تبلیغات
.: Cars-All makes. All models:. - مطالب دی 1392
 
 
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازدیدكننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و به ما را در بهتر شدن كیفیت مطالب یاری کنید.
 
 
رولز رویس شبح با قدرت روح!
نوشته شده در دوشنبه 23 دی 1392
ساعت : 22:10
نویسنده : آریامهر گرگندی

»» رولز رویس شبح با قدرت روح!

شرکت رولزرویس فروش یک نمونه جدید از خودروی گوست را تحت نام V-Specification آغاز کرده است. با توجه به مشخصات اعلامی، ما با نمونه ای جدید روبروییم. خودرویی که از قوای محرکه ریث (Wraith) بهره می برد.

Rolls-Royce Ghost V-Specification

Rolls-Royce Ghost V-Specification


استفاده از موتور V-12 با حجم 6.6 لیتر و توربوی دوقلو، می تواند 593 اسب بخار به این شبح پرآوازه، نیرو ببخشد. در حالیکه نیروی مدلهای استاندارد تنها 563 اسب بخار است. گشتاور نیز روی عدد 780 نیوتن متر ثابت مانده است. با این وجود این نیرو هنوز کمتر از نیروی 624 اسبی Wraith کوپه است. این لیموزین سنگین وزن برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها نیاز به کمتر از 4.8 ثانیه زمان دارد که برای یک خودروی سدان 2.5 تنی رقم خوبی به شمار می رود. سرعت نهایی هم به 250 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.
از نکات خاص قابل ذکر دیگر باید به چرخهای 21 اینچی بسیار سبک وزن و روکش های ویژه با دوخت منحصر به فرد در داخل کابین، روکش مانیتور و ساعت گران قیمت آن اشاره کرد.

:: مرتبط با: پدال ,
 



کوروت Z06 آماده رونمایی شد
نوشته شده در دوشنبه 23 دی 1392
ساعت : 20:27
نویسنده : آریامهر گرگندی

»» کوروت Z06 آماده رونمایی شد

اولین تصاویر رسمی از Z06 یک روز قبل از رونمایی این خودرو در نمایشگاه دیترویت به رسانه‌ها راه یافت. طراحی تهاجمی، اضافات آیرودینامیکی و قوس گلگیرهای برآمده، این خودرو را از سایر مدلهای استینگریمتمایز می‌کند.

Corvette Stingray Z06

Corvette Stingray Z06


لبه آیرودینامیکی فیبر کربنی که از زیر سپرهای جلو آغاز می‌شود و دور گلگیرهای جلو پیچیده شده و از اسکرت های کناری به شکل زیبایی به عقب امتداد می‌یابد و به دیفیوزر عقب ختم می‌شود و با اسپویلر خاص عقب خودرو هم تناسب جالبی را به وجود می‌آورد در کنار هواکش‌های متعدد درپهلوها و روی کاپوت و فرم خاص هواکش مشبک لانه زنبوری سپر جلو، ترکیبی هیجان انگیز را خلق کرده‌اند.

Corvette Stingray Z06

Corvette Stingray Z06


چراغهای جلو نیز اندکی تغییر کرده‌اند و لامپها در یک پس زمینه دودی قرار گرفته‌اند. بعلاوه چرخهای آلیاژی مشکی رنگ نیز بزرگتر از انواع معمولی هستند. در داخل کابین با تغییرات اندکی در تریم و دکمه‌ها روبروییم. دایره فرمان هم در پایین خود به سبک خودروهای مسابقه ای، تخت شده است. Z06 از سیستم جدید ضبط داده‌ها نیز بهره می‌برد. این سیستم که PDR نامیده می‌شود با کمک دوربین جلو و میکروفن داخل کابین در کنار بخشهای مربوط به ضبط اطلاعات تله متری خودرو از جمله سرعت، دور موتور، گیربکس، زاویه فرمان و چرخها، نیروی ترمز و سایر اطلاعات و با همراهی گیرنده GPS خودرو همه اطلاعات را در یک حافظه فلش 8 یا 32 گیگابایتی ضبط می‌کند. این یعنی یک جعبه سیاه که تا 13 ساعت آخر رانندگی شما را کاملاً در خود ذخیره کرده است.

Corvette Stingray Z06 Interior

Corvette Stingray Z06 Interior


اما مهمترین بخش شورولت کوروت Z06 را باید موتور 8 سیلندر سوپرشارژر آن دانست. این موتور جدید 620 اسب بخار و 881 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

:: مرتبط با: پدال ,
 



ساعت : 20:10
نویسنده : آریامهر گرگندی

»» ده خودرویی که بیشترین پیشرفت را در طول زمان داشتند

بر روی بعضی از خودروها، نشان‌هایی است که بیش از چند دهه قدمت دارند. با این حال، تفاوت زیادی بین خودرویی که اولین بار این نشان را داشته و خودروی کنونی، وجود دارد. نگاهی خواهیم داشت به خودروهایی که بهترین پیشرفت‌ها در تکنولوژی و صنعت اتومبیل‌سازی را در طول زمان و عمر خود به نمایش می گذارند.

۱۰) نیسان GT-R

Nissan GT-R

Nissan GT-R


مدل اسکای‌لاین GT-R اولیه، خودرویی سبک‌وزن و یک سدان یا کوپه‌ی آرام و متین بود. با این حال، جانشین کنونی وی یکی از سوپرماشین‌های مسابقه در سطح جهانی است.

۹) هوندا سیویک

Honda Civic

Honda Civic


خودرویی که ابتدا به صورت یک مدل ارزان‌قیمت و با تولید آلودگی بالا شروع کرد، در امتداد مسیر پیشرفت خود، به یک خودروی با شخصیت و در عین حال، با سرعت و هیجان، تبدیل شده است. سیویک تیپ R یکی از بهترین خودروهای مدرن کلاسیک هاچ‌بک است.

۸) فورد F-150

Ford F-150

Ford F-150


مدل F-150 در ششمین نسل از خودروهای سری F رونمایی شد. چیزی که در ابتدا از این مدل انتظار می‌رفت، صرفاً یک خودروی کشنده قابل‌اطمینان بود. هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که روزی این مدل، پرفروش‌ترین خودروی فورد شود.

