تبلیغات
.: Cars-All makes. All models:. - مطالب اردیبهشت 1392
 
 
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازدیدكننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و به ما را در بهتر شدن كیفیت مطالب یاری کنید.
 
 
پژو RCZ مدل 2011
نوشته شده در پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392
ساعت : 13:00
نویسنده : آریامهر گرگندی

Photo: 2011 Peugeot RCZ Sports Coupé 

حال این کوپه زیبا رهی بازار شده و بد نیست با آن آشنا شوید تا اندکی از ذهنیتد بدی که اتومبیل های کهنه و گران قیمتی مانند ۴۰۵ و ۲۰۶ در ما ایجاد کرده است دور شویم .

کار ساخت نمونه تولید عمده با توجه به استقبال مردم و کارشناسان شروع شده و پس از دو سال پژو طراحی را تولید کرد که شباهت های زیادی به اتومبیل کانسپت نشان داده شده دارد و در داخل و باطن نیز مانند بدنه هیجان انگیز است . اتومبیل دارای آرایش ۲+۲ برای سرنشینان بوده و دارای دو درب نسبتاً بزرگ است .

با توجه به دو هدف پاک بودن و اسپرت بودن یک موتور ۴ سیلندر ۶/۱ لیتری با ۲۰۰ اسب بخار قدرت در نظر گرفته شده است که فقط ۱۳۹ گرم CO2 در هر کیلومتر تولید میکند . برای نشان دادن تکنولوژی پژو و جذب قسمت جدیدی از بازار که هیبرید سوار هستند پژو یک مدل هیبریدی نیز ارائه خواهد کرد . این مدل هیبریدی که امسال تولید می شود دارای یک موتور ۲ لیتری توربو دیزل ۱۶۳ اسب بخار قدرت روی اکسل جلو بوده و در عقب آن نیز یک موتور برقی با ۳۷ اسب بخار تعبیه شده است . در موارد عدم نیاز به قدرت موتور برقی ، در جاده و اتوبان موتور دیزلی و در صورت نیاز به قدرت بیشتر هر دو موتور با مجموع ۲۰۰ اسب بخار و به صورت 4WD فعال می شوند .

Photo: 2011 Peugeot RCZ Sports Coupé 

برای جذابیت بیشتر در طرح خارجی از سقف دو حبابی و ستون های آلومینیومی استفاده شده است . این طرح سقف که دارای دو قسمت حباب مانند است در کانسپت های مربوس به ۱۰ سال پیش دیده شده بود ولی تا کنون عملی نشده بود . ارتفاع کلی ۳۶/۱ متر بوده و طرح کلی بسیار متفاوت از کوپه های رایج است .

در داخل کابین فضایی ساده وجود دارد که با صندلی های اسپرت و داشبورد نرم و لوکس شکل گرفته است . در تودوزی از چرم ناپا با کیفیت بالا و سیستم های صوتی و تصویری  با اتصال USB استفاده شده است . صندوق عقب دارای ۳۸۰ لیتر فضا بوده که با جمع کردن صندلی های عقب دارای ۳۸۰ لیتر فضا بوده که با جمع کردن صندلی های عقب به ۷۶۰ لیتر می رسد .

سیستم تلفن اظطراری پژو که استفاده شده است در هنگام تصادف مکان دقیق اتومبیل را به نیروهای امدادی اطلاع می دهد . این سیستم در ۶ سال گذشته به یاری بیش از ۳۰۰۰ نفر رسیده است .

 قیمت این اتومبیل در فرانسه بسته به موتور و آپشن ها بین ۲۷ و ۳۱ هزار یورو و در امارات متحده عربی ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار درهم

 



جنسیس کوپه؛ هر آنچه خوبان دارند
نوشته شده در پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392
ساعت : 12:51
نویسنده : آریامهر گرگندی
جنسیس کوپه؛ هر آنچه خوبان دارند

جنسیس کوپه خودرویی دیفرانسیل عقب است که به عنوان اولین محصول دیفرانسیل عقب اسپورت هیوندای هم شناخته می شود. خودرویی که پلتفرمش با همنام خود یعنی جنسیس سدان مشترک است. این کوپه از موتوری شش سیلندر با 3/8 لیتر حجم و توانایی تولید 348 اسب بخار بهره می برد. البته باید گفت در نمونه فیس لیفت شده و 2013 آن می توان این موتور را جست و جو کرد چرا که در نمونه قبلی آن موتورش با همین حجم تنها 306 اسب بخار قدرت داشت.

فصلی تازه در بازار کوپه ها

تمامی این عوامل دست به دست هم میدهند تا جنسیس کوپه در مدت زمان 5/9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد که برای خودرویی با 1616 کیلوگرم وزن عدد خوب و قابل تحسینی است. دیفرانسیل عقب بودنش هم باعث شده تا مورد توجه افراد زیادی قرار گیرد و حتی دوستداران کوپه های آلمانی هم به آن روی خوش نشان دهند. در واقع هیوندای فکرش را هم نمی کرد که اولین تجربه اش در خودروهای اسپورت دیفرانسیل عقب آنقدر موفق باشد که در تست هایی که در آمریکا انجام شد بتواند شورولت کامارو SS را مغلوب کند.

