلی SLS GT نیز مانند مدل معمولی، چند رنگ و ترکیب مختلف از چرم و همچنین چرم و آلکانترا به همراه تریم‌های چوبی، آلومینیوم و فیبرکربن در نظر گرفته شده است. سیستم صوتی این مدل‌ها نیز در حالت استاندارد از نوع‌ هارمن کاردون بوده و در صورت تمایل می‌توان سیستم صوتی حرفه‌ای Bang & Olufsen را برای آنها سفارش داد.



سواری و قابلیت‌های فنی

پیشرانه SLS AMG GT از نوع هشت سیلندر 6.3 لیتری بوده که قادر است قدرتی معادل 591 اسب بخار (حدود 20 اسب بخار قوی‌تر از مدل معمولی) را به همراه گشتاور 650 نیوتن‌متر تولید کند. این پیشرانه دست‌ساز که بر اساس فلسفه یک مرد یک موتور، توسط تکنسین مجرب کمپانی AMG مونتاژ می‌شود، دارای فناوری روغن‌کاری بدون کارتل بوده که به همین علت، امکان نصب آن در پایین‌ترین قسمت خودرو به وجود آمده است تا مرکز ثقل SLS AMG تا حد امکان پایین بیاید. همچنین GT SLS نیز از همان گیربکس هفت سرعته اتوماتیک 2 کلاچه معروف (AMG Speed Shift DCT-7) بهره می‌گیرد که به صورت عرضی نصب شده و البته شتاب‌گیری اولیه در این مدل و به لطف بهبود 0/1 ثانیه‌ای، به عدد 3/7 ثانیه رسیده است.

sls amg gt، افسانه به واقعیت پیوست! - آکا

اما نکته منفی در مورد SLS این بوده که گشتاور بالای پیشرانه آن در پیچ‌های تند و در سرعت‌های بالا دردسرساز شده و قسمت انتهای خودرو را منحرف می‌سازد. این در حالی است که سیستم تعلیق این خودرو از نوع اسپورت با بازوهای دوبل جناغی بوده و کنترل پایداری آن به کمک سیستم ESP سه مرحله انجام می‌شود اما مرسدس بنز معتقد است که در مدل GT و به لطف بهره‌گیری از سیستم جدید و بهینه‌سازی شده مدیریت تعلیق (AMG RIDE CONTROL Performance)، هندلینگ و پایداری بهتری را پدید آورده است.

ضمنا این سیستم تعلیق را می‌توان در حالت‌های کامفورت، اسپورت و اسپورت پلاس نیز تنظیم كرد که در هر‌حالت، عملکرد متفاوتی را به نمایش می‌گذارد. مشتریان SLS AMG GT می‌توانند علاوه بر پکیج تزئینات فیبر کربن (آینه‌ها و اسپویلر عقب)، ترمزهای کامپوزیت سرامیکی را نیز برای مدل مورد نظر خود سفارش دهند که وزن دیسک‌های آن حدود 40 درصد نسبت به دیسک‌های فولادی کمتر بوده و همچنین توقف خودرو را در کوتاه ترین زمان و با ایمنی بالا، ممکن می‌سازد.

sls amg gt، افسانه به واقعیت پیوست! - آکا

 قیمت پایه برای SLS AMG GT کوپه حدود 205 هزار یورو و برای مدل رودستر، برابر 213 هزار یورو است.  لازم به ذکر است که مرسدس بنز قصد دارد به زودی نسخه الکتریکی SLS را نیز روی خط تولید ببرد که احتمالا لقب قوی‌ترین خودروی الکتریکی تولید انبوه را به خود اختصاص خواهد داد. این اتومبیل منحصربه‌فرد از چهار موتور مغناطیس الکترونیکی به وزن 45 کیلوگرم بهره می‌گیرد که با كمك یک باتری 684 سلولی لیتیومی‌ حمایت می‌شوند.