۷) شورولت کوروت

Chevrolet Corvette

Chevrolet Corvette


توضیح پیشرفت این خودرو را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: این مدل از روز اول زیبایی خود را داشت، روز دوم سرعت گرفت و در روز هفتم، درخشید.

۶) پورشه ۹۱۱

Porsche 911

Porsche 911


۹۱۱های اولیه، بسیار زیبا بودند، ولی قصد جان شما را داشتند. ۹۱۱‌ های کنونی، زیبا هستند و در عین حال، بیشتر از آن‌چه تصورش را بکنید، می‌توانند سرعت بگیرند. پنجاه سال «آلمانی» طول کشیده تا چنین خودروی بی‌نظیری وارد بازار شود.

۵) فورد فوکوس (امریکا)

Ford Focus

Ford Focus


فوکوس اروپایی، همیشه کیفیت خوبی داشته است. در واقع اولین نسل از آن‌ها، تا مدت‌ها، یکی از محبوب‌ترین‌ها بودند. از طرف دیگر، ورژن امریکای شمالی، نیز در رقابت حضور داشت که اوایل وضعیت خوشایندی نداشت؛ امّا امروز، وضعیت به گونه‌ای دیگر رقم خورده است.

۴) جیپ رنگلر

Jeep Wrangler

Jeep Wrangler


اوّلی، خودرویی است که با آن به عملیات جنگی می‌روید؛ ولی دومی چیزی است که می‌توانید همه‌روزه با آرامش و آسودگی، با آن زندگی کنید.

۳) کیا اسپورتیج

Kia Sportage

Kia Sportage


صنعت خودروسازی کره، همان روندی را طی کرد که ژاپنی‌ها در دهه هشتاد انجام داده بودند؛ البته با کمک کشورهای دیگر، این روند، شتاب بسیار بیشتری داشت و نتایج خارق‌العاده‌ای رقم زد.

۲) شوی سونیک

Chevy Sonic

Chevy Sonic


سونیک که نام اولیه آن «آویو» بوده، قرار بود به عنوان خودروی ارزان قیمت اقتصادی در بازار حاضر شود. با این حال، شورلت، آن‌قدر بر روی این مدل کار کرده است که امروزه تبدیل به یکی از گزینه‌های خوب برای خرید شده است.

۱) هیوندای سوناتا

Hyundai Sonata

Hyundai Sonata


خودروهای کره‌ای در این لیست، حضور چشم‌گیری دارند ولی در این بین، سوناتا پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته است. چیزی که در ابتدا تقلیدی جز به جز از خودروهای ژاپنی‌ و اروپایی‌ بود، می رود تا تبدیل به خودرویی شود که ژاپنی ها و اروپایی ها را به وحشت می اندازد!

موضوعی که در این میان جلب توجه می‌کند، حضور کشور کره جنوبی در جایگاه قبلی ژاپن است. البته در این میان، چینی‌ها نیز غافل ننشسته‌اند و باید منتظر ماند و دید که آیا چین می‌تواند یک «کره جنوبی» جدید در دنیای خودرو شود یا خیر.


:: مرتبط با: پدال ,
 



ورود پراید به جاده‌ها ممنوع!
نوشته شده در دوشنبه 23 دی 1392
ساعت : 13:57
نویسنده : آریامهر گرگندی

ورود پراید به جاده‌ها ممنوع!

دبیر کمیسیون حمل و نقل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (icc) با گلایه از تردد خودروهایی که استاندارد‌های لازم برای تردد در جاده‌ها را ندارند، تصریح کرد: کامیون‌های جدید وارداتی استاندارد لازم را ندارند و برخی سواری‌های شخصی از جمله پراید نباید در جاده‌ها تردد کنند چون خودروی مناسبی برای تردد در جاده نیستند.

محمود رستم افشار تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل سوانح جاده‌ای به سیستم مهندسی ساخت جاده‌ها و علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی مربوط می‌شود.

وی اظهار کرد: تابلوها و علائمی که در جاده‌ها نصب می‌شوند کافی نیستند یا در برخی مواقع به دلایلی نامعلوم برخی از تابلوها در جاده‌ها برداشته می‌شوند.

این کارشناس از افزایش آمار تلفات مرگبار جاده‌ای در کشور‌های در حال توسعه اظهار تاسف کرد و گفت: آمار تلفات در کشور‌های صنعتی در حال کاهش است در حالی که این آمار در کشور‌های در حال توسعه، از جمله کشور‌های خاورمیانه رو به افزایش است.

رستم افشار پیچ‌ و شیب‌های نامناسب در جاده‌ها را از دیگر عوامل مهم وقوع سوانح برشمرد و افزود:‌ برخی شیب‌ها در جاده‌ها ساخت اصولی ندارند و سانحه‌آفرین هستند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برخی از خودروهای موجود در جاده‌ها استاندارد‌های لازم را ندارند، گفت: به عنوان مثال کامیون‌های جدید وارداتی استاندارد لازم را ندارند. همچنین برخی سواری‌های شخصی از جمله پراید نباید در جاده‌ها تردد کنند چون خودروی مناسبی برای تردد جاده نیستند.

وی تصریح کرد: روش‌های علمی تجربه شده‌ای که منجر به کاهش سریع و چشم‌گیر تصادفات شده‌اند باید منتشر شود و در اختیار همگان قرار گیرد.

 




 



انجمن های خودرو سایت پدال
نوشته شده در دوشنبه 23 دی 1392
ساعت : 13:42
نویسنده : آریامهر گرگندی

 انجمن های خودرو سایت پدال

نسخه آزمایشی انجمن (فروم) خودرو و سایر وسایل نقلیه در سایت پدال راه اندازی گردید.

در این انجمن و تالارهای متنوع آن خواهید توانست که موضوعات مختلفی از جمله مباحث مربوط به خودروهای مختلف، مشاوره خرید، پیشنهادات، مسائل فنی و تخصصی، مباحث مربوط به تیونینگ و هر گونه پرسش و مطلبی در رابطه با خودرو و سایر وسایل نقلیه را پی گیری نمایید.