 به هر حال از آنجایی که شرکت کیاموتورز خودرویی تحت عنوان اوپیروس را برای رقابت با بنز کلاس E خلق کرد و موفق نیز بود در بازار ایران هیوندای جنسیس تهدید بزرگی برای خودروهای بی رقیبی همچون BMW 355 محسوب می شود.

فصلی تازه در بازار کوپه ها

در کل جنسیس محصولی است که توانسته در مدت زمان حضور در بازار عملکرد خوبی از خود نشان دهد. به گونه ای که افراد زیادی اقدام به تیونینگ آن کرده اند. البته شاید به نظر برسد کوپه کره ای با وجود تمام رسیدگی های کمپانی سازنده بی نقس باشد؛ ولی باز می توان ایراداتی را در سیستم حرکتی آن مشاهده کرد!

فصلی تازه در بازار کوپه ها

به عنوان مثال دارندگان آن از ناپایدار بودنش در باران و جاده های لغزنده می گویند که شاید به دلیل عدم تناسب وزن کلی خودرو با قدرت موتور و سیستم تعلیق است! این خودرو در نمونه جدیدش امکانات زیادی دارد که ESC، ABS، سیستم کنترل کشش، EBD، کیسه های هوای جلو و جانبی و قفل و آینه ها به صورت برقی نمونه هایی از آنهاست، ضمن اینکه چراغ های زنون جلو، مه شکن، سائروف برقی، تنظیم صندلی راننده به صورت برقی، گرمکن صندلی های جلو، کنترل اتوماتیک دما، صندلی های عقب تاشونده و یکپارچه شدن با صندوق بار و سیستم صوتی 360 وات اینفینیتی هم باید به لیست امکانات اضافه کرد.

فصلی تازه در بازار کوپه ها

بالاخره کدام؟

اگر بخواهیم این کوپه ها را به عنوان دو محصول اسپورت و جوان پسند مقایسه کنیم لاگونا حرفی برای گفتن ندارد چرا که خودرویی در حقیقت خانوادگی است! لاگونا امکانات مناسبی دارد و سیستم Control Chassis 4 هم کاملا به کار راننده می آید اما از نظر قدرت فنی در سطح خوبی نیست چرا که حدود 80 اسب بخار قدرت کمتر نسبت به جنسیس ارائه می دهد، ضمن اینکه دیفرانسیل عقب بودن جنسیس هم یکی از نقاط مثبت آن به شمار می رود اما داستان به اینجا ختم نمی شود؛ جنسیس از نظر ظاهری و طراحی کابین هم از لاگونا جلوتر است به خصوص اینکه در اصل یک خودرو کوپه در نظر گرفته شده و در زمینه خدمات پس از فروش نیز جایگاه خوبی دارد.

قطعاتش هم در بازار فراوان است و در نمونه های دست دوم نیز به راحتی خرید و فروش می شود. به طور کلی برای خرید جنسیس پیشنهاد می شود ولی اگر به دنبال مدلی خاص هستید که کمتر در خیابان ها دیده شده و تجربه جدیدی را می خواهید تجربه کنید، با پایین آوردن فتیله توقعات، لاگونا می تواند انتخاب خوبی باشد.

نقاط قوت: طراحی اسپورت، امکانات زیاد، شتاب بالا، موتور بسیار پرقدرت

نقاط منفی: ناپایداری در جاده های لغزنده، ارتفاع بسیار کم، قیمت بسیار بالا

ویژگی خاص: دیفرانسیل عقب بودن

 



کوچکترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد
نوشته شده در پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392
ساعت : 12:50
نویسنده : آریامهر گرگندی
کوچکترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد
هر اندازه ایران خودرو و سایپا به دنبال طراحی خودرو ملی هستند ، خودروسازان نوظهور و خصوصی کشور حلقه مفقوده این صنعت را در محصولات ارزان قیمت ، کم مصرف و پاک میجویند. مینور نام نخستین خودرو برقی و کوچک شهری ایران است که توسط شرکت خودروسازی جنوب طراحی شده و قرار است به زودی به خیابان های ایران راه پیدا کند .

به گزارش عصرخودرو، مینور (Minor) در لغت نامه انگلیسی به معنای کوچک و جزئی است که با توجه به جثه و کلاس خودرو برای آن برگزیده شده و ریشه ای در لغت نامه فارسی ندارد هر چند تلفظ صحیح آن در زبان انگلیسی به صورت ماینور است.
 
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com

مینور در کلاس خودرو های کوچک شهری ( کلاس A ) قرار می گیرد و به عنوان خودرویی با فاصله بین دو محور ۱٫۸ متر در زمره کوچکترین خودروهای جهان قرار می گیرد . مینور در گروه خودروهایی قرار می گیرد که در جهان با نام NEV Neighborhood Electric Vehicle شناخته می شوند .
 
