تبلیغات
.: Cars-All makes. All models:. - مطالب شهریور 1394
 
 
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازدیدكننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و به ما را در بهتر شدن كیفیت مطالب یاری کنید.
 
 
ساعت : 00:28
نویسنده : آریامهر گرگندی
انتشار یک تصویر از پارکینگ ایران خودرو که مملو از خودروهای صفر کیلومتر بود با بازتاب فراوانی همراه شد اما مدیرعامل ایران خودرو، آنرا متعلق به بهمن 92 دانست و جدید بودنش را رد کرد.
به گزارش گروه وبگردی 20:30، یکی از موضوعاتی که طی هفته های اخیر در افکار عمومی و رسانه مورد بحث جدی قرار می گیرد، کمپین نخریدن خودروهای ایرانی است. اگرچه این کمپین به علت گرانی این محصولات و عدم تناسب قیمت فعلی آن به کیفیت و خدمات ارائه شده، مطرح شده اما در عین حال، نباید از تاثیرات آن روی کارگران ایرانی شاغل در این کارخانجات و سودی که رقبای چینی از این وضعیت می برند، غفلت کرد.

ماجرا از آنجا داغ تر شد که وزیر صنعت به عنوان مسئول ارشد تولیدات کارخانجات ایرانی سازنده خودرو، در اظهاراتی تند، از عباراتی مانند "ضد انقلاب" در توصیف حامیان این کمپین استفاده کرد که با واکنش شدید رسانه ها و حتی حامیان دولت مواجه شد.

در عین حال، انتشار یک تصویر از پارکینگ ایران خودرو که مملو از خودروهای صفر کیلومتر بود نیز با بازتاب فراوانی همراه بود که مدیرعامل ایران خودرو، آنرا متعلق به بهمن 92 دانست و جدید بودنش را رد کرد.

به همین خاطر، اهمیت میزان تولید و فروش خودروسازان ایرانی پس از راه افتادن کمپین فوق، موضوعی است که برای رسانه ها و افکار عمومی اهمیت ویژه ای دارد. بررسی های صبحانه در این خصوص نشان می دهد طبق اعلام رسمی مسئولان یکی از 2 خودروساز بزرگ کشور تعداد قابل توجهی از خودروهای تولیدی آنها، فروش نرفته است.

طبق گزارش رسمی کامیار عطایی معاون اقتصادی ایران خودرو به مسئولان سازمان بورس که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، اعلام شده است که در مردادماه سال جاری، تعداد 28 هزار و 400 دستگاه از اتومبیل های خانواده پژو، تعداد 6700 دستگاه از خانواده سمند، تعداد 2200 دستگاه تندر، 1500 دستگاه دنا، 926 دستگاه رانا، 229 دستگاه سوزوکی و 2200 دستگاه سایر محصولات جدید و وانت در ایران خودرو تولید شده که از این میان، 31 هزار و 900 دستگاه از گروه پژو، 4800 دستگاه از گروه سمند، 2500 دستگاه از خودورهای تندر، 604 دستگاه از خودروهای دنا، 1308 دستگاه از اتومبیل های رانا، 112 دستگاه از خودروهای سوزوکی و 2600 دستگاه از سایر محصولات و وانت به فروش رفته است.


فروش ایران خودرو در 5 ماه اول سال 94

طبق اعلام مذکور، از مجموع 42 هزار و 445 دستگاه اتومبیل تولید شده در مردادماه، 44 هزار و 16 دستگاه آن فروش رفته، یعنی چیزی حدود 2 هزار دستگاه بیش از تولید مردادماه.

اما در عین حال، آمار رسمی ایران خودرو از میزان تولید و فروش در مدت زمان سپری شده از سال 94 تا پایان مردادماه، به این صورت است که مجموعا 233 هزار و 17 دستگاه اتومبیل تولید شده است که از این میان، 186 هزار و 926 دستگاه از تولیدات مذکور به فروش رفته و جمعا 46 هزار و 91 خودرو، به فروش نرفته است.


گزارش صورت های مالی 6 ماه اول سال 93 ایران خودرو


گزارش ایران خودرو از تولیدات 6 ماه اول سال 93

اگرچه بررسی ها، برای پیدا کردن همین گزارش در سال گذشته، نتیجه ای در بر نداشت اما یادداشت های توضیحی صورت های مالی شرکت ایران خودرو درباره دوره شش ماهه منتهی به 31 شهریور سال 93، نشان از تولید 269 هزار و 46 دستگاه خودرو دارد که 3 هزار و 944 دستگاه آن، از فروش برگشته بوده است. حال مشخص نیست این برگشت از فروش به معنای داشتن عیب و دلیل خاص برای عدم فروش است یا همان معنای عدم تمایل خریداران به خرید این تعداد اتومبیل تولید شده در ایران خودرو است.

:: مرتبط با: قیمت خودرو , ایران خودرو(IKCO) , سایپا ,
 



کاهش 50 میلیونی قیمت بنز در ایران
نوشته شده در یکشنبه 15 شهریور 1394
ساعت : 00:19
نویسنده : آریامهر گرگندی
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به کاهش قیمت خودروهای وارداتی گفت: برخی خودورها مانند بنز و بی ام و کاهش 50 تا 60 میلیون تومانی را تجربه کرده اند.

به گزارش گروه وبگردی 20:30، غلام حسین قاسمیان رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به ادامه رکود در بازار خودرو گفت : درحال حاضر عرضه خودرو زیاد و تقاضا کم است و این موجب رکود بازار شده است.

وی افزود:مردم منتظر کاهش قیمت خودور هستند و خرید نمی‌کنند و در حالی که در مقایسه با ابتدای سال قیمت خودرو کاهش یافته است.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در برخی از خودروها 200 میلیونی نزدیک به 15 تا 20 میلیون کاهش قیمت رخ داده است و خودروهایی مانند بنز و بی ام و نزدیک به 50 تا 60 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در بین خودروهای وارداتی فروش سانتافه نسبت به سایر خودروها به دلیل آبشن‌های موجود بیشتر بوده است.

قاسمیان گفت: درحال حاضر صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل در رکود به سر می‌برند و این درحالی است که باید مالیات خود را پرداخت کنند و دراین شرایط باید دولت با توجه به شرایط اقتصادی و بازار به دریافت مالیات اقدام کند.