امکان عضویت و ارسال مطلب یا سوال به آسانی مقدور می باشد. همچنین می توانید به سایر مباحث مطرح شده نیز پاسخ خود را ارسال و منتشر نمایید.

انجمن تخصصی خودرو پدال، اولین یا تنها انجمن تخصصی خودرو به زبان فارسی نیست و پیش از این انجمنهای زیاد و حتی خوبی در این عرصه وارد گردیده اند. با این حال امیدواریم این انجمن تبدیل به بهترین و محبوبترین فروم تخصصی ایران تبدیل گردد. امیدواریم این سرویس جدید مورد استفاده شما قرار گیرد.

توجه: انجمن تخصصی پدال هماکنون در مرحله بتا (آزمایشی) قرار دارد و تا تکمیل مطالب و عضوگیری وسیع چند ماهی را در این حالت باقی خواهد ماند. خواهشمندیم با عضویت و ارسال مطالب در غنی شدن و کامل شدن سریعتر آن با ما همکاری نمایید. پیشاپیش حضورتان را ارج می نهیم.


                                                         ورود به انجمن پدال


 



لئون کوپرا، قدرتمندترین مدل سئات
نوشته شده در یکشنبه 22 دی 1392
ساعت : 22:10
نویسنده : آریامهر گرگندی


»» لئون کوپرا، قدرتمندترین مدل سئات

سئات از قوی‌ترین مدل خود یعنی سری کوپرا در دو نسخه ویژه رونمایی کرد. مدل اول 262 اسب بخار قدرت دارد و مدل دوم 276 اسب بخار.
یک نسخه محدود با تولید تنها 100 دستگاه از این خودرو هم توسط سئات هلند آماده شده که با قدرت 310 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر تحت عنوان کوپرا R به بازار خواهد آمد.

Seat Leon Cupra

Seat Leon Cupra


هر دو نمونه سه در و پنج در سئات کوپرا از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر مجهز به سیستم تزریق دوتایی سوخت و زمان بندی متغیر سوپاپها و سیستم توربوشارژر، سود می‌برند که نیروی خود را به چرخهای جلو منتقل می‌نماید. سه حالت مختلف رانندگی راحت، اسپرت و کوپرا برای آن قابل انتخاب است. استفاده از قفل دیفرانسیل جلو، سیستم کنترل شاسی پویا (DCC) و فرمان پیشرفته از دیگر ویژگیهای این ماشین هاچ بک نیرومند به شمار می‌روند.
Seat Leon Cupra

Seat Leon Cupra


تاپ ترین مدل با گیربکس DSG اختیاری، قادر است به شتاب صفر تا صد 5.7 ثانیه دست یابد. در حالی که نهایت سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مدل استاندارد کوپرا تنها اندکی آهسته‌تر می راند و شتاب آن 5.8 ثانیه است.
به لطف بهره گیری از سیستم حرکت-توقف (start/stop) و بازیافت انرژی ترمز و بهره وری بالاتر سوخت، مصرف بنزینیم مدل به طور متوسط 6.4 لیتر در صد کیلومتر است (6.6 لیتر با گیربکس دستی). انتشار آلاینده‌ها نیز بین 149 تا 154 گرم در کیلومتر می‌باشد.
طراحی سئات کوپرا همانند لئون استاندارد می‌باشد. برای هوای مصرفی بالاتر، هواکشهای سپر جلو بزرگ‌تر شده‌اند. اسپویلر عقب و دامن‌های کناری و اگزوزهای دو تایی بیضی شکل و رینگ های 18 اینچی آلومینیومی یا 19 اینچی سفارشی تیتانیومی با کالیپرهای قرمز رنگ ترمز و پنجره‌های رنگی از تفاوتهای لئون کوپرا با نمونه استاندارد می‌باشند.
در داخل کابین هم فرمان جدید اسپرت و صندلیهای جدید با دوخت سیاه و سفید و جیر خاکستری و پدالهای آلومینیومی، جلب توجه می‌کنند.
این اتومبیل در نمایشگاه ژنو در ماه مارس رونمایی خواهد شد و قیمت پایه آن نزدیک 31 هزار یورو خواهد بود.

 



معرفی پژو 308SW استیشن واگن
نوشته شده در جمعه 20 دی 1392
ساعت : 22:10
نویسنده : آریامهر گرگندی

»» معرفی پژو 308SW استیشن واگن

سال گذشته که پژو 308 معرفی شد، تنها در یک سبک بدنه یعنی هاچ بک قابل خریداری بود. اما به زودی انواع سدان و استیشن آن نیز راهی بازار خواهند شد. در ماه مارس و نمایشگاه ژنو، باید منتظر 308 SW باشیم که نمونه ای با طول 33 سانتی متر بیشتر و فضای داخلی وسیع‌تر است.

Peugeot 308 SW 2014

Peugeot 308 SW 2014


پژو 308SW با طولی معادل 4.58 متر، 610 لیتر فضای بار را تقدیم می‌کند. تازه می توان صندلیهای عقب را نیز خواباند تا فضای بیشتری نیز به‌دست آورد. با تا کردن صندلیهای عقب، یک سطح کاملاً صاف نمایان می‌شود که عمل بارگیری اشیا را آسان‌تر می‌سازد.
Peugeot 308 SW Interior

Peugeot 308 SW Interior


با استفاده از پلتفرم جدید و مدولار EMP2 که در نمونه هاچ بک هم بکار رفته، حالا 140 کیلوگرم صرفه جویی در وزن نسبت به نسل گذشته این خودرو را شاهدیم.
انتخاب موتور همانند نمونه هاچ بک شامل موتور سه سیلندر 1.2 لیتری VTi با 82 اسب بخار نیرو و 1.2 لیتری توربو شارژر سه سیلندر e-THP با 110 اسب بخار قدرت و چهار سیلندر 1.6 لیتری با 125 اسب بخار و البته با تنظیمی دیگر و قدرت 156 اسب بخار و نهایتاً موتورهای دیزلی 92، 115 و 150 اسب بخاری می‌شود.
پژو 308SW سعی دارد تا خریداران اروپایی فولکس گلف و فورد فوکوس را به سوی خود جذب کند و البته منطقه بازی آن بیشتر در کشورهای در حال توسعه خواهد بود.
در عین حال نمونه سدان 308 هم ممکن است تا نمایشگاه پاریس آماده شود. خودرویی که فضای باری به اندازه 500 لیتر خواهد داشت و با بدنه بزرگ‌تر خود، استقرار بهتری هم روی جاده دارد.
2014 Peugeot 308 Sedan render