این دسته از خودرو ها با استفاده از منبع انرژی پاک تغذیه می شوند و معمولا حداکثر سرعتی کمتر از ۷۲ کیلومتر در ساعت دارند . قوانین آمریکا ، خودرو کم سرعت یا NEVرا به داشتن وزنی کمتر از ۱۴۰۰ کیلوگرم و حداکثر سرعت ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت محدود کرده است تا از معافیت مالیاتی برخوردار شوند . مینور بر اساس انتخاب مشتریان در دو نوع بنزنی و برقی و با قابلیت انتخاب آپشن های مختلف به بازارعرضه خواهد شد .
 
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com

طراحی
طراحی مینور همانند خودرو معروف اسمارت Fortwo با استفاده از طرح آبششی و خط نقره ای روی بدنه هویت پیدا کرده است . این خودرو در ۷ رنگ به بازار عرضه خواهد شد که در همه این رنگ آمیزی ها بخش نقره ای ثابت است . مینور خودرویی کوچک با ظرفیت دو سرنشین است که در دو کلاس هاچ بک کبریولت و هاچ بک کوپه به بازار عرضه خواهد شد .
 
بدنه این خودرو کوچک از ورقه فلزی با ضخامت ۰٫۷۵ میلیمتر و سپرها نیز از جنس پلاستیک طراحی می شوند . مینور اتاق خیلی کوچکی دارد اما فضای کافی برای قرار دادن امکانات و همچنین سفری درون شهری برای دو نفر وجود دارد . کنسول میانی علاوه بر پتانسیل قرار گیری سیستم صوتی ، دریچه کولر و همچنین تنظیمات سیستم کولر و بخاری به یک محفظه نگهدارنده اجزا مجهز شده است .
 
علاوه بر این موضوع ، مینور از آپشن و قابلیت نصب کیسه هوا برای راننده و شاگرد بهره می برد . مشتریان پس از انتخاب اتاق مورد نظرشان می توانند به سراغ انتخاب پیشرانه و سیستم فنی بروند که در بخش بعدی به معرفی آن خواهیم پرداخت .
 
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com

مینور با پیشرانه الکتریکی، یک انتخاب پاک
مینور محصول مشترک سه کشور ایران ، چین و آمریکاست . باتری های مورد استفاده برای ایجاد قدرت در مینور بر اساس انتخاب مشتری در دو نوع اسیدی و لیتیومی در دسترس خواهند بود که با همکاری کمپانی US Battery تهیه می شوند. موتور الکتریکی مینور از ۶ باتری ۱۲ ولتی تشکیل می شود که بسته به انتخاب مشتری در نوع اسیدی حدود ۶۰۰ دلار و در نوع لیتیومی ۹۰۰ دلار قیمت دارند .
 
عمر این باتری ها حدود ۳ سال برآورد شده و پس از اتمام این مدت ، مشتری می بایست باتری های سیستم موتور الکتریکی خودرو را تعویض کند . انتقال قدرت(گیربکس) در نوع الکتریکی مینور با استفاده از کلید دو جهته که روی کنسول نصب شده است به چرخ های عقب صورت می گیرد . این کلید در دو حالت FWd و REV امکان حرکت به جلو و عقب را فراهم می کند .
 
مشتریان برای شارژ مینور در مقایسه با رقبای دیگر نیازی به پایگاه های شارژ مخصوص ندارند و مینور همانند یک جاروبرقی سیم شارژ و دوشاخه ای دارد که با اتصال به هر نوع پریزی در عرض ۶ ساعت باتری های خالی این خودرو را شارژ می کند . بر اساس محاسبات صورت گرفته ، هزینه هر بار شارژ مینور ۱۰۰۰ تومان برآورد شده است.

مینور با بهره گیری از موتور الکتریکی به قدرت ۷٫۵ کیلو وات و وزن ۹۱۰ کیلوگرمی ( ۶۴۰ کیلوگرم در نوع کبریولت ) توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت را داراست و در حالت شارژ کامل باتری مسافتی حدود ۸۰ کیلومتر را می پیماید .
 
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com

پیشرانه بنزینی با مصرف کمتر از ۳ لیتر
خودروسازان جنوب علاوه بر موتور الکتریکی امکان انتخاب موتور بنزینی کم مصرف با حجم ۲۵۰ سی سی را نیز در اختیار مشتریان گذاشته است .پیشرانه تک سیلندر این خودرو توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۸ اسب بخار را داراست و این مدل از مینور با ظرفیت باک ۱۸ لیتری مصرفی زیر ۳ لیتر در سیکل ترکیبی را به ارمغان می آورد . همانند نسخه الکتریکی ، موتوربنزینی نیز توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت را داراست.
 