وی ادامه داد: نزدیک به شش ماه است که اعضای این صنف درآمدی نداشته‌اند و این امر منجر به تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی شده است.

:: مرتبط با: قیمت خودرو ,
 



سوپراسپرت پژو در دنیای مجازی گرن توریسمو
نوشته شده در چهارشنبه 11 شهریور 1394
ساعت : 00:45
نویسنده : آریامهر گرگندی

پژو را بیشتر به‌عنوان یک خودروی شهری و خانوادگی می‌شناسیم تا خودرویی اسپرت و مسابقه ای. هرچند حضوران در مسابقات مختلف ازجمله رالی نیز چشمگیر است. اما نظر شما درباره یک سوپراسپرت 875 اسبی مسابقه ای با نشان شیر پژو چیست؟

Peugeot Vision Gran Turismo 6

Peugeot Vision Gran Turismo 6


زمانی که سازندگان بازی GT6 از پژو برای ساخت یک خودروی اسپرت ویژه این بازی درخواست کردند، طراحان پژو نیز دست به کار شده و به‌مناسبت پانزدهمین سالگرد بازی گرن توریسمو، یک سوپر اسپرت ویژه را طراحی کردند.
Peugeot Vision Gran Turismo 6

Peugeot Vision Gran Turismo 6


این خودرو با طراحی آئرودینامیکی و خطوط تیز و بُرنده، تنها 1040 میلی‌متر ارتفاع دارد. چرخ‌های 22 اینچی آلیاژی در جلو و 23 اینچی در عقب همراه با فرمان بسیار دقیق و پاسخگو، ترمزهای پرقدرت تهویه شونده از جنس کربن سرامیک برمبو با اندازه 380 میلی‌متر در جلو و 337 میلی‌متر در عقب، از دیگر ویژگی‌های آن می‌باشد.
Peugeot Vision Gran Turismo 6

Peugeot Vision Gran Turismo 6


پیشرانه آن یک موتور شش سیلندر V شکل به حجم 3.2 لیتر مجهز به توربوشارژر است که در میانه خودرو نصب می‌شود. نیروی تولیدی آن 875 اسب بخار است که توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل می‌گردد.
Peugeot Vision Gran Turismo 6

Peugeot Vision Gran Turismo 6


این خودرو تنها 875 کیلوگرم وزن دارد و با نسبت قدرت به وزن فوق‌العاده 1:1 می‌تواند عملکردی حیرت‌انگیز نیز داشته باشد.
Peugeot Vision Gran Turismo 6

Peugeot Vision Gran Turismo 6


شتاب صفرتاصد این خودرو تنها 1.73 ثانیه است که تجربه یک رانندگی بسیار هیجان‌انگیز را برای علاقه‌مندان به بازی‌های مسابقه ای فراهم می‌سازد.
Peugeot Vision Gran Turismo 6

Peugeot Vision Gran Turismo 6


این خودروی پژو در شش طرح رنگی مختلف برای پلی‌استیشن 3 و بازی گرن توریسموی 6 به صورت یک به‌روزرسانی رایگان قابل دانلود خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

:: برچسب‌ها: Game ,
 



دوقلوهای برلیانس، ساکنان جدید جاده مخصوص
نوشته شده در چهارشنبه 11 شهریور 1394
ساعت : 00:43
نویسنده : آریامهر گرگندی

رچه برخی خودروسازان از مشاهیر عالم نبوده و نامشان در کهکشان گیج‌کننده رقابت، کم‌فروغ است؛ اما از آن حد از درایت و آینده‌نگری برخوردارند که در ره رسیدن به مقصود، از بزرگانی مدد خواهند، که در قلل رفیع شهرت و اعتبار به سر می‌برند. یکی از گمنامان این عرصه هم برلیانس نام دارد که از دیار زردفامان روانه اقلیممان شده و بر آن است که با استعانت از ژرمن‌ها سوداهای بزرگی را عملی سازد. بی‌شک این صنعتگر شرقی از پیشینه ژرفی برخوردار نیست و همچون دیگر برادران خود جوان و جویای نام است؛ شاید به همین خاطر است که چشم به بازارهای شرق و غرب گیتی دوخته تا بلکه بختش را در آن‌ها بیازماید.

Brilliance H320

Brilliance H320


شرکت برلیانس در سال 1992 میلادی و توسط شخصی به نام یانگ رو بنیان نهاده شد؛ محل استقرارش نیز شهر شن یانگ چین می‌باشد. این مجموعه تا سال 2002 میلادی تنها به ساخت مینی‌بوس اشتغال داشت. در سال 2003 میلادی قراردادی بین این شرکت و کمپانی خودروسازی ب ام و امضاء شد که در پی آن مقرر گردید که تولید و فروش و پشتیبانی مدل‌های گوناگون ب ام و در سراسر خاک چین، به برلیانس واگذار شود. گرچه برخی از همتایان چینی برلیانس تمامی همت خویش را به این امر معطوف نمودند که وارد بازار آمریکا شوند، ولی برلیانس این ایده را از همان سال 2008 میلادی کنار نهاد و تنها به فروش مختصری به بازار اروپا اکتفا نمود، که البته آن‌هم در سال 2010 میلادی متوقف شد. در حال حاضر محصولات این شرکت به کشورهایی همچون روسیه، استرالیا، کره جنوبی، شیلی، کلمبیا، مصر، کویت و الجزایر و …. صادر می‌شوند.
Brilliance H330