2014 Peugeot 308 Sedan render


:: مرتبط با: پدال ,
 



10 دوچرخه با طراحی عجیب و غریب
نوشته شده در پنجشنبه 19 دی 1392
ساعت : 22:42
نویسنده : آریامهر گرگندی


»» 10 دوچرخه با طراحی عجیب و غریب

از قرن نوزدهم تا کنون دوچرخه ها تغییرات اندکی بخود دیده اند که بیشتر شامل کاهش وزن و استفاده از ترمزها و دنده های پیشرفته بوده است. اما هر از چند گاهی طراحان خلاق دست به طراحی و ساخت نمونه های مفهومی از دوچرخه های اینده می زنند تا خرق عادت کرده و مفهومی  نو برای دوچرخه ها ایجاد کنند.
در ذیل ده نمونه از عجیب ترین طراحی های دوچرخه های مفهومی را مشاهده خواهید کرد. ممکن است این نمونه ها هیچ گاه رنگ خیابان را نبینند و به تولید نرسند اما آینده از این ایده ها به اندازه کافی بهره خواهد برد.

Minimalist Theft-Proof Computer-Aided Bicycle

Minimalist Theft-Proof Computer-Aided Bicycle

این دوچرخه می تواند یکی از کاندیدهای تولید در آینده باشد. با قابی بسیار مختصر و بدون اضافات. تایرهای ضد پنچری و حذف زنجیر با اتصال مستقیم چرخ به سیستم چرخ دنده های مخفی شده در بدنه و همچنین استفاده از کامپیوتر و دزدگیر از ویژگیهای این مدل می باشند.

Laptop-Charging Bike Concept

Laptop-Charging Bike Concept

این دوچرخه عجیب با شکل غیر آیرودینامیک و شبیه کتاب یا لپ تاپ خود صددرصد روی خیابان را نخواهد دید! استفاده از باتری در داخل بدنه آن سهم شما از ورزش رکاب زنی را کم خواهد کرد.

Nulla: Ultramodern Spokeless Bike

Nulla: Ultramodern Spokeless Bike

این دوچرخه مینی مالیستی ایتالیایی هم زنجیر ها را با چرخ دنده های جالبی جایگزین کرده است.

Incredible Folding Backback Bicycle

Incredible Folding Backback Bicycle

دوچرخه تاشو یا کوله پشتی؟ جاییکه نیاز باشد دوچرخه خود را کول کنید می توانید روی آن حساب کنید. بشرطی که واقعا سبک وزن باشد.

Collapsible Bike Concept

Collapsible Bike Concept

این دوچرخه کانسپت هم قابلیت تا شدن دارد و بعلاوه فضایی برای بارهای کوچک زیر تنه درنظر گرفته شده است.

Solar Powered Electric Bike

Solar Powered Electric Bike

دوچرخه برقی با استفاده از نور خورشید به یاری ساقهای خسته می آید. سقف علاوه بر جمع آوری انرژی آفتاب در برابر باران نیز شما را حفظ می کند. البته نه خیلی زیاد.

Bizarre Di-Cycle

Bizarre Di-Cycle

این دوچرخه عجیب و غریب هلندی برای مسافرت طولانی و جاده ها ساخته شده و می توانید روی صندلی آن لم بدهید.

All-Weather Bicycle Design

All-Weather Bicycle Design

این دوچرخه هم قرار است در برابر باران شما را محافظت کند. سقف شفاف است و قاب بدنه سوار را در برابر ضربات محافظت می کند.

Locust Flexible Folding Bicycle

Locust Flexible Folding Bicycle

این دوچرخه تاشو هم طوری ساخته شده که همه قسمتهای دایره ای در همدیگر جمع شده و فضای کمی اشغال می کنند.

Grasshopper: Folding Electric Bike

Grasshopper: Folding Electric Bike

این دوچرخه الکتریکی تاشو هم همانند یک ملخ طراحی شده ولی شباهت به دوچرخه های ثابت ورزشی هم دارد. بنابراین می تواند به این عنوان هم مورد استفاده قرار گیرد.


:: مرتبط با: پدال ,
 



هفت خودروی برتر تاریخ AMG
نوشته شده در پنجشنبه 19 دی 1392
ساعت : 22:37
نویسنده : آریامهر گرگندی

»» هفت خودروی برتر تاریخ AMG

بازوی ساخت خودروهای تقویت شده استاندارد مرسدس بنز یعنی AMG در طول دوران حیات خود، خودروهای خارق العاده ای را تولید کرده است. اما وقتی تصمیم بر انتخاب بهترینها باشد، کار مشکل می شود. زیرا باید هر خودرو را در ظرف زمان خود در نظر گرفت. این فهرستی از هفت خودروی برتر AMG از نظر ماست:

Mercedes-Benz SLS AMG

Mercedes-Benz SLS AMG


1- هامر 300E
در اوسط دهه 90 میلادی، AMG به دلیل داشتن قطعات سفارشی زیاد برای تمامی مدلهای بنز از 190E گرفته تا G-Class تبدیل به تیونر منتخب برای مرسدس بنز شد. اما اگر بخواهید یک سدان چهار درب سریع را انتخاب کنید AMG به شما Hammer (هامر) را پیشنهاد می‌کند.
Mercedes-Benz AMG 300E Hammer