گیربکس در نظر گرفته شده برای تیپ بنزینی در سه حالت D برای حرکت به سمت جلو ، N برای حالت خلاص و Rبرای حرکت به عقب طراحی شده و نیرو را همانند مدل الکتریکی به چرخ های عقب منتقل می کند . ترمزها در همه تیپ های مینور به صورت استاندارد در هر ۴ چرخ از نوع دیسکی خواهند بود .
 
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com

آپشن های ایمنی
مینور شاید به خودی خود نتواندبا حداکثر سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت خطرساز باشد اما در صورت برخورد با خودرو دیگر نیازمند برخورداری از امکانات و تجهیزات ایمنی خاصی است که خودروسازان جنوب به عنوان آپشن برای مینور در نظر گرفته اند .
 
مشتریان مینور کوپه ویا مینور C کبریولت می توانند با انتخاب امکاناتی نظیر سیتسم ترمز ABS ، سیستم ترمز EBD ، ایربگ راننده و سرنشین جلو و سنسور دنده عقب بر روی سپر تجهیزات ایمنی کاملی را روی خودرو مورد نظرشان داشته باشند . لازم به ذکر است مینور در تیپ پایه به هیچکدام از امکانات گفته شده مجهز نیست و برای انتخاب این آپشن ها مشتریان باید مبلغی اضــــافه بر قیمت خودرو پرداخت کنند .
 
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com

امکانت و تجهیزات
تیپ پایه مینور علاوه بر ترمز های دیسکی در ۴چرخ به سیستم بخاری و سیستم صوتی پایه تجهیز خواهد شد. مشتریانی علاوه بر این موارد میتواننــــد سقف پانورامیک ، سیستم صوتی پیشرفتهتر و همچنین کولر را به عنوان آپشن های دیگر روی مینور نصب کنند . مدل کبریولت مینور در حالت پایه به Soft Top تجهیز شده و مشتریانی که علاقه مند نصب Hard Topبر روی این خودرو هستند می توانند با پرداخت مبلغ ۷۰۰ هزار تومان ، این آپشن را بر روی خودرویشان نصب کنند .
 
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com

قیمت و زمان عرضه
مدل کبریولت مینور حدود ۲ میلیون تومان از نوع کوپه ارزان تر است . این خودرو در صورت ارائه به صورت برقی با قیمت پایه ۱۱٫۵ میلیون تومان و در صورت انتخاب نوع بنزینی با قیمت پایه ۶٫۸۰۰ تا ۷ میلیون تومان در دسترس مشتریان خواهد بود .
 
خودروسازان جنوب زمان پیش فروش این خودرو را در بازار مهر ماه سال جاری اعلام کرده و احتمالا این پیش فروش با پرداخت مبلغ ۵ میلیون تومانی آغاز خواهد شد . مینور هم اکنون در مرحله کسب استاندارد های لازم برای شماره گذاری در ایران به سر می برد و بر اساس وعده مسئولان خودروسازان جنوب تا اواخر سال جاری به خیابان ها می آید .
 
بر اساس برنامهریزی های صورت گرفته مینور در منطقه اقتصادی شیراز به صورت انبود به تولید خواهد رسید و خودروسازان جنوب قصد دارد برای تامین نیاز مشتریان مینور تا اواسط سال جاری در هر یک از استان ها یک نمایندگی فعال دایر نماید و حتی در صورت قطع تولید تا ۱۰ سال به صورت تضمینی قطعات مورد نیاز مشتریان مینور را با قیمتی ارزان تامین کند . خودروسازان جنوب مینور را با گارانتی بدون محدودیت دو ساله به بازار عرضه می کند .
 
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com

تولید مشترک مینور در ایران ، چین و آمریکا
بر اساس قرارداد منعقد شده بین شرکت خوردوسازان جنوب و شرکای طراحی مینور در دو کشور چین و آمریکا ، سالانه ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو به تولید خواهد رسید که ۴۰ درصد آن یعنی حدود ۱۲ هزار دستگاه سهم ایران است . چین و آمریکا نیز هر کدام ۳۰ درصد از تیراژ مذکور را در کشورشان عرضه می کنند .

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ، ۷۰ درصد مراحل تولید مینور در چین صورت خواهد گرفت و ۳۰ درصد باقی مانده که شامل نصب قطعات اتاق و برخی تجهیزات می شود در محل کارخانه خودروسازان جنوب صورت خواهد گرفت.
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com
 
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com
 

 



راهنمای خرید خودروی شاسی بلند
نوشته شده در پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392
ساعت : 12:47
نویسنده : آریامهر گرگندی


راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

 موتور 2000 سی سی  برای این اتاق ضعیف است.

ظاهر ساده و مقبولی که دارد باعث شده طیف وسیعی از خریداران به سمت این محصول بیایند. مدل های 2006 و 2007 وارداتی هستند اما بعد از آن با تولید ایران خودرو به بازار عرضه شده است. در حال حاضر ویتارا با موتور 2400 در اختیار عموم قرار گرفته که قابلیت های حرکتی ارتقا یافته است.  استهلاک آن بر خلاف محصولات دیگر ایران خودرو کم است.