Brilliance H330


هم‌اکنون انواع مختلفی از خودروهای BMW در این شرکت ساخته می‌شود که به ترتیب عبارت‌اند از: انواع سری 3 سدان (316I و 316I sport و…) و سری 5 سدان 520LI)،525LI،530LI،535LI) و خودروی کراس‌اوور X1 (18I،20I،28I). همچنین قرار است که به‌زودی از پیشرانه‌های ساخت چین هم در این خودروها استفاده شود؛ با این وجود، هنوز هم بیشتر قطعات به کار رفته در ب ام و های ساخته شده در این مجموعه، وارداتی است؛ به‌طوری که تا نیمه نخست سال 2010 میلادی، حدود 60 درصد از قطعات مورد استفاده در این مدل‌ها، از خارج از چین وارد شده است. همچنین خودروهای ب ام و ساخته شده توسط این کمپانی هم تا حدودی با نمونه‌های عرضه شده در مابقی دنیا تفاوت دارند و حتی برخی از آن‌ها از بدنه کشیده‌تری نسبت به نمونه‌های استاندارد خود برخوردارند. شرکت برلیانس در زمینه تولید خودروهای میکرو ون نیز با شرکت تویوتا همکاری دارد و برخی از این مدل‌ها را تحت لیسانس این شرکت تولید می‌کند. علاوه بر این، کمپانی مذکور مدل‌هایی را هم با برند خود تولید می‌کند که عمده آن‌ها عبارت‌اند از DOLPHIN،FSV و FRV، H220 و H230، H320 و H330،H530،M1، M2، M3 و کراس‌اوور V5.
Brilliance H320

Brilliance H320


در سال 2007 میلادی، این شرکت تصمیم گرفت که وارد بازار اروپا شود، به همین لحاظ سدان نسبتاً بزرگ BS6 را روانه این قاره نمود. از جمله ممالکی هم که این خودرو به آن صادر شد، کشور بلژیک بود. اما عرضه این مدل شکست سنگینی را برای برلیانس به همراه داشت! بی‌شک در این مورد، آیتم ایمنی نقش اصلی را ایفاء نمود. ماجرا از آنجا آغاز شد که خودروی مذکور در انستیتو ایمنی ADAC آلمان نمایش ضعیفی را از خود بروز داد و بدتر از آن، در موسسه ایمنی EURONCAP تنها یک ستاره را کسب نمود. این موارد موجب شد که صدها تن از خریداران اروپایی این خودرو، سفارش خریدشان را معلق نمایند. برای جبران این ضعف‌ها، برلیانس این خودرو را از نو طراحی نمود و 60 بخش اصلی آن را کاملاً تغییر داد. پیامد این تغییرات هم کسب سه ستاره از انستیتو ایمنی LDIADA اسپانیا و نیز کسب همین تعداد ستاره از موسسه EURONCAP بود. با این وجود، بهای این مدل به طور قابل‌ملاحظه‌ای بالا رفته بود و از طرفی نیز شرکت واردکننده آن در سال 2009 میلادی ورشکسته بود، به همین خاطر برلیانس سعی کرد که کار فروش این مدل را به‌تنهایی به‌پیش ببرد؛ ولی به دلیل افزایش قیمت و نیز بی‌میلی بازار اروپا نسبت به آن – به خاطر شکست کاملاً علنی آن در تست تصادف – برلیانس را وادار کرد که بازار اروپا را ترک نموده و در آوریل سال 2010 میلادی صادراتش را به این قاره خاتمه دهد.
Brilliance H330

Brilliance H330


آن‌طور که از شواهد برمی‌آید قرار است به‌زودی دو مدل از ساخته‌های برلیانس، در یکی از مجموعه‌های جاده مخصوص مونتاژ گردند. یکی از این دو، مدل سدان H330 و دیگری هم هاچ بک H320 می‌باشد. در ابتدا به نمونه سدان آن می‌پردازیم.
2013  Brilliance H330

2013 Brilliance H330


برای نخستین بار در آوریل سال 2013 میلادی، برلیانس H330 در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش درآمد. بدنه آن که از ترکیب نسبتاً مدرنی بهره می‌برد، توسط موسسه پنین فارینا ایتالیا تکوین یافته است. این مدل نمونه فیس لیفت شده خودروی JUNJIE FSV می‌باشد. شاید برلیانس از معدود خودروسازان چینی باشد که در راستای هویت بخشی به محصولاتش و نیز ایجاد کاراکتری خاص، قسمت جلوی این خودرو را مشابه با سدان H530 و کراس‌اوور V5 طراحی نمود. علیرغم اینکه خودروی مذکور پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به سلف خویش داشته ولی برخی از رسانه‌های چینی طراحی قسمت پشت آن را نامتناسب ارزیابی نموده و ابعاد بکار رفته در این بخش را بزرگ دانستند و نیز خطوط به کار رفته در این قسمت را هم پوششی برای کمرنگ نمودن این نقیصه دانستند.
Brilliance H330 Interior

Brilliance H330 Interior


در کابین این خودرو نیز تغییرات درخوری نسبت به مدل FSV صورت پذیرفته و از متریال به‌مراتب بهتر و نیز تجهیزات بیشتری استفاده شده است. همچنین برلیانس مدعیست که برای کاهش هر چه بیشتر صدا و لرزش در کابین، آن را تا حد زیادی از محیط خارجی ایزوله نموده است. کنسول میانی آن نیز کاملاً تغییر یافته و کارآمدتر شده است. البته برخی از منابع از جنس فرمان این خودرو ایراد گرفته و آن را ارزان‌قیمت ارزیابی نمودند و همچنین اندازه دکمه به کار رفته در LEVER جعبه‌دنده اتوماتیکش را نیز بسیار بزرگ و خاص خودروهای سنگین دانستند.
Brilliance H330

Brilliance H330


به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به 2 کیسه هوای ایمنی به صورت استاندارد می‌باشد، که در صورت سفارش، امکان نصب کیسه‌های جانبی نیز در آن وجود دارد. علاوه بر این‌ها، خودروی فوق به سیستم‌های ABS و EBD نیز مجهز است که منبع هر دوی این سامانه‌ها شرکت AG CONTIENTAL آلمان می‌باشد. بنا به ادعای وب‌سایت شرکت، ترمزهای این مدل قادرند که در مسافتی معادل 40.2 متر، سرعت این خودرو را از 100 کیلومتر به صفر برسانند.
  • h330_n1
  • h330_n6
  • h330_n5
  • h330_n4
  • h330_n3
  • h330_n2