Mercedes-Benz AMG 300E Hammer

Mercedes-Benz AMG 300E Hammer

Mercedes-Benz AMG 300E Hammer


این قضیه یک فرمول بسیار ساده دارد: یک مرسدس بنز مدل 300E بخرید و یک موتور V8 با 32 سوپاپ و ظرفیت 6 لیتر دارای قدرت 385 اسب بخار را بین گلگیرهایش قرار دهید. سیستم تعلیق آن را ارتقا داده، جعبه دنده و گیربکسش را از نوع 4 دور (وضعیت) اتوماتیک انتخاب کرده و یک کیت بدنه و 2 جفت لاستیک پیرلی پهن بر روی آن قرار دهید ولی کاری به ترمزها نداشته باشید. و نتیجه کار این‌گونه از آب در می‌آید که هامر در سال 1987 تنها در 5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت (حدوداً 100 کیلومتر در ساعت) رسیده و یک چهارم مایل را در 13/5 ثانیه با سرعت 107 مایل در ساعت (172 کیلومتر در ساعت) طی می‌کند. هامر رسالت و خاص بودن خود را در تعهد به عملکرد فوق العاده حفظ کرده است. تنها تغییرات داخلی می‌تواند صندلیهای برقی مدل Recaro و یک فرمان اسپرت تر باشد.

2- مرسدس بنز مدل C36 AMG
در حالی که AMG به خاطر موتور V8 خود مشهور است اما موتورهای 6 سیلندر تخت زیادی را ساخته و یا ارتقا بخشیده است. C36 AMG تنها مدلی است که تا کنون به طور رسمی به امریکا صادر شده و در آنجا به فروش رفته است. این مدل مجهز به یک پیشرانه 286 اسب بخار دست ساز با یک موتور 6 سیلندر تخت با ظرفت 6/3 لیتر است که 0 تا 100 کیلومتر را در 9/5 ثانیه طی می‌کند و باید ممنون ترمزهای 12/9 اینچی قدرتمند خود باشد که از مدل SL600 گرفته شده و در چشم به هم زدنی خودرو را متوقف می‌کند.

Mercedes-Benz C36 AMG

Mercedes-Benz C36 AMG

Mercedes-Benz C36 AMG

Mercedes-Benz C36 AMG


اگرچه این مدل نمی‌تواند از پس بی ام و M3 بر بیاید ولی می توان C36 AMG را یک سدان اسپرت کمیاب با عملکردی بی نظیر دانست که قیمت بالای آن شما را ورشکسته نخواهد کرد. به راحتی می‌توانید یکی از 200 مدل امریکایی آنرا در بهترین شرایط با قیمتی کمتر از 20،000 دلار خریداری کنید.

3- مرسدس بنز CLK GTR
احتمالاً باید بدانید که CLK GTR همان خودرویی است که باعث تحقیر مارک وِبِر شد به طوری که 2 بار در تعطیلات آخر هفته در سرعتی بیش از 290 کیلومتر در ساعت او را بین درختان حاشیه Le Mans Mulsanne پرتاب کرد. واقعیتی که کمتر می دانیم این است که کل زمان تیونینگ و ارتقای CLK GTR از ابتدا تا انتها فقط 4 ماه بوده است. با وجود مواردی که در ثبات و پایداری این خودرو وجود داشته، هنگامی که CLK GTR وارد مسابقات 1997 FIA GT شد با یک شاهکار زیبا و مهیج روبرو بودیم.


تنها 26 نسخه جاده‌ای از آن بین سال 1997 تا 1998 ساخته شده است. این مدل 6 لیتری با موتور V12 خود توانست با توان 612 اسب بخار بر اساس قوانین نامحدود FIA 100 کیلومتر را در کمتر از 3 ثانیه و بیش از پایان مسابقه با سرعت 330 کیلومتر در ساعت طی کند. این رکورد نمی‌تواند برای یک خودروی 1/8 میلیون دلاری بد باشد.

4- مرسدس بنز SL73
سبک نسل R129 خانواده SL شاید از انتخاب جوانترها مستثنی باشد و یا برایشان جذایتی نداشته باشد اما در تریم مدل SL600 به عملکرد بالا و ظاهری لوکس برای خریداران متمول و ثروتمند توجه شده است. این مدل از یک موتور V12 با ظرفیت 6 لیتری بهره می‌برد که در CLK GTR و پاگانی مدل C12S نیز از همین موتور استفاده شده است و خیلی هم از این دو مدل کندتر نیست.

mercedes-benz SL73 AMG

Mercedes-Benz SL73 AMG

Mercedes-Benz SL73 AMG

Mercedes-Benz SL73 AMG


اما عملکرد یک مقوله نسبی است و از دیدگاه AMG توان بالاتر همیشه چیز خوبی است. بنابراین تیونرهای Afalterbach ابتدا این موتور را به یک V12 با ظرفیت 7 و سپس 7/3 لیتری تغییر دادند. در تریم SL توان 510 اسب بخاری با گشتاوری معادل 550 پوند بر فیت منتقل می‌شود که کاملاً برای تبدیل یک رودستر 4550 پوندی (2 تنی) به یک موشک با سرعتی معادل 305 کیلومتر در ساعت کافی به نظر می‌رسد. تا کنون تنها 85 عدد SL600 تبدیل به یک SL73 AMG قدرتمند شده‌اند و اگر احیاناً به یکی از آنها برخورد کردید بدانید که شانس به شما رو کرده است.

5- مرسدس بنز E55 AMG
ممکن است W210 E55 AMG یکی از کمیاب‌ترین یا سریع‌ترین خودروها در فهرست کمپانی AMG نباشید اما قطعاً یکی از مهمترین بخشهای تاریخ AMG است. همزمان با ادغام مرسدس بنز و AMG و تولید اولین مدل رسمی E55 در سال 1998، این مدل اولین محصول AMG بود که برای فروش در سراسر دنیا تولید شد.

E55 AMG W210

E55 AMG W210

E55 AMG W210

E55 AMG W210


با توجه به اینکه در آن زمان این مدل دارای یک موتور V8 5/5 لیتری با توان 376 اسب بخار بود می توان پذیرفت در مقایسه با BMW M5 خودروی کندتری محسوب می‌شود. اما E55 AMG پیامی روشن برای کل دنیا داشت: مرسدس بنز واقعاً در مورد عملکرد خودروهایش جدی است.