مرسدس بنز اعلام کرده است که ‌این نیروگاه الکتریکی، قدرتی معادل 526 اسب بخار را به همراه گشتاور 649 نیوتن متری تولید می‌کند و در مدت زمان 3/9 ثانیه، سرعت اتومبیل را از صفر به 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند. ضمنا برای باتری خودرو، یک سامانه نظارت بر درجه حرارت با دو مدار خنک کننده در نظر گرفته شده است که ‌این امر، تهویه هوا در شرایط بسیار گرم را نیز به راحتی‌ کنترل می‌کند. پتانسیل بار الکتریکی‌ باتری در حدود ۶۰۰ کیلو وات و وزن آن نیز چیزی در حدود  ۵۴۸ کیلو‌گرم است.

sls amg gt، افسانه به واقعیت پیوست! - آکا

این باتری، نه تنها به صورتی نصب شده که کمترین فضا را اشغال کند، بلکه از لحاظ فنی‌، بهترین عملکرد را به نمایش می‌گذارد. به عنوان مثال؛ یکی‌ از برجسته‌ترین ویژگی‌های فنی‌ آن، مدار موازی هوشمند است که باعث افزایش ایمنی و همچنین افزایش طول عمر باتری می‌شود. گفته می‌شود که شارژ کامل این باتری در مدت زمان 20 ساعت صورت می‌گیرد و البته هنوز، زمان و جزئیات دقیقی از تولید و عرضه ‌این مدل الکتریکی اعلام نشده است اما رئیس هیات مدیره کمپانی Mercedes-AMG معتقد است که با تولید SLS الکتریکی، فناوری پرهیجان و پیشرفته خودروهای فرمول یك به جاده‌ها آورده می‌شود

 



بوگاتی به دنبال انتقام از ونوم!
نوشته شده در جمعه 30 فروردین 1392
ساعت : 13:04
نویسنده : آریامهر گرگندی
بوگاتی به دنبال انتقام از ونوم!

مجله ماشین – مسئولین کمپانی «بوگاتی» که از شکسته شدن رکورد سرعت سوپر خودروی خود یعنی مدل «ویرون» توسط «ونوم جی تی» اصلاً خوشحال نیستند، به تازگی تصاویر اولیه سوپر اسپرت جدید خود را در وب سایت های اینترنتی به نمایش گذاشته اند.
به گزارش سرویس بین الملل مجله ماشین، طبق اعلام مسئولین «بوگاتی» محدود کننده سرعت این مدل برداشته شده و پس از رونمایی از آن در نمایشگاه اتومبیل «فرانکفورت» در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، رکورد 431.072 کیلومتر «ونوم» را خواهد شکست.
کارشناسان پیش بینی می کنند پیشرانه این مدل جدید، حدود 1600 اسب بخار قدرت داشته باشد. باید منتظر ماند و دید.
برای مطالعه اطلاعات مربوط به «ونوم» می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید:
http://www.machinemag.com/viewnews.aspx?viewid=4735


 



قیمت‌ خودروهای پرتیراژ داخلی در سال جدید
نوشته شده در جمعه 30 فروردین 1392
ساعت : 13:03
نویسنده : آریامهر گرگندی
قیمت‌ خودروهای پرتیراژ داخلی در سال جدید

در سال جدید قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی نسبت به آخرین نرخ‌های اواخر سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد ادامه یافتن انتظارات مردم برای کاهش قیمت‌ها و همچنین مضاعف شدن رکود بازار در تعطیلات نوروزی موجب کاهش بیشتر قیمت‌ها شده است.

در این میان بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز همچنان در انتظار محقق شدن مصوبه قیمت‌گذاری شورای رقابت بوده و همچنان از خرید خودداری می‌کنند.

البته دبیر انجمن خودروسازان ایران در اولین اظهار نظر خود در سال جدید اظهار کرده که قیمت‌ها بیشتر از مقدار فعلی کاهش نخواهد یافت.

این در شرایطی است که در حال حاضر نرخ بازار بسیاری از خودروها به کمتر از قیمت‌های رسمی کاهش یافته است.

قیمت فعلی خودروهای پرتیراژ داخلی به شرح زیر است:

 

 


 



شاهکار طراحی خودرو یک ایرانی
نوشته شده در سه شنبه 13 فروردین 1392
ساعت : 16:15
نویسنده : آریامهر گرگندی
 طرح های بسیار زیادی برای ماشین های دنیا وجود دارد و البته برخی از آن ها به بازار نیز می رسند ولی برخی دیگر همچنان بر روی کاغذ هستند.

شاهکار طراحی خودرو یک ایرانی (+عکس) www.taknaz.ir

طراحان ایرانی همیشه در صحنه طراحی هایی ماشین ها حضور داشته اند این بار نیز یکی دیگر از طراحان جوان کشور خودرویی را برای شرکت کیا طراحی کرده است.