دومین خودرویی که به آن می‌پردازیم خودروی هاچ بک H320 می‌باشد. این مدل از ساختار فنی مشابه ای با نمونه H330 برخوردار است. مدل مذکور نمونه فیس لیفت شده خودروی JUNJIE FRV می‌باشد. طراحی این خودرو نیز همچون سدان H330 توسط موسسه پنین فارینا ایتالیا صورت پذیرفته است. برخی از رسانه‌های چینی طرح این خودرو را الهام گرفته از نسل پیشین ب ام و سری یک می‌دانند و تغییرات صورت گرفته در نمای جلو این خودرو را خوب و مناسب ارزیابی می‌کنند. در کل طرح بدنه آن از پویایی و دینامیک خاصی برخوردار است که کمتر در خودروهای چینی مشاهده می‌شود.
Brilliance H320 hatchback

Brilliance H320 hatchback


کابین این خودرو نیز همچون مدل H330 کاملاً ساده و کاربردی طراحی شده است و نسبت به نمونه پیشین خود کاملاً ارتقاء یافته و مواد مرغوب‌تری و مناسب‌تری هم در آن به کار رفته است. علاوه بر این، به کاهش صدا و نیز ایزولاسیون هم توجه خاصی مبذول شده است. گرچه در این مورد خاص راه درازی را در پیش دارد تا بلکه همسنگ همتایان غربی، ژاپنی و کره‌ای خود گردد.
Brilliance H320 interior

Brilliance H320 interior


به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به 2 کیسه هوای ایمنی به صورت استاندارد می‌باشد. علاوه بر آن، از سیستم‌های همچون ABS و EBD نیز بهره می‌برد. همچنین بنا بر ادعای وب‌سایت شرکت برلیانس، مسافت ترمزگیری در آن از سرعت 100 کیلومتر به صفر معادل 39.1 متر است.
Brilliance H320

Brilliance H320


پیشرانه‌های مورد استفاده در هر دو خودرو H320 و H330 مشابه یکدیگر می‌باشد. این موتور 4 سیلندر خطی و با حجمی معادل 1.5 لیتر می‌باشد؛ توان آن معادل 105 اسب بخار و خروجی گشتاوری آن نیز برابر با 143 نیوتن متر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم هر دو خودرو از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک بهره می‌برند.
Brilliance H320

Brilliance H320


بهای این دو خودرو هنوز به طور دقیق مشخص نشده است؛ گرچه در برخی از منابع به نرخ‌هایی بین 45 تا 50 میلیون تومان اشاره رفته است.
  • h320_n2
  • h320_n4
  • h320_n1

مشخصات فنی (سدان H330 و هاچ بک H320)

موتور: 4 سیلندر خطی مجهز به سیستم VVT (سیستم متغیر زمان‌بندی سوپاپ)

حجم موتور:1498 سی‌سی

توان:103 اسب بخار در 5800 دور/دقیقه

گشتاور: 143 نیوتن متر در 4000 دور/دقیقه

سرعت: 170 کیلومتر

شتاب صفر تا 100: 11.9 ثانیه برای مدل H330 و 11.5 ثانیه برای مدل H320

استاندارد آلایندگی: یورو 5

مصرف ترکیبی: 6.3 لیتر

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: بازوهای دنباله‌ای با فنر پیچشی

  • brilliance_h330_5
  • Brilliance H330 02
  • brilliance_h330_4

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4210/1755/1460 میلی‌متر برای هاچ بک H320 و

4510/1755/1460 میلی‌متر برای سدان H330

وزن: 1270 کیلوگرم

اندازه تایرهای جلو و عقب: 195/65 R 15

حجم صندوق بار: 460 لیتر برای مدل سدان H330 و 314 لیتر برای مدل هاچ بک H320

Brilliance H320 engine

Brilliance H320 engine

ایمنی در (سدان H330 و هاچ بک H320)

2 عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

برخی از تجهیزات رفاهی در (سدان H330 و هاچ بک H320)

سانروف

سیستم START/STOP (پیشرانه)

سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX

پوشش چرمی صندلی‌ها (گزینه سفارشی)

صندلی گرم شونده جلو (گزینه سفارشی)

6 عدد بلندگو (4 عدد به صورت استاندارد)

کامپیوتر سفر

مه شکن‌های جلو

فرمان تمام الکتریکی HPS

آینه‌های جانبی برقی

رینگ‌های آلومینیمی

تهویه مطبوع اتوماتیک

  • Brilliance H320 04
  • Brilliance H320 03
  • brilliance H320

قیمت

قیمت در چین: 70/800 الی 78/800 یوآن برای هاچ بک H320 و 69/800 الی 75/800 یوآن برای سدان H330

قیمت در ایران: هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

  • Brilliance H330 03
  • Brilliance H330 04
  • Brilliance-H320-05


:: مرتبط با: پدال ,
 



پژو فراکتال، یک کوپه کروکی الکتریکی برای شهرها
نوشته شده در چهارشنبه 11 شهریور 1394
ساعت : 00:39
نویسنده : آریامهر گرگندی

فراکتال، یک کانسپت جدید از پژو است که با اندازه کوچک و فرم بدنه کوپه کروکی 2+2 خود و پیشرانه الکتریکی، مفهومی آینده‌نگرانه و مدرن از لذت رانندگی در فضاهای شهری را به نمایش می‌گذارد.

Peugeot Fractal Concept

Peugeot Fractal Concept


این خودرو تنها 3.81 متر طول دارد و عرض آن نیز 1.77 متر است. این اندازه بسیار جمع‌وجور با ساختاری سبک‌وزن درنهایت، وزنی کمتر از 1000 کیلوگرم را به همراه دارد. با درنظر گرفتن سقف جمع شونده و چرخ‌های 19 اینچی فیبرکربنی و با وجود وزن اضافه باتری‌ها، چنین وزنی مطلوب به نظر می‌رسد. از سویی پیش‌آمدگی قسمت جلو و عقب خودرو نسبت به محور چرخ‌ها بسیار اندک است. همین موضوع می‌تواند مانور آن در فضاهای تنگ شهری را بسیار آسان و دلپذیر کند.
Peugeot Fractal Concept

Peugeot Fractal Concept


از دیگر ویژگی‌های این خودرو انتقال نیرو به هر چهار چرخ و همچنین سیستم تعلیق با ارتفاع قابل تنظیم است که می‌تواند فاصله کف خودرو از سطح زمین را بین 7 تا 11 سانتی‌متر تغییر دهد.
Peugeot Fractal Concept

Peugeot Fractal Concept


طراحی پژو فراکتال از عناصر طراحی و زبان طراحی محصولات اخیر پژو وام گرفته و شامل ترکیبی از خطوط تندوتیز با لبه‌ها و انحنای بدنه است. چراغ‌های LED باریک و جلوپنجره مشبک و ترکیب دو رنگ بدنه که قسمت تیره آن از ترکیبی فیبر کربنی ساخته شده کاملاً نشان از یک خودروی پژو دارند. از سویی چرخ‌های باریک با مقاومت چرخشی پایین و سقف بازشوی کروکی و قرارگیری 4 صندلی در این خودروی بسیار جمع‌وجور نیز جلب توجه می‌کنند.