سوزوکی پیش از آنکه خودرو ساز باشد، سازنده موتورهای پردوام برای قایق های موتوری و کشتی های تفریحی و باری بوده و تجربه موتور سازی آن، دلیلی است بر کیفیت ساخت موتور آن . میانگین هزینه های نگهداری آن در سال نسبت به سایر کراس اوورها پایین ارزیابی می شود.



راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

جهش از توسان به ix35 اتفاق خوبی بود، در واقع آخرین باقی مانده از نسل قدیم هیوندای نیز با مدلی جدید جایگزین شد. راندمان موتور بالا رفته و ارتقای گیرباکس از 4 دنده به 6 دنده در این بهبود بی تاثیر نبوده است. برخلاف انتظاری که از ظاهرش دارید، عملکرد آن در شهر اصلا نرم نیست و سرنشینان را آزار می دهد.



راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

سیمای شرقی بنز شعاریست که نماینده سانگ یانگ در ایران برگزیده. شعار قبلی یعنی قلب تپنده بنز مقبول تر بود ، چرا که حداقل سیمای اکتیون شباهت خاصی به مرسدس بنز ندارد.اکتیون محصول خاصی است که افراد با سلیقه​های خاص را به خود جلب می کند. طراحی نمای عقب منطبق با SUV های امروزی صورت گرفته، به طوری که خواص ظاهری یک شاسی بلند را در کنار خودروی کوپه دارد و این ترکیب جدیدیست. اما در نمای جلوی خودرو که از شاسی بلند کرایسلر به عاریه گرفته شده، هیچ انطباقی میان خطوط شکسته جلو و نحوه ترکیب آن با خطوط منحنی جانبی نمی یابیم و همین مورد است که نظر خیلی از خریداران را عوض می کند. قابلیت​های آفرود اکتیون آنچنان  که باید  انتظارها را برآورده نمی​کند. عملکرد در جاده خاکی مطلوب اما در شهر عملکردی خشک تر از توسان و سورنتو دارد. استفاده از شاسی سه لایه و فوق صلب در اکتیون نکته مثبتی است که در ارتقای ایمنی در تصادفات نقش به سزایی بازی می​کند.  اکتیون از نظر دارا بودن تجهیزات رفاهی و حرکتی نسبت به سایر رقبای هم گروهش قابل قبول است.



راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

اعتبار نیسان آنقدری بالا هست که اگر محصولی از آن به کشور وارد شود حتی چشم بسته هم با استقبال خوبی رو به رو شود. مورانو هم مشمول استثنا نیست. در مدل 2010 چهره بیرون و مخصوصا طراحی نشانگر های داخل بهبود یافته و تغییرات عمده ای به چشم می خورد. استفاده از گیرباکس CVT ( که در آن خبری از آرایش چرخ دنده ها نیست ) به عملکرد نرم و شهری مورانو کمک کرده. کیفیت قطعات داخلی بالاتر از رقبای کره ای است. با راندن آن احساس می کنید خودرویی استخوان دار سوارید و به این زودی ها زیر فشار کمرش خم نمی شود! مورانو یک SUV لوکس شهریست و با اینکه خیلی نرم نیست ، اما نمی تواند پا به پای پرادو و لندکروزر سر به بیابان بگذارد.



راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

 طراحی این مدل را باید الگو برداری از روی هامر دانست. استفاده از المان های خودروهای نظامی نظیر پوشش های فلزی کنسول ، نوع باز شدن درب عقب ، شکل سر دنده و دریچه های کولر ، فرم ظاهری چراغ ها ، عدم وجود امکانات رفاهی خاص، همگی دست به دست هم داده اند که شما حس زندگی در شرایط سخت را امروز تجربه کنید! به هر حال شما یک FJکروزر خریده اید ، اگر روحیه لطیف تری دارید ، به شما خرید یک دستگاه هیوندای ix35 را پیشنهاد می کنیم...



راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

  کیفیت قطعات داخلی بهتر از نسل پیشین خود است. تعلیق خشک و کوچک بودن فرمان آن حس اسپرت بودن القا می​کند. اما در مجموع  نسبت به ix35 حس بهتری خواهید داشت. پیشرانه  برای این اتاق  کمی ضعیف است.
برای یک رانندگی شهری گزینه مناسب و بی دردسری است ،​ از آن لذت ببرید!



راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

پرادوی هوشمند جدید غیر از قابلیت‌های آفرود، برای راندن در شهر هم تجهیز شده است تا در این زمینه بتواند جانشین مناسبی برای نسل قبلی خود باشد. یكی از مهمترین سیستم‌های این بخش، سیستم كروز هوشمند است كه با كمك یك رادار در جلوی خودرو، سرعت را متناسب با ترافیك تنظیم می‌كند.