6- مرسدس بنز SLS سری Black
SLS سری Black یک موفقیت معنوی از مدل SL65 است اما چیزی که در توازن و تعادل SL65 سری Black کم است همان بال عقب SLS می‌باشد. با وجود توان 622 اسب بخاری و یک موتور V8 2/6 لیتری با دور موتور بالا می توان این مدل را نمونه ای برای پیشرفت AMG از سال 1967 به بعد دانست. باید از سیستم تعلیق دستی بهبود یافته، مشخصات آیرودینامیک و لاستیکهای میشلن مدل Pilot Sport Cup2 ممنون باشیم که SLS را به یکی از بهترین خودروهای سال 2010 تبدیل ساخت.

Mercedes-Benz SLS AMG Coupe Black Series

Mercedes-Benz SLS AMG Coupe Black Series

Mercedes-Benz SLS AMG Coupe Black Series

Mercedes-Benz SLS AMG Coupe Black Series

7- مرسدس بنز CLA 45 AMG
در حالی که این مدل یکی از قدرتمندترین مدلهای AMG است که اخیراً تولید شده، می توان آنرا یک مدل موفق و بسیار مهم هم برای مرسدس بنز و هم برای AMG دانست. CLA یکی از جدی‌ترین رقبای سدانهای اقتصادی ژاپنی است. در تریم AMG مدل CLA به جایگاهی رسیده است که میتسوبیشی لنسر Evolution و سوبارو STI نتوانستند به آن دست یابند: عملکرد فوق العاده ای که می‌توانید به طور کامل از آن لذت ببرید فارغ از اینکه مانند یک اوباش وحشی رانندگی کنید. در قلب CLA45 AMG یکی از قویی‌ترین موتورهای 4 سیلندر فعلی با توان 355 اسب بخار و گشتاوری معادل 322 پوند بر فوت می‌تپد.


:: مرتبط با: پدال ,
 



رونمایی از آئودی تی تی 2015 از درون کابین
نوشته شده در پنجشنبه 19 دی 1392
ساعت : 22:34
نویسنده : آریامهر گرگندی

»» رونمایی از آئودی تی تی 2015 از درون کابین

سومین نسل از خودروی اسپرت کوچک و محبوب آئودی یعنی، تی تی تا سال آینده معرفی خواهد شد. اما این فرصت در نمایشگاه CES فراهم آمد تا آئودی با رونمایی از درون این خودرو، فن آوریهای بکار رفته در داشبورد را به نمایش بگذارد.

2015 Audi TT's Interior

2015 Audi TT’s Interior


فضای داخلی TT جدید بر اساس فولکس MK3 و البته با نگاهی به آینده طراحی شده است. مهم‌ترین بخش، یک مانیتور 12.3 اینچی است که مستقیماً در جلوی راننده قرار گرفته و همه اطلاعات را مستقیماً در دیدرس قرار می‌دهد و دیگر نیازی به یک نمایشگر در کنسول مرکزی احساس نمی‌شود.
2015 Audi TT's Digital Instrument Cluster

2015 Audi TT’s Digital Instrument Cluster


راننده می‌تواند بین دو حالت نمایش کلاسیک که در آن نشان‌دهنده های سرعت و دور موتور و غیره به شکل معمول دیده می‌شوند و حالت اطلاعات-سرگرمی (infotainment) که نشانگر اطلاعات مختلف از سیستم ناوبری به صورت سه بعدی تا پخش موسیقی است، سوئیچ کند. برای کنترل ابزارها و برنامه ها، یک کلید چرخشی با دو دکمه در کنسول مرکزی جای گرفته اند.
طراحی داشبورد نیز چندان متفاوت از داشبورد فعلی TT نیست و تمرکز بیشتر آئودی روی استفاده از نسل جدید تجهیزات الکترونیکی و اتصالات با اولویت کاهش پیچیدگی و کم کردن سردرگمی می‌باشد. دریچه‌های تهویه همانند توربین جت طراحی شده‌اند و در بخش میانی آنها، نمایشگری کوچک، اطلاعاتی نظیر درجه حرارت و سرعت و جهت باد را نشان می‌دهد.
Spy-shot of 2015 Audi TT

Spy-shot of 2015 Audi TT


فعلاً تصاویری از طراحی بدنه خارجی اتومبیل در دست نیست ولی تصاویر جاسوسی و اخبار نشان می‌دهند که تی تی جدی روی نسل جدید و سبک وزن پلتفرم MQB گروه فولکس بنا می‌شود که البته این پلتفرم مدولار بین خودروهای زیادی از جمله گلف و آئودی A3 نیز مشترک خواهد بود. آئودی تی تی 2015 در اواخر سال جاری رونمایی خواهد شد.

:: مرتبط با: پدال ,
 



مرسدس و صدرنشینی در بازار لوکس‌ها
نوشته شده در پنجشنبه 19 دی 1392
ساعت : 22:30
نویسنده : آریامهر گرگندی

»» مرسدس و صدرنشینی در بازار لوکس‌ها

مرسدس با شکست دادن ب ام و، عنوان بالاترین فروشنده خودروهای لوکس در ایالات متحده را از آن خود کرد.
این برای اولین بار بعد از سال 1999 است که مرسدس به چنین عنوانی می‌رسد. و شیرین‌تر از آن برای بنز، پشت سر گذاشتن رقیب دیرینه هم‌وطن خود است. در سال 2013 در مجموع 312528 دستگاه خودروی مرسدس بنز در ایالات متحده به فروش رسیده که 14 درصد بیش از سال 2012 است و 3248 دستگاه نیز از حریف مونیخی بیشتر است.

Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC

Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC


تازه برای سال 2014 امیدهای بنز بیشتر از این اعداد است و حضور مدلهای جدید نظیر کلاس اس و سی جدید و کلاس E فیس لیفت شده و مهم‌تر از همه CLA ارزان قیمت، می‌تواند جهشی بزرگ در بازار فروش ستاره اشتوتگارت را به ثبت برساند.
2014 BMW Series-4

2014 BMW Series-4


البته برای ب ام و هم اوضاع خیلی بد نبود و این شرکت با رکورد 309280 دستگاه تا 10 درصد رکورد پیشین خود در سال 2007 را بهبود بخشید و با کوپه‌های سری 2 و 4 جدید، شاسی بلند X4 و خودروی الکتریکی i3 (که البته نباید آن را در فهرست خودروهای لوکس محاسبه کرد) هم امید به بهبود این آمار در سال نو دارد.
2014 Lexus IS

2014 Lexus IS


پیش از این لکسس برای یازده سال متوالی تا سال 2011 حاکم بلامنازع بازار خودروهای لوکس در آمریکا بود. این خودروساز ژاپنی هم در سال 2013 یک رشد 12 درصدی را شاهد بود و 273847 دستگاه خودرو فروخت تا در مقام سوم بایستد.