به گزارش تکناز محسن خرسندی متولد سال 1369 و دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه اصفهان می باشد و از بچگی با توجه به علاقه خاصی که به خودرو داشته است به دنبال طراخی ماشین بوده است. طرح او برای ماشین شرکت "کیا" حتی توانسته است برنده جایزه اول طراحی نیمه حرفه ای شود.

شاهکار طراحی خودرو یک ایرانی (+عکس) www.taknaz.ir

طرح او برای شرکت "کیا" با "ام شیفت" شناخته می شود و یک ماشین سوپر اسپرت برای سال 2020 است. این ماشین  طرحی است از تلفیق ماشین های سوپر اسپرت دهه های 70 و 80 میلادی مانند پورشه 917 و 908 که از خودرو های خوب شرکت پورشه بوده اند.

شاهکار طراحی خودرو یک ایرانی (+عکس) www.taknaz.ir

تکناز : خودروی  "ام شیفت" همچنین قدرت آن را دارد که به ماشینی به سلیقه شما تبدیل شود چرا که بدنه آن قابل جابه جا شده است و می توان به راحتی بدنه آن را تغییر داد. 

 



طراحی خودرو پیشرفته ایرانی پیتون
نوشته شده در سه شنبه 13 فروردین 1392
ساعت : 16:13
نویسنده : آریامهر گرگندی
طراحی خودرو پیشرفته ایرانی پیتون (+عکس)

ایمان مقصودی عضو تحریریه هفته نامه دنیای خودرو و سر طراح «پیتون»(Python)، در مراسم رونمایی از کانسپت این خودرو گفت: خودروی مذکور مطابق با استانداردهای جهانی و با هدف ارائه به بازارهای خارجی طراحی شده و این برای اولین بار در کشور است که یک نشریه خودرویی با برگزاری مسابقه، بهره گیری از استعدادهای خلاق و استفاده از امکانات صنعتی کشور، نسبت به چنین کاری اقدام کرده است.

طراحی خودرو پیشرفته ایرانی پیتون (+عکس) www.taknaz.ir

به گفته وی، طراحی خودرو «پیتون» ۱۰۰درصد از ایده اولیه تا ساخت نمونه پروتوتایپ در داخل و از سوی بخش خصوصی انجام شده و برخی از اعضای تحریریه این هفته نامه به صورت مستقیم در آن شرکت داشته اند.

مقصودی با اشاره به اینکه اعضای تیم این پروژه از مقام آوران در مسابقات جهانی طراحی خودرو و همچنین از فارغ التحصیلان رشته های مکانیک و طراحی هستند، اظهار داشت: این خودرو یک اتومبیل سدان در کلاس سی(C) است که در طراحی آن راحتی خانواده ها ملاک عمل قرار گرفته و قابلیت نصب موتورهای ۱۶۰۰ و ۱۸۰۰ سی.سی بر روی آن وجود دارد.

طراحی خودرو پیشرفته ایرانی پیتون (+عکس) www.taknaz.ir

در ادامه این مراسم، احمد عالی فر مدیرعامل دنتوس تهران که از حامیان اصلی این پروژه است، متذکر شد: کلاس C، کلاس خودروهای متوسط است که در حال حاضر بیشترین آمار فروش را در سطح جهان در اختیار دارد و خودروی «پیتون» نیز در این کلاس است.

طراحی خودرو پیشرفته ایرانی پیتون (+عکس) www.taknaz.ir

به گفته وی، «پیتون» خودرویی منحصر به فرد و ۱۰۰درصد ایرانی در کلاس سدان چهار درب خانوادگی است و می توان گفت با ساخت آن در داخل شاهد انقلابی در زمینه طراحی خودروهای ایرانی خواهیم بود.

عالی فر خاطرنشان کرد: ساخت نمونه مشابه این خودرو در خارج از کشور توسط شرکت های خودروسازی جهان بالای ۱۵۰هزار دلار هزینه دارد درحالیکه خودرو فوق با استفاده از امکانات موجود کشور و تنها با هزینه ای در حدود یک میلیارد ریال طراحی و ساخته شده است.