  • Peugeot-Fractal-10
  • Peugeot-Fractal-9

هرچند عبارت فراکتال اشاره به ساختارهای هندسی مشابه نامنظم تکرارشونده دارد اما لااقل در فرم جلوپنجره، روکش درب‌ها و فضای کابین و سایر قسمت‌های فراکتال شکل این خودرو، بی‌نظمی نازیبایی دیده نمی‌شود.

  • Peugeot-Fractal-23
  • Peugeot-Fractal-2

برای پیشرانه از دو موتور الکتریکی استفاده شده که هرکدام روی یکی از محورها قرار می‌گیرند. هر یک از این موتورها 102 اسب‌بخار توان داشته و از یک بسته باتری 30 کیلووات ساعتی نیرو می‌گیرند. این باتری‌ها برای طی مسافت 450 کیلومتر با یک بار شارژر کفایت می‌کنند. بعلاوه شتاب صفر تا صد این خودرو در 6.8 ثانیه و طی مسافت 1000 متر اول از حالت سکون در 28.8 ثانیه را رقم می‌زنند.
Peugeot Fractal Concept

Peugeot Fractal Concept

Peugeot Fractal Concept

Peugeot Fractal Concept

Peugeot Fractal Concept

Peugeot Fractal Concept


در داخل کابین بیش از 80 درصد از قطعات تریم به صورت چاپ سه‌بعدی ساخته شده‌اند. طراحی داشبورد از نسخه کانسپت SR1 که در سال 2010 معرفی شد الهام گرفته و شامل یک نمایشگر سربالا با کیفیت بالا و نمایش هالوگرافی روی یک نوار پلی کربنات که با زاویه 45 درجه نصب شده می‌شود.

  • Peugeot-Fractal-11
  • Peugeot-Fractal-17

کنسول وسط هم میزبان یک نمایشگر 7.7 اینچی AMOLED با کیفیت و لمسی است که بخشی از سیستم سرگرمی خودرو می‌باشد. بعلاوه یک سیستم صوتی پیشرفته شامل 3 بلندگوی رنج میانه و بالا، دو ووفر و یک ساب ووفر، دو تویتر و سیستم باس لمسی در پشتی هر صندلی که امواج صوتی را نه از طریق هوا بلکه از طریق بدن سرنشینان به گوش داخلی منتقل می‌کند، برای یک تجربه موسیقیایی کامل درنظر گرفته شده‌اند.
Peugeot Fractal Concept

Peugeot Fractal Concept


پژو قرار است، فراکتال را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کند.

:: مرتبط با: پدال ,
:: برچسب‌ها: الکتریکی ,
 



امگرند GC9 مدل 2016 در راه ایران
نوشته شده در چهارشنبه 11 شهریور 1394
ساعت : 00:38
نویسنده : آریامهر گرگندی

شرکت جیلی بعد از موفقیت‌های پله به پله و همچنین حصول دانش مهندسی و طراحی از شرکت ولوو، اینک به بازارهای بزرگ‌تر و محصولات رده‌بالاتری می‌اندیشد. حضور در کلاس خودرویی سدان های متوسط خانوادگی با خودرویی چون GC9 نشان از این راهبرد جدید و متهورانه دارد. ازاین‌جهت که این کلاس خودرویی شامل معروف‌ترین و پر رقیب‌ترین خودروها می‌شود.

 Geely GC9


Geely GC9


از سویی جیلران به‌عنوان واردکننده رسمی محصولات این شرکت، تصمیم گرفته تا این خودرو را نیز به‌عنوان پرچم‌دار محصولات خود در سال 2016 در ایران عرضه نماید.
 Geely GC9

Geely GC9


جیلران هم‌اکنون برای خودروهای جیلی مدل 2014 خود شرایط فروش کم‌نظیری فراهم ساخته که باید سرمشق سایر شرکت‌ها نیز قرار گیرد. شرایطی که کمترین سود همراه با اقساط مناسب و پیش‌پرداخت اندک در آن لحاظ شده و جذابیت زیادی برای خریداران دارد.
 Geely GC9

Geely GC9


گفته می‌شود مراحل مربوط به اخذ مجوز واردات خودروی سدان GC9 تا حدود زیادی به انجام رسیده است. این در حالی است که پیش‌تر و با توجه به اخذ مجوز واردات امگرند 8 و واردات نمونه‌ای از خودرو مذکور که اطلاعات آن در گمرک به ثبت رسیده گمان آن می‌رفت که شاهد ورود این خودرو به سبد محصولات جیلران باشیم اما گویا این شرکت قصد دارد به پشتوانه خودرو امگرند 9 که دارای طراحی جدید و فوق‌العاده‌ای است به رقابت جدی‌تر با رقبای خود بپردازد.
 Geely GC9

Geely GC9


گفتنی است امگرند 8 خودرویی کلاسیک در ابعاد یک خودرو بزرگ خانوادگی است که ازلحاظ آپشن و امکانات در سطحی لوکس قرار گرفته است. قرار بر این بود که نسخه 2.4 لیتری این خودرو وارد بازار ایران شود.
 Geely GC9

Geely GC9


در مقابل امگرند 9 که سرآمد طراحی در خودروهای جیلی بشمار می‌آید و زمان کمی از رونمایی آن نیز می‌گذرد، اولین خودرو طراحی شده توسط تیم طراحی مشترک جیلی و ولوو است.
 Geely GC9