:: مرتبط با: پدال ,
 



دوکاتی ۱۱۹۹ ماتادور ریسر
نوشته شده در پنجشنبه 19 دی 1392
ساعت : 22:27
نویسنده : آریامهر گرگندی

 دوکاتی ۱۱۹۹ ماتادور ریسر

وقتی دوکاتی موتورهای مدل ۱۱۹۸ خود را، که بسیار محبوب نیز بودند، با مدل ۱۱۹۹ پانیگال به تل آکس جایگزین کرد، به جز کسانی که ۱۱۹۸ خریده بودند، کسی از این اتفاق ناراحت نشد. در همین حال، رادیکال دوکاتی در مادرید، به خاطر آن‌هایی که دوکاتی ۱۱۹۸های خود را نگاه داشته‌اند هم که شده، مدل دوکاتی ۱۱۹۹ ماتادور ریسر را با الهام از مدل ۱۱۹۸ کافه ریسر، طراحی کرده است. در این ۱۱۹۸ احیا شده در اسپانیا، فیبر کربن و آلومینیوم بیشتری به کار رفته است.

Ducati 1199 Matador Racer

Ducati 1199 Matador Racer


در ماتادور ریسر، فریم، ساب‌فریم، بازوها و دوشاخه، همگی آلومینیوم و توسط شرکت RAD تولید شده‌اند. در همین حال، دوکاتی یک باک منحصر به فرد آلومینیومی همراه با زین تک‌نفره فیبر کربن و گل‌گیرهای فیبرکربنی برای این مدل خود انتخاب کرده است. شرایط مسابقه‌ای این مدل با ابزارهای سنجش مسابقه آویاکمپوزیتی (Aviacompositi) کامل شده است.
Ducati 1199 Matador Racer

Ducati 1199 Matador Racer


رادیکال دوکاتی، دستی به موتور و پیشرانه نیز کشیده است. در این مدل، موتور استاندارد دوکاتی ۱۱۹۸ سری SP به کار رفته که توانایی ایجاد قدرت ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت را دارد. در همین حال، به لطف قطعات سبک‌تر به کار رفته و استفاده از یک اگزوز به جای دو اگزوز سوپر ماریو، شتاب و قدرت مانور بیشتری برای موتورسیکلت ایجاد شده است. رادیکال دوکاتی به فکر هدایت بهتر و ترمز مناسب‌تر ۱۱۹۹ ماتادور ریسر نیز بوده و از دیسک‌های Discacciati در جلو استفاده کرده است. همین‌طور دیسک‌های بزرگتر ۲۰۰ میلی‌متری در چرخ‌های آلیاژ آلومینیوم ITX به کار رفته‌اند.

:: مرتبط با: پدال ,
 



برف‌پاک‌کن‌های مجیک ویژن مرسدس‌بنز
نوشته شده در پنجشنبه 19 دی 1392
ساعت : 22:19
نویسنده : آریامهر گرگندی


»» برف‌پاک‌کن‌های مجیک ویژن مرسدس‌بنز

شکل برف‌پاک‌کن و آب‌پاش اتومبیل‌ها، همواره در زمان‌های گوناگون، تغییر کرده است؛ ولی در همین حال، اساس کار این تجهیزات، تقریباً ثابت مانده است. البته به نظر، جای کار و خلاقیت زیادی هم برای شرکت‌های خودروسازی نیست. امّا مرسدس بنز، روزنه خلاقیت را یافته و آب‌پاش و برف‌پاک‌کن را با هم ترکیب کرده است.

SL Magic Vision Control

SL Magic Vision Control


سیستم کنترل دید مجیک ویژن در آخرین نسل از مرسدس بنز کلاس SL عرضه شده است. نوآوری به‌کار رفته بر پایه نحوه برخورد آب به شیشه جلوی خودرو است. در این حالت آب از آب‌پاش‌های کوچکی که در طول دو طرف برف‌پاک‌کن‌ها کار گذاشته شده‌اند، به سمت شیشه اسپری می‌شود.
 Mercedes-Benz SL Roadster Windwhield Wiper System MAGIC VISION CONTROL

Mercedes-Benz SL Roadster Windwhield Wiper System MAGIC VISION CONTROL


به این ترتیب، با سیستم جدید، همچنان که گرد و غبار و آلودگی‌ها با سرعت بیشتری پاک می‌شوند، دید راننده نیز در هنگام پاک کردن شیشه با برف‌پاک‌کن‌ها مختل نمی‌شود و آسایش و راحتی بیشتری به دنبال دارد. [دانلود ویدئو]

Could not load plugins:
File not found


:: مرتبط با: پدال ,
 



گزارش پدال از مراسم رونمایی میتسوبیشی لنسر
نوشته شده در سه شنبه 17 دی 1392
ساعت : 22:37
نویسنده : آریامهر گرگندی

»» گزارش پدال از مراسم رونمایی میتسوبیشی لنسر

دیروز در مراسمی شرکت آرین موتور از محصول جدید وارداتی خود رونمایی کرد. این محصول چیزی نبود جزمیتسوبیشی لنسر که پس از 20 سال دوباره به بازار ایران بر می‌گردد. از سال 1970 استارت تولید لنسر زده شده است و این خودرو یکی از خوش نام‌های بازار بین المللی است.