 


 



وقتی شرکت لامبورگینی تراکتور می سازد !
نوشته شده در سه شنبه 13 فروردین 1392
ساعت : 16:13
نویسنده : آریامهر گرگندی
پیش از آنکه فروچیو لامبورگینی دست به ساخت خودروهای پرسرعت بزند، مهندس جوانی بود که روی محصولات کشاورزی مانند کمباین و تراکتور کار می‌کرد. بعدها وقتی او توانست شرکت خودروسازی Lamborghini را تاسیس کند، بخش ساخت تراکتور را نیز هم‌چنان حفظ کرد.

دانش طراز اول مهندسی که در محصولات سوپراسپرت این شرکت استفاده می‌شد، کم‌کم به تراکتورهای آن نیز سرایت کرد. تراکتورهای این شرکت سال‌ها مورد استفاده کشاورزان اروپایی قرار می‌گرفت. پس از وقفه‌ای یکی دو ساله مدل جدید این خودرو با نام Nitro معرفی شده است.

وقتی شرکت لامبورگینی تراکتور می سازد ! (+عکس) www.taknaz.ir

وقتی شرکت لامبورگینی تراکتور می سازد ! (+عکس) www.taknaz.ir

وقتی شرکت لامبورگینی تراکتور می سازد ! (+عکس) www.taknaz.ir

طراحی جسورانه و تهاجمی آن در نگاه اول چشم بیننده را به خود می‌دوزد. نصب چراغ‌های LED جلوه شاسی‌بلندهای بلند بالا را به آن بخشیده است. به لطف نصب شیشه‌های بزرگ در اطراف کابین راننده، دید سرتاسری او به میزان 360 درجه افزایش پیدا کرده است.

برای این تراکتور زیبا چند موتور در نظر گرفته شده است. مدل پایه دارای 3000 سی‌سی حجم و 139 اسب‌بخار قدرت است. مدل متوسط آن دارای موتور 5000 سی‌سی به قدرت 268 اسب‌بخار است. دست آخر قوی‌ترین قوای محرکه نیترو دارای 8000 سی‌سی حجم و 671 اسب‌بخار نیرو است.

جعبه‌دنده اصلی آن 5 سرعته و جعبه‌دنده کمکی یا قدرتی آن نیز 3 سرعته است.

 



لامبورگینی Aventador LP 700-4 Roadster سلطان بلا منازع جاده ها
نوشته شده در سه شنبه 13 فروردین 1392
ساعت : 15:39
نویسنده : آریامهر گرگندی

لامبورگینی Aventador LP 700-4 Roadster سلطان بلا منازع جاده ها

لامبورگینی Aventador LP 700-4 Roadster سلطان بلا منازع جاده ها 



شرکت ایتالیایی لامبورگینی از سال ۱۹۶۴ رسما نخستین مدل های سوپراسپرت خود را روانه بازار کرد که از همان ابتدا مورد توجه قرار گرفت اما در طی این مدت همواره با فراز و نشیب های فراوانی روبرو بوده است که یکی از بزرگترین مشکلات آن مربوط به مسائل مالی این شرکت بود که حتی در برهه هایی نیز تا مرز ورشکستگی کامل پیش رفت تا سرانجام در سال ۱۹۹۸ با قراردادی ۱۱۰ میلیون دلاری توسط غول بزرگ خودروساز آلمانی یعنی آئودی خریداری شد.


با توجه به اینکه شرکت آئودی خود در کنار شرکت های بزرگی دیگر مانند بوگاتی، مان، اسکانیا، بنتلی، پورشه، سئات و چند شرکت دیگر زیر مجموعه کمپانی عظیم فولکس واگن بودند لامبورگینی نیز از این قاعده مستثنی نشد و در کنار شرکت های ذکر شده تحت سلطه امپراطوری عظیم فولکس واگن آلمان قرار گرفت البته با گذشت زمان شرکت پورشه با بازپس گیری سهام خود از این اتحاد جدا شد و به صورت مستقل عمل کرد اما لامبورگینی به همراه سایرین همچنان در این خانواده بزرگ قرار دارند.

این شرکت در سال های نخست اتحاد با آئودی با توجه به عرضه محصولات سوپراسپرت در سایه فراری قرار داشت و آنچنان نتوانست خودی نشان دهد تا اینکه با عرضه مدل های موفقی مانند مورسیه لگو (مورچیه لاگو) و گالاردو این طلسم را شکست و توانست نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین سوپراسپرت سازهای جهان در کنار نام هایی مانند فراری با محصولاتی مانند انزو مطرح کند. در طی این مدت لامبورگینی همواره خط تولید مشترکی با محصولات اسپرت آئودی داشته است به گونه ای که ۱۵ درصد قطعات استفاده شده در آئودی R8 با لامبورگینی مورسیه لگو مشترک می باشند.