تویوتا برای قابلیت‌های آفرود پرادوی جدید سنگ تمام گذاشته و این خودرو را به گونه‌ای تولید کرده كه هیچ سطحی برای آن مشكل‌ نباشد. به این منظور راننده امكان انتخاب سطح زمین را نیز دارد تا از این طریق سیستم الكترونیكی خودرو خود را با سطح هماهنگ كند و با كنترل گشتاور روی چرخ‌ها، مانع از درجازدن خودرو شود. 

پرادوی نسل قبل در میان مالكانش به نرمی بیش از حد سیستم فنربندی مشهور بود. این نرمی، در رانندگی در خیابان‌های سطح شهرهای ایران كه دست كمی از پیست‌های حرفه‌ای آفرود ندارند باعث افزایش راحتی راننده و سرنشینان می‌شد اما هنگامی كه وارد جاده می‌شدید، نرم‌بودن فنربندی می‌توانست دردسرساز باشد.

KDSS(Kinetic Dynamic Suspension System)  یا سیستم تعلیق پویای وابسته به نیروی محركه ، توانسته یكی از مهمترین معایب پرادوهای نسل قبل و به طور كلی بسیاری از خودروهای SUV شهری را برطرف كند.



راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند


 موهاوی آمد تا با لندکروزر و پاژرو رقابت کند. برگ برنده اش قیمت ارزان ترش است. اما کیفیت قطعات داخلی آن چنان چنگی به دل نمی زند. رانندگی موهاوی مطلوب است و سیستم تعلیق خودرو عملکرد مطلوبی دارد و سرنشینان در جاده‎های ناهموار احساس راحتی خواهند کرد، اما فرمان اتومبیل عملکرد دقیقی ندارد و در سرعت‎های بالا کنترل کاملی از خودرو در اختیار راننده قرار نمی‎دهد.موهاوی با دو موتور 6 و 8 سیلندر به بازار ایران عرضه شده است.



راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند

 یک آفرودر واقعیست. صدای بم موتور با ابعاد اتاق هم خوانی دارد. طراحی داخل کابین و کنسول رنگ و بوی نسل قبلی طراحی های تویوتا را به همراه دارد. در یک تست عمومی که چند سال پیش برگزار شد تنها عیب لندکروزر را  عدم پمپاژ مناسب روغن در شیب های بالاتر از 60 درجه نام بردند! که البته این اشکال هم در مدل جدید برطرف شده است. سیستم کنترل خزش به کار رفته در مدل های جدید به نرمی رانندگی آن در شرایط سنگلاخی و سخت کمک به سزایی کرده است. ولی باید اشاره کرد که رانندگی با آن در شهر به راحتی پرادو 2011 نیست و مدل 8 سیلندر مصرف سوخت بسیار بالایی دارد

 



مفهومی جدید چینی، ترکیبی از فراری، لکسس و شورولت!
نوشته شده در چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392
ساعت : 21:29
نویسنده : آریامهر گرگندی
مفهومی جدید چینی، ترکیبی از فراری، لکسس و شورولت!

مجله ماشین – کمپانی طراحی و ساخت اتومبیل icona از مدل مفهومی جدید خود به نام vulcano در نمایشگاه اتومبیل «شانگهای» رونمایی کرد.
طرح این کانسپت چینی ترکیبی است از «فراری برلینتا»، «لکسس lfa» و «شورولت کوروت» که البته انصافاً چندان هم بد کپی نشده و چهره زیبایی برای این سوپر اسپرت هیبریدی رقم زده است.

 

به گزارش سرویس بین الملل مجله ماشین، قوای محرکه «ولانکو» توسط یک سیستم هیبریدی مشابه سیستم هیبریدی hy-kers استفاده شده در «فراری» با مجموع قدرت 807 اسب بخار در مدل پایه و 950 اسب بخار در مدل پیشرفته تر، تأمین می شود که توسط یک جعبه دنده 7 سرعته به چرخ های عقب انتقال می یابد.
شتاب اولیه این سوپر اسپرت چینی 3 ثانیه و حداکثر سرعت آن 349 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.


 



ساعت : 21:25
نویسنده : آریامهر گرگندی
آزمایش رانندگی با نسل نو MVM X33 توسط خبرنگار «مجله ماشین» در چین

«مجله ماشین» – نسل نو mvm x33 که در بازارهای جهانی با نام tiggo شناخته می شود، در حاشیه نمایشگاه اتومبیل «شانگهای»، توسط خبرنگار «مجله ماشین»، مورد آزمایش فنی قرار گرفت.
این خودرو که نسبت به نسل قدیمی یک فیس لیفت اساسی را تجربه کرده، طبق اعلام کمپانی سازنده، در بخش فنی، از سه پیشرانه به شرح زیر نیرو می گیرد:
- یک پیشرانه 1.6 لیتری با 117 اسب بخار قدرت و 147 نیوتن متر گشتاور، به همراه جعبه دنده 5 سرعته دستی و انتقال قدرت به محور جلو.
- یک پیشرانه 1.8 لیتری با 130 اسب بخار قدرت و 170 نیوتن متر گشتاور، به همراه جعبه دنده 5 سرعته دستی و انتقال قدرت به محور جلو.
- یک پیشرانه 2 لیتری با 136 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور، به همراه جعبه دنده 5 سرعته دستی و انتقال قدرت به محور جلو یا اتوماتیک و انتقال قدرت به هر چهار چرخ در مدل پیشرفته.