Geely GC9


این خودرو با ابعاد بزرگ، جزو خودروهای خانوادگی بشمار آمده و ازلحاظ آپشن، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سیستم پارک خودکار، پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان، سیستم حافظه صندلی-فرمان -آینه‌ها، سقف شیشه‌ای (پانورامیک)، رادار، سنسورهای پارک همه‌جانبه، ترمزدستی برقی و… نوید از یک خودرو لوکس و رقابتی گرم را به مشتریان می‌دهد.
Geely GC9

Geely GC9


با توجه به خودروهای موجود بازار کشور، خودرو امگرند 9 پس از ورود با قیمتی مناسب می‌تواند رقیبی سخت برای خودروهایی همچون سوناتای LF، اپتیما و دیگر خودروهای مشابه بازار باشد.
Geely GC9

Geely GC9


مشخصات جیلی GC9
موتور V6 با حجم 3.5 لیتر 24 سوپاپ:
قدرت پیشرانه: 275 اسب‌بخار در دور موتور 6200
گشتاور: 326 نیوتن‌متر در دور موتور 4700
شتاب صفر تا صد: 7.5 ثانیه
بیشینه سرعت: 235 کیلومتر بر ساعت

موتور 1.8 لیتری توربو چهار سیلندر:
قدرت: 163 اسب‌بخار رد دور موتور 5700
گشتاور: 250 نیوتن‌متر در دور موتور 4500
گیربکس 6 سرعته خودکار
بیشینه سرعت: 210 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: 8.2 لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی: یورو 5
ابعاد (طول-عرض-ارتفاع): 4952-1861-1513 میلی‌متر
فاصله بین دو محور: 2850 میلی‌متر


 



نحوه کارایی سیستم دینامیکی
نوشته شده در چهارشنبه 11 شهریور 1394
ساعت : 00:36
نویسنده : آریامهر گرگندی

دنیای امروزه دنیایی است که بر پایه الکترونیک جلو می‌رود، هر چند برخی از برندهای خیلی غول این گفته را نقض می‌کنند. ما نمی‌خواهیم به درست یا نادرست بودن این گفته بپردازیم ما فقط می‌خواهیم به کاری که BMW در این راستا انجام داده بپردازیم و بحث کنیم.
چه باور داشته باشید چه نداشته باشید، خودروهای الکتریکی یک مسئله جدید برای کمپانی BMW نیست. آنها اولین خودروی الکتریکی خود را در سال 1972 تولید کردند و در بازی‌های المپیک مونیخ هم رونمایی کردند. مدل BMW 1602 تنها 350 کیلوگرم فقط وزن باتری‌ها بود و توانایی طی مسافت 60 کیلومتر با نیروی الکتریکی باتری بود.

how BMW efficient dynamics works

how BMW efficient dynamics works


در طی گذران سال‌ها خودروهای دیگر الکتریکی از این شرکت بیرون آمد که می توان به مدل‌های BMW LS Electric(1975)، BMW 325iX (1987)، BMW E1 and E2(1991)، Mini E(2008) و BMW ActiveE(2010) اشاره کرد. هم اکنون هم مدل‌های i3 و i8 در سال 2013 از این کمپانی عرضه شده‌اند. این دو خودرو در واقع نتیجه تحقیق و توسعه نزدیک به 40 ساله BMW است.

how BMW efficient dynamics works
اما الکترونیکی بودن مدل i3 تنها نیمی از ماجرا است. این خودرو از ماژول‌های Life و Drive که مختص خود کمپانی BMW است ساخته شده است. تمام این مزیت‌ها زمانی ارزشمند خواهد بود که انرژی‌های اتلافی در خودرو به حداقل برسد. در اینجا قوانین “دینامیکی کارآمد” جلوه می‌کند. این سیستم جدید BMW در نوع خودش نوآوری در صنعت خودرو سازی محسوب می‌شود که اکثر کمپانی‌ها به دنبال آن هستند. این تکنولوژی در زمینه کاهش مصرف سوخت کار می‌کند، موضوعی که اکثر کمپانی‌ها از خیلی وقت پیش دنبال آن بودند. و مدل BMW 303 جزء پیشگامان این طرح بزرگ کمپانی BMW است. این مدل از BMW دارای شاسی خاصی است که عضوهای لوله‌ای شکل در طرفین و فولادهای قوطی جهت استفاده در عضوهای طولی خودرو ساخته شده است. تمام این تغییرات صورت گرفته تنها به خاطر کم کردن وزن خودرو است تا هم مصرف سوخت بهینه شود و هم خودرو از لحاظ آیرودینامیکی وضعیت مناسب‌تری داشته باشد.
همین نوآوری کم کم روی بقیه مدل‌های این شرکت پیاده سازی شد. مدل 502 می‌تواند گواهی بر ادامه فعالیت این خودرو ساز باشد. در این مدل اخیر از نوآوری‌هایی جدیدتر از مدل قبلی استفاده کرد و در تمام موتور از آلیاژهای سبک وزن استفاده شد. در واقع مدل i3 مسیر را برای خودروهای دیگر جهت استفاده از فیبر کربن در خودرو هموار کرد. مدل BMW M3 CSL اولین خودروی در تاریخ این کمپانی است که از فیبر کربن به این وسعت استفاده کرده است.

  • BMW LS Electric
  • BMW E1
  • BMW ActiveE

تمام این اقدامات که شامل کم کردن وزن و الکتریکی کردن خودرو است، در برنامه “دینامیک کارآمد” (EfficientDynamics) شرکت BMW قرار دارد. این مفهوم به یک تکنولوژی خاص اشاره نمی‌کند بلکه به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که هدف آن بهینه کردن مصرف سوخت خودروهای BMW است.
برخی از این اقدامات روی خود خودرو به طور پیش فرض قرار داده شده است مانند تنفس کننده هوا (شکاف روی سپر جلو که باعث کاهش ضریب درگ می‌شود). البته برخی دیگر از این اقدامات مشمول پرداخت هزینه اضافی مانند خاموش روشن کردن خودرو به طور اتوماتیک می‌شود.