پس از ارائه مدل های موفق توسط این شرکت و مطرح شدن نام آن، در فوریه ۲۰۱۱ نمایشگاه جنوا ایتالیا شاهد شگفتی بسیار بزرگی از لامبورگینی بود و آن چیزی نبود جز ابرخودرو آونتادور این شرکت که بنابه گفته مهندسان لامبورگینی به صورت کامل بازطراحی شده و نسبت به برادر بزرگتر خود یعنی مورسیه لگو شاهد تغییر ۱۰۰ درصدی در تمامی بخش ها بوده است. نام این سوپراسپرت از یکی از شجاع ترین گاوهای وحشی اسپانیا گرفته شده است که به طرزی رویایی در سال ۱۹۹۳ در برابر ماتادورها مقاومت کرد.

در طی این مدت همواره توسط شرکت های مطرح تیونینگ، این خودرو شاهد ارتقا و تیون های متفاوتی بوده است. اما اخیرا این شرکت اقدام به رونمایی از مدل ۲۰۱۳ آن با نام Lamborghini Aventador LP-700-4 Roadster 2013 کرد که ماحصل اصلاحاتی در طراحی آن بود. مدل جدید از موتور ۱۲ سیلندری ۶.۵ لیتری با توان ۷۰۰ اسب بخار در قسمت عقب به همراه یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک با امکان شیفت دستی دنده ها و حالات مختلف رانندگی مانند اسپرت، عادی و شرایط سخت آب و هوایی بهره می برد که توان تولیدی به ۴ چرخ انتقال داده می شود و به جرات می توان گفت هیجان انگیزترین و سریع السیرترین محصول تاریخ لامبورگینی می باشد.


 


اما این تمام تغییرات نیست و بزرگترین جراحی در بخش سقف آن روی داده است جایی که برای این خودرو کروکی یک سقف بسیار سبک از جنس فیبر کربن قرار دارد که ماحصل همکاری های لامبورگینی با شرکت هواپیماسازی بوئینگ امریکا می باشد و تنها ۶ کیلوگرم وزن دارد در حالیکه بسیار محکم تر و سبک تر از نمونه های آلومنیومی مشابه می باشد که در صورت دلخواه در مدت چند ثانیه و به شکلی بسیار آسان جمع می شود و در محفظه صندوق عقب قرار می گیرد. این سوپراسپرت می تواند از حالت سکون در مدت ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (صحیح تر۹۶کیلومتر بر ساعت) برسد و در نهایت هم به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. اما در بخش ظاهری هم خودرو دچار تغییراتی شده است از جمله ۲ عدد باله به شکلی آیرودینامیکی تعبیه شده است. یکی از آن ها به صورت ثابت همراه شیشه عقب خودرو نقش کنترل جریان هوا و کاهش میزان نفوذ صدای موتور به داخل کابین در حالت سقف باز را ایفا میکند و همچنین باله دیگر هم به صورت متحرک در هنگامی که سقف خودرو باز می شود از بخش بالای شیشه جلو بیرون آمده و با انحراف جریان هوا باعث ایجاد محیطی کاملا آرام و بدون مزاحمت برای سرنشینان در مواقع سقف باز و سرعت های بالا را فراهم می آورد.


 
از تغییرات دیگر رینگ های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب آن می باشد که با به کارگیری آلیاژ فوق سبک و مقاوم برای آن ها باعث سبک تر شدن ۱۰ کیلوگرمی آن ها نسبت به نمونه قبلی شده است. وزن این خودرو ۱۶۲۵ کیلوگرم می باشد که با نسبت ۵۷ درصد در محور عقب و ۴۳ درصد در محور جلو قرار گرفته است . میانگین مصرف سوخت در خارج شهر ۱۰.۷ ، در داخل شهر ۲۴.۷ و در سیکل ترکیبی ۱۶ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی می باشد که برای کسانی که سوار اینچنین سوپراسپرتی می شوند اعداد ناچیزی می باشد. در بخش داخل کابین هم در این سوپراسپرت از گران ترین و مرغوب ترین چرم دست ساز جهان با نام Sabbia Nefertem محصول درخشان شرکت ایتالیایی Santagata Bolognese استفاده شده است که جلوه ای خاص به داخل کابین این ابرخودرو بخشیده است.
 