 

 

به گزارش سرویس بین الملل مجله ماشین، حداکثر سرعت این خودرو 175 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و از امکاناتی نظیر کیسه های هوای ایمنی، ترمز ضدقفل به همراه سامانه کنترل الکترونیکی نیروی ترمز یا ebd، کمربندهای ایمنی سه نقطه ای به همراه پیش کشنده، ایموبلایزر (سیستم ضد سرقت)، رینگ های آلومینیمی، روکش چرمی صندلی ها، امکان تنظیم برقی صندلی های جلو در چهار جهت مختلف، کنترلرهای روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع غیر اتوماتیک و . . .  بهره مند است.
به اطلاع مخاطبین فهیم «این وبلاگ» می رساند، گزارش اختصاصی تست فنی این خودرو تهیه شده که شرح آن در شماره اردییهشت  ماه92 مجله ماشین به چاپ خواهد رسید

 



زمزمه‌های بازگشت خودروهای آمریکایی به ایران
نوشته شده در چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392
ساعت : 21:24
نویسنده : آریامهر گرگندی
زمزمه‌های بازگشت خودروهای آمریکایی به ایران

یک شرکت واردکننده داخلی از بازگشت مجدد خودروهای آمریکایی جنرال موتورز و برندهایی چون کرایسلر، شورلت، جی.ام.‌سی و بیوک به ایران خبر داده است.

در شرایطی که سال‌ها از قطع رابطه ایران و آمریکا می‌گذرد، زمزمه‌های واردات خودروهای آمریکایی از مبداء این کشور به ایران تا حدی عجیب به نظر می‌رسد. با این حال شرکت ائل خودرو ارس از امروز تبلیغات خود در این باره را آغاز کرده است؛ تبلیغاتی که تا حدی نیز عجیب بوده و از عبارات خاصی در آن استفاده شده است.

در یکی از این تبلیغات در کنار تصویر یک خودروی شورلت نوشته شده "بازگشت یک افسانه پس از 34 سال؛ همراه با شما در کارناوال انتخابات 92"!؟

در این زمینه یکی از کارمندان این شرکت در تهران به خبرنگار ایسنا می‌گوید: این خودروها شامل دو نوع جیپ و برندهایی چون کرایسلر، شورولت، جی.ام.‌سی و بیوک است که هم‌اکنون در حال ورود به گمرک مرز ارس است.

وی از برگزاری نمایشگاه‌هایی از این خودروها ظرف یک تا دو ماه آینده در تهران خبر داده و تاکید می‌کند که تمام این خودروها با پلاک ایران و نه پلاک موقت عرضه خواهند شد.

این کارمند شرکت ائل خودروی ارس در پاسخ به این سوال که آیا واردات خودروهای آمریکایی و عرضه آن با پلاک ایران عجیب نیست، می‌گوید: خیلی‌ها در تماس با شرکت چنین اظهاراتی را داشته‌اند اما ما در حال انجام این کار هستیم.

این وضعیت در حالی است که دبیر انجمن خودروسازان ایران با اظهار بی اطلاعی درباره ورود این خودروها به ایران می‌گوید: به هر حال درست است که آمریکایی‌ها از هرگونه همکاری دو جانبه در زمینه کالاهایی که در کارخانجات تولیدی در ایران کاربرد دارند خودداری می‌کنند اما به نظر من مشکلی با فروش خودروهای آماده به ایران ندارند زیرا این امر سودآوری زیادی برای آن‌ها خواهد داشت.

در این شرایط یک واردکننده خودرو در کشور نیز به خبرنگار ایسنا می‌گوید: طبق قانون خودروهای آمریکایی جز در مناطق آزاد امکان تردد در دیگر نقاط کشور و دریافت پلاک ایران را ندارند بنابراین عرضه آنها در تهران غیر ممکن به نظر می‌رسد.

 

 

 

 

وی خاطرنشان می‌کند: البته هر واردکننده‌ای می‌تواند خودروهای آمریکایی را از کشورهای همسایه جمع‌آوری کرده و وارد مناطق آزاد کند.

در سایت رسمی ائل خودروی ارس در معرفی این شرکت عنوان شده: "شرکت ائل خودرو اولین واردکننده خودروهای دارای برند آمریکایی به طور مستقیم و از مبدا آمریکا و خودروهای تولید شده در ایالات متحده با سایر برندها به ایران است".