  • BMW 303 Chassis
  • Example of EfficientDynamics Technology on a BMW ActiveHybrid3
  • Diagram Explaining Optimum Cylinder Displacement

هر چند با گذشت زمان خیلی از ویژگی‌های خاص که مشمول پرداخت هزینه اضافی است به طور پیش فرض بر روی خودرو قرار دارد. در کنار تمام این تمهیدات که شامل سبک کردن وزن کلی خودرو و بهبود وضعیت آئرودینامیک آن، کمپانی BMW سعی در افزایش کارایی موتور خود است تا سوخت را بهینه مصرف نماید. این فرآیند نزدیک به 10 سال پیش شروع شد که نام آن VANOS نام گذاری شد. سیستمی است که زمان بندی سوپاپ‌ها را با توجه به نیاز خودرو تنظیم می‌کند. هدف این سیستم بهینه‌تر سوخت با زمان بندی متغیر سوپاپ‌ها است. سال‌های متمادی این سیستم بر روی خودروهای BMW سوار بود ولی امروزه بیشتر از همه بحث توربو یا TwinPower در میان است. این سیستم ترکیبی از تزریق مستقیم سوخت و سوخت رسانی سنتی است که هوای ورودی را به با توجه به سیستم VANOS تنظیم می‌کند.
تکنولوژی توربو TwinPower در اکثر خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد، حتی در مدل‌های 3 سیلندر 1.5 لیتری. این خانواده جدید از موتورها بر پایه بهینه کردن بلوک سیلندر از طریق ترمودینامیکی است. این بهینه سازی نتیجه کارکرد پیوسته و آرام موتور و در نهایت رانندگی لذت بخش با آن است.
پس از سال‌ها تحقیق توسط مهندسان BMW به این نتیجه رسیدند که موتورهایی که حجم هر سیلندر نیم لیتر باشد یک تعادل بهینه‌ای میان ارتعاشات و کارایی موتور و اصطکاک به وجود می‌آورند.

an-in-depth-look-at-how-bmw-s-efficientdynamics-works
یکی دیگر از نوآوری های BMW که زیر سایه دینامیک کارآمد است استفاده از اسپویلر (Spoiler) در عقب خودرو است. این محصول در سرعت‌های بالا نزدیک به 2 درصد ضریب درگ را کاهش می‌دهد که در نهایت منجر به کاهش مصرف سوخت به طور کلی در خودرو می‌شود.
زمانی که از آیرودینامیک سخن به میان می‌آید باید از تنفس کننده‌های جلوی خودرو هم صحبت شود. کاری که در اصل این تنفس کننده‌ها انجام می‌دهند این است که در سرعت‌های پایین دریچه هوای ورودی از سپر بسته می‌شود تا اینکه موتور به دمای بهینه خودش به راحتی برسد و همچنین ضریب درگ را بهبود بخشد. به محض افزایش سرعت، این دریچه‌ها به آرامی باز می‌شوند تا موتور در دمای ایده آل قرار بگیرد.

  • an-in-depth-look-at-how-bmw-s-efficientdynamics-works_27
  • an-in-depth-look-at-how-bmw-s-efficientdynamics-works_44
  • BMW Electric

یکی از ارکان اصلی دینامیک کارآمد BMW کاهش وزن خودرو است. اخیراً کمپانی BMW متهم به افزایش وزن خودرو شده بود که باعث می‌شد لذت رانندگی برای راننده کمتر شود. برای سری 5 خودروهای BMW این گفته درست می‌باشد که وزن 1800 کیلوگرمی این سری از خودروها به معنای مصرف بیشتر سوخت است. برای حل این مشکل این خودروساز از کربن تقویت شده به وسیله پلیمر در خودرو استفاده کرد و BMW i3 را معرفی کرد. به لطف تحقیقات عمده BMW این ماده مقاومتی برابر با فولاد دارد ولی وزن آن 50 درصد کمتر از آن است.
استفاده از فیبرهای کربن تنها مواد مورد استفاده در پروژه دینامیک کارآمد نیست بلکه دیگر مواد مانند منگنز، پلاستیک‌های سبک و حتی شیشه‌های gorilla استفاده می‌شود شیشه‌های gorilla یک نوع خیلی خاص از شیشه‌ها هستند که وزن فوق العاده کمی دارند و دارای خاصیت جذب نویز بیشتر و در نتیجه کاهش نویز در سیستم است.

 



نام مدل‌های مختلف لامبورگینی
نوشته شده در چهارشنبه 11 شهریور 1394
ساعت : 00:35
نویسنده : آریامهر گرگندی

در این مطلب می‌خواهیم مرجع نامگذاری مدل‌های مختلف تاریخ لامبورگینی را بررسی کنیم. تعجبی ندارد که نام بیشتر آنها از «گاوها» گرفته شده است.

lamborghini badge
ایسلرو مدل ۱۹۶۸
در سال ۱۹۴۷، ماتادور معروف، مانولت (Manolete) توسط گاوی به نام «ایسلرو» کشته شد. در این حالت، لامبورگینی از فرصت استفاده کرد و نام «لامبورگینی ایسلرو» شکل گرفت. موتور ۴ لیتری V12 در ایسلر، قدرتی به میزان ۳۵۰ اسب‌بخار تولید می‌کرد.

1968 Lamborghini Islero

1968 Lamborghini Islero


اسپادا مدل ۱۹۶۸
اسپادا (Espada) در زبان اسپانیولی به معنای «شمشیر» است و اغلب به شخص گاوباز اطلاق می‌شود. این خودروی چهار سرنشینه، از یک موتور ۴ لیتری V12 استفاده می‌کرد که قدرت خروجی آن بین ۳۲۵ تا ۳۵۰ اسب‌بخار بود.
1968 Lamborghini Espada

1968 Lamborghini Espada


میورا SV مدل ۱۹۷۱
میورا یک موتور ۴ لیتری V12 داشت که قدرتی به میزان ۴۳۰ اسب‌بخار تولید می‌کرد و نامگذاری بر اساس گونه‌ای قدرتمند و نترس از گاوهای جنگجوی اسپانیایی صورت گرفته بود؛ یک نام شایسته برای یکی از مهمترین مدل‌های نمادین لامبورگینی تا به امروز.
1971 Lamborghini miura