قیمت این سوپراسپرت در اروپا در حدود ۳۰۰ هزار یورو برای مدل پایه تخمین زده شده است که با آپشن های سفارشی مانند دیسک های ترمز سرامیکی غول پیکر طراحی شده توسط لامبورگینی یا چرم های سفارشی افزایش خواهد یافت. 


 



اعلام بهترین طراحی خودروی سال 2013 در نیویورک
نوشته شده در دوشنبه 12 فروردین 1392
ساعت : 22:12
نویسنده : آریامهر گرگندی
اعلام بهترین طراحی خودروی سال 2013 در نیویورک

به تازگی و در جریان برگزاری نمایشگاه اتومبیل 2013 نیویورک ، جگوار f – type موفق به کسب جایزه بهترین طراحی خودروی چهان در سال 2013 شد.

در طی مراسمی که در آن فولکس واگن گلف 7 به عنوان برترین خودروی سال 2013 جهان انتخاب شد جگوار f – type توانست عنوان بهترین طراحی خودروی جهان در همان سال را کسب نماید و خودروهایی نظیر مزدا 6 و استون مارتین ونکیش را پشت سر بگذارد.

جگوار f – type توسط رای 66 خبرنگاران از 23 کشور جهان انتخاب شد.

 

 

 

یان کالوم – مدیر طراحی جگوار f – type – گفت : تاکنون از هیچ پروژه طراحی بیشتر از f – type لذت نبرده ام .

این پروژه ای است که از زمان پیوستنم به جگوار به دنبالش بودم و آن دقیقا همان چیزی است که باعث رضایتمندی من و تیم همکارم شده است.

f – type یک خودروی اسپرت است که ارزش های مورد توجه جگوار را در طراحی خود دارد و من بسیار مفتخرم که کار ما برنده امسال بهترین طراحی خودرو می باشد.

بایستی یادآوری کرد که خودروی جگوار f – type دارای موتور 3.0 لیتری با قابلیت تولید 340 اسب بخار توان و 332 پوند فوت گشتاور است و شتاب صفر تا صد آن 5.1 ثانیه و بیشینه سرعتش 161 مایل بر ساعت می باشد.

قیمت پایه این خودرو 69895 دلار اعلام شده است.


 



ساعت : 21:48
نویسنده : آریامهر گرگندی
دنا با قیمت تقریبی 35 میلیون تومان، تابستان به بازار می آید 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، از عرضه خودرو جدید دنا به بازار با قیمت تقریبی 35 میلیون تومان در تابستان امسال خبر داد.
نجم الدین با اشاره به اهداف شرکت در سال "حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی"، اظهار کرد: توسعه اقتصادی از جمله اهداف مهمی بوده که این شرکت از سال گذشته برای تحقق آن تمرین داشته است.

 

 

وی ادامه داد: در سال 91 سعی داشتیم بدون وابستگی به شرکت های خارجی همچون پژو، تولید خود را تقویت کنیم و در این امر نیز موفق عمل کردیم.
نجم الدین تصریح کرد: همچنین در این سال، گروه ایران خودرو به طور تقریبی از ارز نفتی استفاده نکرده و ارز حاصل از صادرات محصول جایگزین آن شد.
وی افزود: در سال 91، میزان صادرات این شرکت 105 درصد افزایش یافت.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به برنامه های این شرکت در سال جدید، اظهار داشت: در ادامه مسیر خودکفایی و عدم وابستگی به ارز نفتی و همچنین تولید صادرات محور، تولید انبوه خودروی جدید دنا در دستور کار این شرکت قرار دارد.
نجم الدین ادامه داد: در همین راستا، تولید انبوه و تجاری سازی این خودروی لوکس در اواخر اردیبهشت ماه و یا اوایل خردادماه انجام می گیرد.
وی افزود: همچنین خودروی لوکس دنا که مجهز به تمام تجهیزات رفاهی و استانداردهای ایمنی و آلایندگی است، در تابستان امسال به بازار عرضه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: قیمت نهایی خودروی دنا با توجه به نوسانات قیمتی نهاده های تولید هنوز مشخص نیست، اما با توجه به شرایط فعلی و نرخ انواع خودرو، قیمت این محصول 35 میلیون تومان تخمین زده می شود.