جنرال موتورز بزرگترین خودروساز آمریکایی است که بیش از یکصد سال از آغاز به کار آن می‌گذرد. این شرکت در ۳۷ کشور جهان دارای کارخانجات تولید خودروهای سبک و سنگین است که تحت برندهای شورولت، بیوک، جی‌ام‌سی، کادیلاک، اپل، هالدن، سوزوکی، ایسوزو و واکسهال تولید و عرضه می‌شوند.

این در حالی است که قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آغاز واردات خودروهای آمریکایی به ایران ابراز بی اطلاعی کرد.

مسعود موحدی امروز با اشاره به این‌که گزارشی درباره واردات خودروهای آمریکایی به ایران نشنیده‌ است گفت: واردات کلیه خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی.سی چه آمریکایی و چه غیر آمریکایی ممنوع است.

وی افزود: برای ما مبداء واردات خودرو اهمیتی ندارد و مهم حجم موتور خودرو است که طبق سیاست‌های سال قبل واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی.سی ممنوع است.


 



قیمت‌های احتمالی خودروهای داخلی + جدول
نوشته شده در چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392
ساعت : 21:15
نویسنده : آریامهر گرگندی
قیمت‌های احتمالی خودروهای داخلی + جدول

براساس فرمول مصوب شورای رقابت می‌توان قیمت جدید خودروهای داخلی را به‌طور نسبی محاسبه کرد. در این خبر قیمت احتمالی پراید، تندر 90 مدل e2، پژو پارس سال، مگان 2000 اتوماتیک و 206 تیپ 2 محاسبه و اعلام شده است.

شورای رقابت فرمول نهایی قیمت‌گذاری خودرو را به شکل زیر تعیین کرده است: (pt=pt+pt-1(p'+1/2dz-%2

اگرچه فرمول اعلامی شورای رقابت در بدو امر پیچیده به نظر می‌رسد اما با توجه به آنکه متغیر p مربوط به نرخ قیمتی خودرو و متغیر p' مربوط به نرخ تورم بخشی خودروها بوده و سال پایه نیز قیمت‌های فروردین سال 91 خودروها تعیین شده است، شکل ساده شده این فرمول و نحوه محاسبه قیمت خودروها براساس آن به شکل زیر است:

(دو درصد - شاخص کیفیت + نرخ تورم) قیمت سال گذشته + قیمت سال گذشته = قیمت خودرو

البته با توجه به آنکه شاخص کیفیت خودرو به‌طور معمول در هر سال نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد و حتی با فرض این‌که کیفیت خودرویی نسبت به سال قبل کاهش یافته باشد، میزان این شاخص به طور میانگین عددی بین منفی پنج دهم درصد و مثبت یک درصد خواهد بود که تاثیر این میزان در فرمول قیمت‌گذاری خودرو بسیار ناچیز بوده و قابل چشم‌پوشی است. بنابراین ساده شده این فرمول برابر است با:

(دو درصد - نرخ تورم) قیمت سال گذشته + قیمت سال گذشته = قیمت خودرو

به عنوان مثال با توجه به آنکه قیمت تندر 90 مدل e2 در فروردین ‌ماه سال گذشته 16 میلیون و 830 هزار تومان بود و با فرض تورم 50 درصدی برای تولید این خودرو در یکسال اخیر، قیمت جدید این خودرو به شکل زیر به دست می‌آید:

(دو درصد - 50 درصد) 16میلیون و 830 هزار + 16 میلیون و 830 هزار = 24 میلیون و 908 هزار تومان

در جدول زیر قیمت‌های جدید برخی خودروهای داخلی در شش حالت احتمالی اعلام تورم 50، 60، 70، 80، 90 و 100 درصدی هزینه‌های تولید خودرو در یکسال اخیر محاسبه شده است. با توجه به میزان رشد قیمت مواد اولیه و نرخ ارز در یکسال اخیر، پیش‌بینی می‌شود تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی برای هزینه‌های تولید خودرو در یکسال اخیر حداقل 50 درصد و بیشتر از آن باشد.

 

 

 

به هر حال میزان تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی هرچه قدر باشد، در یکی از گروه‌های تورمی زیر جای گرفته و قیمت خودرو همان میزان محاسبه شده در جدول زیر بر مبنای همان گروه تورمی خواهد بود.

گفتنی است که پیش از این قیمت‌های احتمالی پراید براساس نرخ پایه 8 میلیون تومانی در فروردین 91 مورد محاسبه قرار گرفته بود که پس از آن در تماسی از سوی گروه خودروسازی سایپا اعلام شد قیمت این خودرو در زمان یاد شده با توجه به مدل‌های مختلف آن به طور میانگین 10 میلیون تومان بوده است. بنابراین قیمت‌های احتمالی این خودرو مجددا براساس این نرخ پایه محاسبه شد.


 



 
 
 
 
این صفحه را به اشتراک بگذارید
ابزار وبلاگایران وبمسترتولزابزار به اشتراک گذاری مطالب
تمام حقوق این وب سایت و مطالب آن متعلق به آریامهر گرگندی میباشد