رونمایی از میتسوبیشی لنسر

رونمایی از میتسوبیشی لنسر


این مراسم با سخنرانی مدیران ارشد شرکت آرین موتور آغاز شد. از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در این بخش ابراز رضایت و خوشحالی از پشت سر گذاشتن شرایط سخت بود. آرین موتور به‌عنوان شرکتی تازه تأسیس توانست دو سال سخت بازار ایران را پشت سر بگذارد. دو سالی که عواملی همچون کاهش رشد اقتصادی، افزایش نرخ تورم و نرخ ارز بر عملکرد فعالان اقتصادی تاثیری چشمگیر داشت.

رونمایی از میتسوبیشی لنسر
در سخنرانی‌ها ضمن اشاره به بکر بودن بازار ایران به علت معدل سنی جوان کشور و ورود این قشر به بازار مصرف، مدیران این شرکت وعده عرضه محصولات متنوع دیگری همچون میتسوبیشی میراژ خودرویی کوچک و مناسب فضاهای شهری، SUV اوت لندر و وانت L200 را به حاضر دادند.


آرین موتور که تا به امروز توانسته است در حدود 1000 دستگاه به مشتریان تحویل دهد، تصمیم دارد تا به دنبال بهبود سطح کیفی خدمات دهی زمان تحویل خودرو به مشتریان را به 20 تا 22 روز برساند.

اما چرا آن‌ها لنسر را انتخاب کردند؟
بزرگترین سهم بازار خودرو در ایران به خودروهای C-SEGMENT تعلق دارد دسته‌ای که خودروهایی همچون هیوندای الانترا، تویوتا کرولا و کیا سراتو از پرطرفدارترین محصولات آن به حساب می‌آیند. همچنین بر اساس نظر سنجی‌ها برای مشتریان ایرانی کیفیت، ایمنی و مشخصات فنی 3 فاکتور اصلی در خرید خودرو است و دیگر آنکه بر اساس نظرسنجی‌ها، ایرانی‌ها خودروهای ژاپنی را با کیفیت تر از خودروهای دیگر کشورها می‌دانند. این عوامل سبب شد تا مدیران آرین موتور میتسوبیشی لنسر را در سبد محصولات خود قرار دهند.

در اولین گام آرین موتور نسخه‌ی 1.6 لیتری با 115 اسب بخار، گشتاور 154 نیوتن متر و گیربکس دستی 5 دنده را به بازار عرضه خواهد کرد که مصرف سوخت ترکیبی آن 5.7 لیتر در 100 کیلومتر می‌باشد. علی رغم بهره گیری این نسخه از آپشن های کمتر به نسبت سایر خودروها، اما قیمت 80 میلیون تومان، این نسخه را به رقیبی سر سخت برای خودروهای C-SEGMENT و حتی B-SEGMENT نظیر هیوندای اکسنت، MG350 و تویوتا یاریس می‌کند.
پس از عید شرکت آرین موتور تصمیم دارد تا نسخه‌ی فول آپشن 1.8 لیتری را با قدرت 143 اسب بخار، گیربکس اتوماتیک CVT و قیمت تقریبی 108 میلیون تومان به سبد محصولات خود اضافه کند.


بنا به گفته مسئولان شرکت آرین موتور پیش فروش دو تیپ نخست یعنی لنسرهای 1.6 لیتری با گیربکس دستی و اتوماتیک از امروز آغاز می‌شود و تا پیش از سال 93 در حدود 200 دستگاه تحویل داده خواهد شد.
باید منتظر ماند و دید که آیا آرین موتور با میتسوبیشی لنسر می‌تواند به آمار فروش قابل توجه دست پیدا کند یا خیر.
(از شما همراهان همیشگی پدال برای کیفیت پایین عکس‌ها پوزش می‌طلبیم)


:: مرتبط با: پدال ,
 



ساعت : 23:03
نویسنده : آریامهر گرگندی

هدیه تولد پنجاه سالگی ، لامبورگینی اگویستا

جشن 50 سالگی لامبورگینی  به یک جشن منحصر بفرد تبدیل شد چرا که آن ها از یک کانسپت جدید با نام  Egoista رونمایی کردند .

Lamborghini-Egoista_Concept_2013_1600x1200_wallpaper_01

Lamborghini Egoista

این کانسپت فضایی تک نفره را Walter de Silva طراحی کرده است . این در حالیست که چندی پیش لامبورگینی از محصول تولید محدود خود با نام وننو  در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد . با این سبک طراحی به نظر می آید که لامبورگینی ، طراحانی از فضا به مجموعه ی خود اضافه کرده است !

Lamborghini-Egoista_Concept_2013_1600x1200_wallpaper_02

Lamborghini Egoista

درصورت عرضه ی این کانسپت ، احتمال می رود تا از پیشرانه ی 5.2 لیتری V10 با قدرتی نزدیک به 600 اسب بخار ، بر پایه ی پیشرانه ی گایاردو  استفاده شود .  اما تمام این موارد حدس و گمانی بیش نیست و هنوز مشخصات فنی Egoista به طور رسمی منتشر نشده است .

برای طراحی نمای بیرونی و  کابین همانطور که که از تصاویر مشخص است از فیبرکربن و آلومینیوم بهره گرفته شده است .

Lamborghini-Egoista_Concept_2013_1600x1200_wallpaper_03

Lamborghini Egoista

طراحان برای طراحی این مدل از هلی کوپتر آپاچی الهام گرفته اند . البته در هلی کوپتر آپاچی هنگام خطر خلبان می تواند ایجکت کند اما در این کانسپت راننده در کابینی امن قرار دارد ، کابینی که با صندلی مسابقه ای و کمربند 4 نقطه ای راننده را درآغوش می گیرد .  البته برای کابین دری تعبیه نشده است و برای  ورود و خروج باید فرمان را از محل نصبش جدا کرد .

از دیگر ویژگی های منحصر بفرد Egoista ، سیستم روشنایی آن است . در این کانسپت از چراغ های جاده ای متعارف استفاده نشده و به جای آن نوارهای LED در قسمت های مختلف به کار گرفته شده است .


:: مرتبط با: پدال ,
 



 

 


 
 
 
 
این صفحه را به اشتراک بگذارید
ابزار وبلاگایران وبمسترتولزابزار به اشتراک گذاری مطالب
تمام حقوق این وب سایت و مطالب آن متعلق به آریامهر گرگندی میباشد