 



ساعت : 21:46
نویسنده : آریامهر گرگندی
چین برای چهارمین سال پیاپی عنوان بزرگترین خودروساز جهان را از آن خود کرد.


 

به گزارش CarXR.ir : براساس آمار انجمن جهانی خودروسازان، چین در سال 2012 میلادی برای چهارمین سال پیاپی و با تولید 19 میلیون و 271 هزار و 808 دستگاه انواع خودرو توانست عنوان بزرگترین خودروساز جهان را بدست آورد. تولید خودروی چین در سال 2012 نسبت به سال 2011 رشد 4.6 درصدی را تجربه کرد. در حالی که این رشد در سال 2011 نسبت به سال 2010 دو رقمی هم شده بود.

آمریکا هم برای دومین سال پیاپی عنوان دومین خودروساز بزرگ جهان را در سال 2012 بدست آورد. تولید خودروی آمریکا در سال قبل با افزایش 19.3 درصدی بالغ بر 10 میلیون و 328 هزار و 884 دستگاه شد. ژاپن نیز که تا همین چند سال پیش بزرگترین خودروساز جهان بود در سال 2012 با تولید 9 میلیون و 942 هزار و 711 دستگاه انواع خودرو به رتبه سوم دست پیدا کرد. تولید خودروی ژاپن نیز در سال قبل رشد 18.4 درصدی را تجربه کرد.

آلمان، کره‌جنوبی، هند، برزیل، مکزیک، تایلند و کانادا نیز رتبه‌های چهارم تا دهم بزرگترین خودروساز جهان را در سال گذشته میلادی به خود اختصاص دادند.

همچنین تولید جهانی خودرو در سال 2012 با افزایش 5.3 درصدی نسبت به سال 2011 بالغ بر 84 میلیون و 141 هزار و 209 دستگاه شد. در سال گذشته 17 کشور جهان بالای یک میلیون دستگاه تولید خودرو داشتد

 



محصولی جدید از پارس خودرو وارد بازار خواهد شد
نوشته شده در پنجشنبه 8 فروردین 1392
ساعت : 12:25
نویسنده : آریامهر گرگندی

تصاویر خودرو ریچ Rich پارس خودرو

محصولی جدید از پارس خودرو وارد بازار خواهد شد. این محصول به صورت CKD و با نام تجاری RICH به بازار عرضه خواهد شد. این وانت محصولی از كمپانی دانگ فنگ موتور چین هست و با كمك نیسان ساخته می شود. كمپانی دانگ فنگ موتور كمپانی خوبی است و شركت های بزرگ خودرو سازی نظیر هوندا و نیسان مدتی است با این شركت همكاری می كنند. وقتی شنیدم پارس خودرو می خواد این محصول رو جایگزین پیكاپ نیسان بكنه، كمی ناراحت شدم. ولی بنظرم اگر هدف پارس خودرو یه همكاری مشاركتی نزدیك با دانگ فنگ باشه كه حتما اینجوری خواهد شد، می تونه این بار بالاخره به تجارب ارزنده ای دست پیدا كنه و به سمت طراحی و تولید محصولی در گروه شاسی بلندها بره. من فكر می كنم این پتانسیل در پارس خودرو وجود داره، اون ها همكاری خودشون رو با نیسان شروع كردند كه بتونند با یادگیری از نیسان به سمت طراحی خودرویی قدرتمند بروند. ولی از این موضوع غافل بودند كه نیسان بسیار بسیار خودروساز باهوش و با برنامه ای هست و هرگز اجازه لحظه ای ورود به پارس خودرو رو نخواهد داد. بگذریم. امیدوارم با این اتفاق بتونیم به نسخه چینی تجارب بزرگان ژاپنی دست پیدا كنیم.
تصاویر بیشتر رو در ادامه خواهیم دید ...

تصاویر وانت ریچ

گالری تصاویر Rich پارس خودرو

عكس های وانت RICh ریچ

عكس وانت ریچ پارس خودرو

تصاویر داخل وانت ریچ Rich

عكس داخل وانت ریچ RICH

تصاویر وانت ریچ داخل و رنگ خودرو

RICH پارس خودرو

تصاویر وانت جدید پارس خودرو

 



 

 


 
 
 
 
این صفحه را به اشتراک بگذارید
ابزار وبلاگایران وبمسترتولزابزار به اشتراک گذاری مطالب
تمام حقوق این وب سایت و مطالب آن متعلق به آریامهر گرگندی میباشد