1971 Lamborghini miura


اوراکو مدل ۱۹۷۲
اوراکو با یک موتور ۲/۵ لیتری V8 ارائه شد که برای آن ۲۲۰ اسب‌بخار به همراه داشت. اوراکو (Urraco) در اصطلاح اسپانیایی به «گاو کوچک» گفته می‌شود. لامبورگینی در این مدل قصد داشت با ارائه یک خودروی کوچکتر و ارزان‌تر، علی‌رغم اعتصاب‌ها و مشکلات مکانیکی، به آمار فروش کمک کند. اوراکو ظرفیتی برابر چهار سرنشین داشت.
1972 Lamborghini urraco

1972 Lamborghini urraco


کانتاش LP400 مدل ۱۹۷۳
در این مدل، موتور ۴ لیتری V12 قدرتی به میزان ۳۷۵ اسب‌بخار تولید می کرد و اساس طراحی لامبورگینی را تشکیل می‌داد. نام «کانتاش» بیشتر یک لفظ بی‌شرمانه از سرگشتگی و شگفتی پس از دیدن زیبایی است.
1973 Lamborghini countach lp 400

1973 Lamborghini countach lp-400


جالپا مدل ۱۹۸۱
لامبورگینی با هدف یک نسخه نرم‌ترو آرام‌تر از «کانتاش»، مدل جالپا با سقف تارگا را تولید کرد. موتور ۳/۵ لیتری V8 در جالپا قدرتی به میزان ۲۵۵ اسب‌بخار داشت. جالپا نام گونه‌ای از گاوهای وحشی بوده است.
1981 Lamborghini jalpa

1981 Lamborghini jalpa


مورسیه‌لاگو LP640 مدل ۲۰۰۶
مورسیه‌لاگو LP640 (یا مورچیه لاگو) یک موتور ۶/۵ لیتری V12 در خود داشت که قدرتی برابر ۶۴۰ اسب‌بخار برایش تولید می‌کرد. مورسیه‌لاگو (Murciélago) که در لغت اسپانیایی به معنای چماق یا چوب بیسبال است، نام یک گاو وحشی بود که از ۲۸ ضربه یک «ماتادور» جان سالم به‌ در برد.
2006 Lamborghini Murciélago LP640

2006 Lamborghini Murciélago LP640


رِوِنتون مدل ۲۰۰۸
رِوِنتون (Reventón) به یک گاو وحشی اطلاق می‌شد که در سال ۱۹۴۳ گاوبازی را به نام فلیکس گوزمن (Felix Guzman) به قتل رساند. لامبورگینی رونتون برای پیشرانه از یک موتور ۶/۵ لیتری V12 استفاده می‌کرد که قدرتی به میزان ۶۵۰ اسب‌بخار برای آن به همراه داشت. تولید این مدل به ۲۰ دستگاه محدود شده بود.
2008 Lamborghini reventon

2008 Lamborghini reventon


گایاردو LP560-4 مدل ۲۰۰۹
گایاردو LP560-4 به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات لامبورگینی، یک سوپرماشین مثلثی و ذوزنقه‌ای بود که با استفاده از یک موتور ۵/۲ لیتری V10، قدرتی به میزان ۵۶۰ اسب‌بخار داشت. نام‌گذاری این مدل بر اساس یک گونه مشهور از گاوهای وحشی صورت گرفته است.
2009 Lamborghini Gallardo LP560-4

2009 Lamborghini Gallardo LP560-4


سستو المنتو مدل ۲۰۱۰
یکی از خاص‌ترین محصولاتی که لامبورگینی تولید کرده، همین سستو المنتو است. این مدل که از همان موتور ۵/۲ لیتری V10 مورد استفاده در «گایاردو» استفاده کرده، در همین حال، قدرتی به میزان ۵۷۰ اسب‌بخار دارد. سستو المنتو در زبان اسپانیایی به معنای «عنصر ششم» است به کربن با عدد اتمی ۶ و فیبرکربن اشاره دارد؛ عنصری که بیشترین سهم را در ساختار خودرو دارد.
2010 Lamborghini Sesto Elemento

2010 Lamborghini Sesto Elemento


اونتادور LP700-4 مدل ۲۰۱۲
اونتادور همراه با یک موتور ۶/۵ لیتری V12 که قدرتی برابر ۷۰۰ اسب‌بخار تولید می‌کرد، نام خود را از یک گاو وحشی برنده مسابقات «اسپانیش کوریدا» گرفته است. طراحی شگفت‌انگیز و شتاب‌گیری فوق‌العاده باعث شده تا اونتادور به درخشان‌ترین خودروی حال‌حاضر لامبورگینی تبدیل شود.
2012 Lamborghini Aventador LP700-4

2012 Lamborghini Aventador LP700-4


وننو مدل ۲۰۱۳
در پنجاهمین سالگرد تولد لامبورگینی، این کمپانی اقدام به ساخت یک مدل فوق‌گران‌قیمت و فوق‌خاص به نام «وننو» کرد. البته تنها ۳ نمونه از این مدل تولید شد. برای پیشرانه، یک موتور ۶/۵ لیتری V12 مورد استفاده قرار گرفت که ۷۴۰ اسب‌بخار به همراه داشت. مطابق گفته لامبورگینی، وننو نام «یکی از قدرتمندترین و تهاجمی‌ترین گاوهای وحشی» بوده است.
2013 Lamborghini veneno

2013 Lamborghini veneno


اوراکان LP610-4 مدل ۲۰۱۵
لامبورگینی اوراکان LP610-4 مدل ۲۰۱۵ یک موتور ۵/۲ لیتری V10 در اختیار گرفته است که قدرتی به میزان ۶۱۰ اسب‌بخار تولید می‌کند. نام اوراکان (Huracán) در لغت به معنای «طوفان» است، ولی در عین حال، به یک گاو وحشی اسپانیایی برمی‌گردد که در حوالی سال ۱۸۷۹ به خاطر «نترس‌بودن و قدرت حمله بی‌نظیرش» معروف بوده است.
2015 lamborghini Huracán LP610-4

2015 lamborghini Huracán LP610-4


منبع: roadandtrack

 



 
 
 
 
این صفحه را به اشتراک بگذارید
ابزار وبلاگایران وبمسترتولزابزار به اشتراک گذاری مطالب
تمام حقوق این وب سایت و مطالب آن متعلق به آریامهر گرگندی میباشد